استاندار: قزوین به یک مجموعه کتابخانه ای مدرن نیازمند است


استاندار: قزوین به یک مجموعه کتابخانه ای مدرن نیازمند است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: شهر فرهنگی و تاریخی قزوین برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی به یک مجموعه کتابخانه ای مدرن نیازمند است.

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی قزوین افزود: همه مسئولان و متولیان حوزه فرهنگی باید در کنار اهمیت دادن به بحث کتاب و کتابخوانی به دنبال راهکاری برای افزایش سرانه مطالعه باشند.
وی اضافه کرد: افتخار شهرهای بزرگ دنیا به وجود کتابخانه های مدرن است که تحقق این موضوع توسط بخش خصوصی در قزوین امکان پذیر خواهد بود.
زاهدی تصریح کرد: احداث مجموعه فرهنگی-کتابخانه ای در قزوین می تواند به جاذبه گردشگری و نماد فرهنگی این شهر تبدیل شود و تاثیر زیادی بر رفتار مردم خواهد داشت.
استاندار قزوین با بیان اینکه کتاب در برخی منازل به کالای تزیینی و دکوری بدل شده است،گفت: برخی از کتاب برای تزیین چیدمان داخلی خانه استفاده می کنند که باید با کمک ابزارهای فرهنگی و رسانه این رویکرد را به نفع پویایی حوزه کتابخوانی تغییر داد.
استاندار قزوین همچنین گفت: مردم می‌توانند با اهدای کتاب‌ به کتابخانه‌ها به توسعه کتابخوانی در جامعه کمک کنند و حبس و زندانی کردن کتاب در خانه سطح مشارکت کتابخوانی را در جامعه کاهش می دهد.
وی در ادامه اضافه کرد: آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ اهدا کتاب، می تواند هفته ای را با عنوان اهدای کتاب به کتابخانه ها اختصاص دهد.
استاندار قزوین تاکید کرد: با بهره گیری از ظرفیت خیران کتابخانه ساز و با اتخاذ سیاست‌های منتهی به افزایش عضو گیری در کتابخانه ها، می‌توان برای رشد سرانه مطالعه کتاب، گام‌های موثری برداشت.
وی همچنین گفت: با بهره گیری از ظرفیت کتابخانه ها همچنین می‌توان از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.
9925*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه