150 محفل جزء خوانی قرآن طی ماه رمضان در قم برگزار می شود


150 محفل جزء خوانی قرآن طی ماه رمضان در قم برگزار می شود

قم - ایرنا - مدیر اداره قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه قم گفت: 150 محفل جزء خوانی قرآن کریم در پنج بقاع متبرک امامزادگان این استان در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

سید محمد صالح نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بقاع متبرک شاخص استان محور برنامه های قرآنی در ایام ماه رمضان هستند افزود: روزانه در این اماکن مقدس شامل امامزاده موسی مبرقع(ع)، سید علی(ع)، جعفر شهید(ع)، سید معصوم(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) مراسم جزء خوانی قرآن کریم ترتیب می یابد.
وی ادامه داد: آیین جزء خوانی در امامزاده ابراهیم ویژه بانوان در نظر گرفته شده است ضمن اینکه در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نیز ویژه برنامه های متنوع قرآنی توسط تولیت های این اماکن مقدس برنامه ریزی شده است.
مدیر اداره قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، استفاده از حافظان قرآن را از ویژگی های برجسته این آیین ها در قم دانست و افزود: استفاده از حافظان برجسته موجب ترغیب علاقه مندان برای حفظ قرآن شده است.
صالح نژاد، برگزاری محافل انس با قرآن را از دیگر برنامه های شاخص در ماه رمضان برشمرد و گفت: این محافل به ویژه در شب های قدر و میلاد خجسته امام حسن(ع) با حضور قاریان ملی و بین المللی ترتیب می یابد.
وی ادامه داد: محافل انس با قرآن کریم در سه سطح اول، دوم و سوم سطح بندی شده و متناسب با مخاطبان، برگزار می شود.
وی اظهار داشت: کرسی تفسیر قرآن با محوریت آیات اخلاقی این کتاب آسمانی از دیگر برنامه هایی است که در این ایام در برخی بقاع متبرک امامزاده های قم اجرا می شود.
7404/ 1175

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !