برای چاق شدن در دوران شیردهی چه باید کرد؟


برای چاق شدن در دوران شیردهی چه باید کرد؟

من تا قبل از بارداری فکر میکردم اگه باردار بشم میتونم چاق بشم و بمونم منتهی در بارداری فقط چهار کیلو اضافه کردم و دخترم 2500 بود.

پرسش: سلام وقت بخیر. من تا قبل از بارداری فکر میکردم اگه باردار بشم میتونم چاق بشم و بمونم منتهی در بارداری فقط چهار کیلو اضافه کردم و دخترم ۲۵۰۰ بود. بعدزایمان به وزنی پایینتراز وزن قبل بارداری رسیدم. تا مدتها حس اعتمادبه نفسمو ازدست دادم. پیشنهاد شما براچاق شدن واسه من که الان به دختر پونزده ماهم شیرمیدم چیه؟

پاسخ: با سلام در حال حاضر مکمل لیدی میل مصرف کنید. 10 پیمانه سر صاف از پودر لیدی میل را داخل یک لیوان (200 میلی لیتر) آب ولرم ریخته و خوب بهم بزنید.
روزانه 2 لیوان مصرف شود. در رژیم غذایی برای چاق شدن‌ از غذاهای کم‌ حجم و پُرکالری مانند کره، عسل، خرما و مغز دانه‌ ها استفاده کنید.
محیطی که لاغر‌ها در آن غذا می‌ خورند باید دلچسب و مطلوب باشد. فرد لاغری که می ‌خواهد با غذا‌خوردن چاق شود، باید غذایش را در محیطی به دور از استرس بخورد. اگر لاغر هستید سفره ‌تان را رنگین کنید حتی اگر شده با شاخه گلی. غذای تان باید خوش طعم و خوشبو باشد و به هیچ وجه با اصرار دیگران، زیادتر از حد توان‌ تان غذا نخورید چون در این صورت از غذا دلزده می ‌شوید و در دفعات بعدی حوصله خوردن نخواهید داشت.
زیاد کردن وعده‌ های غذایی یکی از راه‌ های چاق شدن است، حتی اگر در هر وعده میزان غذای مصرفی ‌تان کم باشد.
خوردن آب با فاصله کمی از آغاز یا پایان وعده ‌های غذایی، برای لاغر‌ها ضرر دارد، چون شیره‌ های گوارشی را رقیق می ‌کند و غذا به درستی هضم نمی ‌شود.
ورزش نکردن در لاغر‌ها باعث چاقی موضعی می ‌شود و برای جلوگیری از چنین اتفاقی، آن ها باید ورزش و پیاده‌ روی را در برنامه‌ های روزانه خود بگنجانند.بی‌ تحرکی، عضلات لاغر‌ها را ضعیف می ‌کند در حالی که ورزش، عضلات آن ها را قوی و بزرگ می‌ کند و حتی بر اشتهای ‌شان اثر می ‌گذارد. پیاده‌ روی نباید با فاصله‌ ای نزدیک از آغاز غذا خوردن انجام شود چون احتمال دارد، اشتها را کور کند و به همین دلیل باید میان ورزش و غذا خوردن فاصله بیندازید.
در موقع صرف غذا فقط روی غذا خوردن خود تمرکز کنید و از توجه کردن به تلویزیون و روزنامه خوداری کنید.
از مصرف غذاهایی که جلوی اشتهای شما را می گیرند تا حد امکان پرهیز کنید. مثل شیرینیجات و شکلات
سعی کنید وعده های غذایی خود را در اوقات معینی مصرف کنید؛ یعنی برنامه غذایی مشخص و سر ساعت داشته باشید.
به غذا به عنوان بخشی از درمان بیماری خود نگاه کنید؛ یعنی نگوئید میل ندارم. فکر کنید دارو مصرف می کنید.
حتماً صبحانه بخورید. صبحانه شما می تواند شامل حلوا شکری باشد.
غذاهای خوشمزه و شیرین را با فاصله زمانی کم و هر بار به مقدار کم مصرف کنید.
غذاهای پر کالری مصرف کنید که به راحتی خورده می شوند؛ مثل انواع دسر، ماست و شیر با چربی معمولی، شیرموز و مغزها
غذا را سرد یا با دمای معمولی بخورید تا طعم و بوی آن را کاهش دهد.
کاری کنید اوقات صرف غذا دلپذیر و خوشایند باشد.
بعد از تمام شدن غذا، آب و سایر نوشیدنی ها را بنوشید، زیرا نوشیدن مایعات در موقع صرف غذا باعث می شود خیلی زود احساس سیری کنید.
به غذاهای خود مقداری روغن زیتون یا پنیر پیتزا اضافه کنید.
بلافاصله پس از وعده اصلی غذایی، سه عدد خرما یا 1 قاشق عسل یا 1 کاسه ژله بخورید.
میان وعده های شما می تواند مغزها باشد.
بهترین راهکار برای افزایش وزن، عضله سازی و تقویت عضلات به کمک کار با وزنه، بدنسازی و ورزش های قدرتی است. البته برای جلوگیری از ایجاد بافت چربی و ثبات وزن ورزش های هوازی هم در کنار ورزش های قدرتی توصیه می شود. ورزش های هوازی مانند دویدن، شنا، دوچرخه سواری و پیاده‌روی. در مورد نوع و مدت زمان ورزش با یک کارشناس تربیت بدنی یا مربی ورزشی هم مشورت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت