مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی در سریلانکا


مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی در سریلانکا

شبکه‌های اجتماعی، از جمله فیس‌بوک و یوتوب، بار دیگر در سریلانکا مسدود شدند.

مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی در سریلانکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بنا به گزارش شبکه «فرست نیوز»، شبکه‌های اجتماعی، از جلمه فیس‌بوک و یوتوب، بار دیگر در سریلانکا به طور موقت مسدود شدند. این شبکه خبری همچنین اعلام کرد برخی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مانند «واتس اپ» و «وایبر» نیز در میان شبکه‌های اجتماعی مسدود شده قرار دارند.

گفته می‌شود این محدودیت ممکن است به اتفاقات اخیر در نگومبو مرتبط باشد. روز گذشته (یکشنبه)، در این منطقه درگیری‌هایی میان مسلمانان و قوم سینهالی روی داد و پس از آن حکومت نظامی در آنجا اعلام شد.

پیش از این پس از حملات تروریستی در روز عید پاک (۲۱ آوریل) در این کشور که منجر به کشته و زخمی شدن صد‌ها نفر شد، برخی از شبکه‌های اجتماعی در این کشور مسدود شده بودند. پس از این حادثه ده‌ها نفر در عملیات بزرگ ضد تروریسم و عملیات تحقیق بازداشت شدند. کمی بعد در همان ماه محدودیت شبکه‌های اجتماعی برداشته شد.

مایتریپالا سیریسنا، رئیس‌جمهور سریلانکا، پیش از این تهدید کرده بود اگر مدیران شبکه‌های اجتماعی مورد نظر از جمله فیس‌بوک، واتس‌اپ، اینستاگرام، وایبر و یوتوب نتوانند اطلاعات غلط و شایعاتی را که پس از حملات اخیر این کشور در حال پراکنده شدن است کنترل کنند ممنوعیت کامل بر رسانه‌های اجتماعی اعمال خواهد کرد.

در حملات بیست و یکم آوریل همزمان با برگزاری مراسم عید پاک مسیحیان، هشت انفجار در نقاط مختلف پایتخت سریلانکا روی داد که بیش از ۲۵۰ کشته و ۵۰۰ زخمی برجای گذاشت. چند روز پس از آن نیز بر اثر سه انفجار در اطراف شهر کالمونای واقع در شرق سریلانکا ۱۵ نفر کشته شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا