حضور ایران در جشنواره بین المللی چای و عسل در تفلیس


حضور ایران در جشنواره بین المللی چای و عسل در تفلیس

رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس، برگزاری سالانه این جشنواره را محلی برای تبادل فرهنگی اقوام و ‏انتقال تجارب و دانسته‌های اقوام مختلف داخلی و خارجی دانست

حضور ایران در جشنواره بین المللی چای و عسل در تفلیسبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما از باکو؛ جشنواره بین المللی چای و عسل با حضور کشورمان امروز در تفلیس پایتخت گرجستان برگزار شد.
در این جشنواره که در محل پارک «متاتسمیندا» با حضور تعدادی از شرکت های داخلی گرجستان و سفارتخانه ها و نمایندگی های کشورهای خارجی از جمله ایران، هند،ترکیه، سریلانکا و انگلستان برگزارشد علاوه بر نمایش و عرضه انواع چای، عسل و غذا‌های ملی هرکشور، گروه‌های هنری کشور‌های شرکت کننده هم به اجرای برنامه‌های مختلف از هنر‌های ملی کشورخود پرداختند.
براساس این گزارش به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان و پشتیبانی اداره کل همکاری های فرهنگی ایرانیان مقیم خارج از کشور «غرفه جمهوری اسلامی ایران» هم در این جشنواره دایر شد که علاوه بر عرضه انواع چای لاهیجان،کلوچه،نبات و دمنوش های ایرانی،گروه موسیقی «گیل اوخان رشت» هم قطعات مختلفی از موسیقی محلی استان گیلان را به صورت زنده اجرا کرد که‌ مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.
در این جشنواره همچنین مجری برنامه سئوالاتی درباره ایران مطرح کرد که به کسانی که پاسخ درست دادند هدایایی از سوی رایزنی فرهنگی اهدا شد. در آیین افتتاحیه جشنواره آقای«ماموکا باختادزه» نخست وزیر گرجستان هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه صنعت کشاورزی و گردشگری، همچنین آشنایی شرکت کنندگان با محصولات غذایی تولیدکنندگان داخلی و خارجی و فرهنگ غذایی کشور‌های مختلف و ایجاد ارتباط متقابل فرهنگی و اجتماعی شهروندان کشور‌های مختلف بیان و از شرکت کنندگان در جشنواره تقدیر و تشکر کرد.
حمید مصطفوی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس هم در مراسم گشایش این جشنواره، برگزاری سالانه این جشنواره را محلی برای تبادل فرهنگی اقوام و ‏انتقال تجارب و دانسته‌های اقوام مختلف داخلی و خارجی دانست و افزود: نظام غذایی به مثابه بخشی از میراث فرهنگی جامعه محسوب می شود که دارای ظرفیت های متعددی است.
وی گفت: بسیاری از غذا ها و نوشیدنی ها و آداب غذایی مردمان دو کشور ایران و گرجستان و کشور های منطقه شباهت زیادی به هم دارند که این موضوع ریشه در فرهنگ مشترک و همسایگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی