تاکنون شاهد اتفاقات و تغییرات خاصی در هندبال نبوده ایم/حبیبی ریسک بزرگی انجام داد/ جا داشت تا اعضای کمیته فنی موشکافانه‌تر انتخاب شوند


تاکنون شاهد اتفاقات و تغییرات خاصی در هندبال نبوده ایم/حبیبی ریسک بزرگی انجام داد/ جا داشت تا اعضای کمیته فنی موشکافانه‌تر انتخاب شوند

مسعود زهرابی کاپیتان سابق تیم ملی هندبال و کارشناس این رشته در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور (/fa/sports/66)...

مسعود زهرابی کاپیتان سابق تیم ملی هندبال و کارشناس این رشته در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حواشی اخیر این فدراسیون بیان داشت: علیرضا پاکدل رئیس جدید فدراسیون هندبال پیش از انتخابات برنامه‌هایی را اعلام کرده بود که یکی از آن‌ها حمایت از بانوان در عرصه‌های بین المللی بود، اما او پس از حضور در راس امور از حضور تیم ملی بانوان در رقابت‌های آسیا جلوگیری کرد که ممکن است در آینده به ضرر بانوان بشود.

او افزود: انتظار می‌رفت که علیرضا پاکدل پیش از انتخابات و حضور در آن درباره شرایط آن به جمع بندی رسیده باشد آن هم در زمانی که مسابقات مهمی پیش رو داریم. در هر فدراسیون هر رئیسی قدرت آن را دارد تا در بخش‌های مختلف از افراد مختلفی استفاده کند و من هم انتظار دارم که او از افرادی در جهت پیشرفت این رشته استفاده کند، اما فعلا چنین اتفاقی نیافتاده است و تصور می‌کنم که این مسئله ناشی از نبود مشاوران خوب و قوی در کنار این رئیس است. درست است که رئیس جدید نیازمند زمان است و از آن جا که او خانواده اش برای هندبال زحمت‌های زیادی کشیده اند انتظار داریم تا تلاش بیشتری داشته باشد، ولی با توجه به تصمیماتی که تاکنون گرفته شده است شرایط جالبی نیست و می‌توان گفت سالی که نکوست از بهارش پیداست.

تاکنون شاهد اتفاقات و تغییرات خاصی در هندبال نبوده ایم/حبیبی ریسک بزرگی انجام داد/ جا داشت تا اعضای کمیته فنی موشکافانه‌تر انتخاب شوند

تاکنون شاهد اتفاقات و تغییرات خاصی در هندبال نبوده ایم

کارشناس هندبال کشورمان ادامه داد: تاکنون شاهد اتفاق خاص و تغییراتی در کمیته‌های هندبال نبوده ایم و به قول یکی از کارشناسان، پاکدل از نایب رئیسی به رئیسی ارتقا پیدا کرده است. با توجه به احترامی که برای انتخاب مجمع انتخاباتی قائل هستم، اما به غیر از خروج رحیمی از فدراسیون شاهد چیز دیگری نبودیم، البته بایدبه پاکدل فرصت بدهیم تا بتواند برنامه هایشان اجرا کنند.

زهرابی درباره نایب رئیس بانوان بیان داشت: انتظار می‌رفت تا پیش از اعلام حاضر نشدن در رقابت‌های آسیایی برای دختران، رئیس فدراسیون اقدام به انتخاب نایب رئیس بانوان می‌کرد تا پس از مشورت با او تصمیم‌های لازم گرفته می‌شد در هر صورت امیدوارم هر چه زودتر نایب رئیس بانوان را مشخص کنند تا تصمیمات بهتری اتخاذ شود.

اودرباره نایب رئیس آقایان هم گفت: با توجه به حضور دوستان خوبی، چون نکویی در کنار علیرضا پاکدل که از زحمت کشان هندبال ساحلی بود و از روسای هیات استان‌ها هم است می توان گفت که گزینه خوبی برای این سمت خواهند بود.

حبیبی ریسک بزرگی انجام داد

کاپیتان سابق تیم ملی هندبال کشورمان درباره انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان هندبال کشورمان اظهار داشت: معتقدم حبیبی هم یکی از مدرسین جهانی این رشته است ریسک بزرگی انجام داده است، چون زمان برگزاری اردو‌های ملی و حضور در مسابقات کم است، هرچند مدت‌ها است که حبیبی به عنوان نفر دوم در تیم‌های ملی حضور داشته استاما او سال گذشته ایران نبوده و بازی‌ها را ندیده است و کار سختی برای انتخاب بازیکنان دارد.

او همچنین باید لژیونر‌هایی را در تیمش داشته باشد که همچنان دو ماه از مسابقاتشان باقی مانده است پس از آن هم باید در اردو‌های پیش فصلشان حاضر شوند و در نتیجه کار بسیار سخت و مشکل است همچنین تیم ملی هندبال کره جنوبی پس از مدت‌ها محرومیت دوباره به مسابقات برگشته است و به طور قطع در گروهی که تیم هایی، چون کویت، بحرین، کره جنوبی و ایران حضور دارند کار سخت و مشکل است، من به عنوان کسی که سال‌های زیادی در تیم ملی بودم معتقدم که اگر تدارکات خوبی فراهم شود و همچنین برنامه ریزی قوی در کنار دانش روز دنیای باشد تیم ملی ایران می‌تواند به فینال مسابقات پیش رو هم برسد.

جا داشت تا اعضای کمیته فنی موشکافانه‌تر انتخاب شوند

کارشناس هندبال کشورمان درباره انتخاب اعضای کمیته فنی فدراسیون هندبال گفت: اعضایی که هم اکنون در کمیته فنی حضور دارند از بزرگان و اساتید این رشته هستند، اما معتقدم که جا داشت تا آن‌ها موشکافته‌تر انتخاب شوند و افرادی در این کمیته حاضر شوند که بیشتر به هندبال روز جهان آشنا بودند تا حداقل بتوانند به پیشرفت هندبال کمک کنند.

او افزود: متاسفانه برخی از این افراد مدت‌ها از هندبال دور بودند و از شرایط موجود اطلاعی ندارند، همچنین انتظار می‌رفت در جلسه فنی نخستی که حبیبی به عنوان سرمربی انتخاب شد بیشتر شبیه یک دور همی بود، چون واقعا در مدت ۲ - ۳ ساعته تصمیم گرفتند و سرمربی را انتخاب کردند در حالی که می‌توانستند گزینه‌های داخلی خوب دیگری، چون کیوان صادقی، عزت رزمگر، محسن طاهری شهداد مرتجی را هم بررسی کنند و سرمربی را پس از چند جلسه بررسی انتخاب کنند. به هر صورت امیدوارم در جلسات بعدی موشکافانه‌تر عمل کنند.

تاکنون شاهد اتفاقات و تغییرات خاصی در هندبال نبوده ایم/حبیبی ریسک بزرگی انجام داد/ جا داشت تا اعضای کمیته فنی موشکافانه‌تر انتخاب شوند

انتظار بیشتری از پاکدل داشتم

زهرابی ادامه داد: با توجه به شنیده‌ها درباره انتخابات هیئت کرمانشاه، عزتی که از کارشناسان و بازیکنان قدیم این رشته بوده است ۹ رای آورده است که به او تبریک می‌گویم، اما با این وجود وضعیت انتخابات نا مشخص است و یک اتفاق نادری افتاده است، من به شخصه از علیرضا پاکدل انتظار داشتم تا بیشتر با آئین نامه‌ها آشنا باشد البته با مشغله کاری فدراسیون و تجربه کمی که او در این سمت دارد ممکن است این اتفاقات رخ دهد، اما به هر حال نباید فراموش کرد که پاکدل چند سال رئیس هیات هندبال بوده است می‌تواند این اتفاق غیر قابل قبول باشد.

اولین ملاک هر رشته قهرمانی حل مشکلات مالی است

کاپیتان سابق تیم ملی هندبال کشورمان درباره حامیان مالی فدراسیون هم تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی که سفر‌های برون مرزی برای تیم‌های ملی سخت شده است و فدراسیون و باشگاه‌ها درگیری هستند خوشبینم که پاکدل با کمک حامیان مالی که گفته بود مشکلات را حل کند و آن‌ها را به میدان بیاورد تا بازیکنان و دیگر اعضا با فراغ بال کارهایشان را انجام دهند.

او افزود: الیته دو را دور می‌بینیم که پاکدل جلسه‌هایی با وزیر ارتباطات و برای گرفتن پخش برگزار می‌کند و امیدوارم این جلسات خروجی داشته باشد و پول وارد هندبال شود، چون اولین ملاک هر رشته قهرمانی حل مشکلات مالی است که امیدوارم با نیرویی که دارند بتوانند قانع کنند.

مسعود زهرابی کاپیتان سابق تیم ملی هندبال کشورمان در پایان بیان داشت: ما نه سمتی داریم و نه مخالفیم، اما به شخصه مخالف وعده‌هایی هستم که داده می‌شود و عمل نمی‌شود، چه در این دوره چه در دوره‌های گذشته. همچنین مخالف حضور افرادی که خوشنام و معروف نیستند در بدنه این رشته و فدراسیون هستم. بهتر است این افراد چترشان را بردارند و به کار‌های قبلیشان برسند و بهتر است یادشان نرفته باشد کجا بودند و چه کردند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری مجمع عمومی سالانه فدراسیون هندبال

در فدراسیون هندبال هنوز رحیمی تصمیمی می‌گیرد/ دبیر و رئیس فدراسیون سن کافی برای هدایت مجموعه را ندارند/ با ۲ کامیون ماسه مرکز هندبال ساحلی تاسیس کردند!

انتهای پیام/

اظهارات ملی پوش سابق هندبال درباره شرایط این رشته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا