کمیته نمای مناطق توسط معاونت شهرسازی شهرداری کرج تشکیل شد


کمیته نمای مناطق توسط معاونت شهرسازی شهرداری کرج تشکیل شد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: کمیته نمای مناطق با هدف کنترل و هدایت طرح تمام نماهای ساختمانی در سطح شهر تشکیل شده است.

کمیته نمای مناطق توسط معاونت شهرسازی شهرداری کرج تشکیل شد

به گزارش فانوس، باحدالله احمدی پرگو، معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با بیان اینکه حذف اغتشاشات بصری موجود در نماهای ساختمانی نیازمند ایجاد ساز و کار قانونی برای کنترل نماها است، گفت: با ساماندهی وضعیت نماهای ساختمانی علاوه بر جلوگیری از بی نظمی‌های دیداری، شاهد هویت بخشی به سیمای شهری خواهیم بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج ادامه داد: تشکیل کمیته نمای مناطق جهت تحقق اهداف مذکور در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج قرار گرفته است.

وی افزود: این کمیته با هدف کنترل و هدایت طرح تمام نماهای ساختمانی در سطح شهر تشکیل شده که در نهایت منجر به حفظ و صیانت از هویت معماری ایرانی – اسلامی در سطح شهر و ارتقای کیفیت بصری شهر می شود.

احمدی پرگو مطرح کرد: دستورالعمل ساماندهی نماهای شهری نیز صادر شده که طبق این دستورالعمل ساختمان‌های شهر به ساختمان‌های عادی، با اهمیت و شاخص تقسیم بندی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج افزود: ساختمان‌های عادی و با اهمیت در کمیته نمای مرکز و کمیته نمای مناطق و ساختمان‌های شاخص در کمیته کیفی سیما و منظر استان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: براین اساس برای نظارت بر نماهای ساختمانی کرج دو چک لیست شامل چک لیست کنترل نماهای ساختمانی عادی و با اهمیت و چک لیست کنترل نمای بناهای شاخص در این معاونت تدوین شده است.

احمدی پرگو عنوان کرد: با توجه به اجرایی شدن فرایند کنترل نماهای ساختمانی، مناطق 10 گانه شهرداری کرج موظف به اخذ تعهد محضری از تمامی پلاک های متقاضی صدور پروانه ساختمانی برای ارائه مدارک به منظور بررسی و کنترل نما در کمیته های تخصصی هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در پایان گفت: علاوه بر این، صدور پایان کار ساختمانی نیز به اجرای نمای مصوب کمیته های مربوطه منوط شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...