اولین گمانه‌زنی‌ها از دلایل کاهش شاخص کل بورس


در داد و ستدهای امروز بازار سهام، شاخص کل تا اواسط زمان معاملاتی بیش از هفت هزار و 500 واحد ریزش داشته است، حال در همین رابطه یک کارشناس بازار سرمایه عنوان داشت، اگر تا پایان فرصت معاملاتی امروز صف‌های خرید تشکیل شده همچنان پابرجا باشد، می‌توان ادامه روند نزولی امروز را تا پایان هفته پیش بینی کرد.

بانک وبیمه | اقتصاد آنلاین | 36 دقیقه پیش |5/6/2019 11:09:03 AM 56 بازدید

 اولین گمانه‌زنی‌ها از دلایل کاهش شاخص کل بورس

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ امروز بازار سهام ریزش چند هزار واحدی را تجربه کرده و بسیاری از اهالی بازار، با توجه به شرایط پیش آمده درصدد نقد کردن دارایی‌های خود در بازار سهام هستند، حال در مورد دلایل این روند منفی بورس، عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بورس تهران رشد شتابانی را تجربه کرده، اظهار داشت: این روند اصلاحی که امروز به وجود آمده، کاملا طبیعی بوده است.

وی افزود: با توجه به این طی این مدت ریسک سیستماتیک قابل اعتنایی در بازار به وجود نیامده، نمی‌توان این نزول امروز را غیر طبیعی قلمداد کرد، از سوی دیگر قیمت سهم‌ها در مدت اخیر رشد بسیار خوبی کرده و به همین خاطر سهام‌داران دارایی‌های خود را می‌خواهند نقد کنند.

ثابت گفت: آن‌ها قصد دارند با توجه به سودی که در این مدت کسب کرده‌اند، دوباره این روند را در نمادهایی که در قیمت پائین‌تری هستند تجربه کنند، بر همین اساس امروز صف‌های فروش در بازار به وجود آمده است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: مواقعی که صف‌های فروش در بازار تشکیل می‌شود، یک ترسی در بازار حاکم می‌شود و همه خواهان نقد کردن دارایی‌های خود می‌شوند و این موضوعی است که در زمان‌های مختلف آن را شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ایجاد مشکل در سیستم معاملاتی در داد و ستدهای مچینگ تاصیکو طی روز جاری و توقف این نماد معاملاتی، نیز بر روی جو منفی که امروز در بازار شکل گرفته تاثیرگذار بوده و روند نزولی بازار سهام را تشدید کرد.

ثابت همچنین در مورد پیش بینی روزهای باقی‌مانده از بازار در هفته جاری نیز گفت: اگر این صف‌های فروشی که امروز در بازار تشکیل شده، تا پایان معاملات ادامه داشته باشد، باید گفت، روند نزولی تا پایان هفته تکرار خواهد شد.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)