کفاره روزه سال 98 ماه رمضان / مبلغ زکات فطره 98


کفاره روزه سال 98 ماه رمضان / مبلغ زکات فطره 98

زمانی که فردی از روی قصد و به صورت کاملا عمدی و با اراده و اختیار خود و بدن هیچ گونه زور و اجباری دست به انجام اعمالی زندکه روزه اش را باطل کند باید علاوه بر قضای روزه،کفاره آن را نیز نیز بدهد.

پایگاه خبری فردا: زمانی که فردی از روی قصد و به صورت کاملا عمدی و با اراده و اختیار خود و بدن هیچ گونه زور و اجباری دست به انجام اعمالی زندکه روزه اش را باطل کند باید علاوه بر قضای روزه،کفاره آن را نیز نیز بدهد.

فردی که کفاره روزه بر او واجب است می تواند با انجام اعمالی وظیفه خود را انجام داده و کفاره خود را بپردازد. او می تواند در صورت توان یک نفر بنده را از اسارت آزاد کند و کفاره خود را ادا کند. گام بعدی این است که می تواند دو ماه کامل را روزه بگیرد به طوری که یک ماه آن کامل و پی در پی و بدون وقفه به همراه یک روز از ماه بعد باشد،ماه بعد را نیز بهتر است که کامل و پشت هم روزه بگیرد اما در صورتی که دچار مشکل شد می تواند آن روز را روزه نگیرد، سومین گزینه این است که می تواند به شصت نفر فقیر غذا داده و آن ها را سیر کند در صورتی که قادر به انجام این کار نیز نبود می تواند تقریبا ۱ مد نان، گندم،جو و طعامی از این دسته به فقرا بدهد و رضایت آن هارا کسب کند. و اگر در نهایت توانایی انجام هیچ کدام از موارد بالا را نداشت باید به اندازه توان و وسع مالی خود صدقه دهد و استغفار کند. توجه داشته باشید که هر زمانی که فرد توانایی انجام اعمال بالا را پیدا کرد باید کفاره روزه خود را ادا کند.

مبلغ فطریه و زکان فطره

طبق روال هر سال و اعلام شدن مبلغ فطریه از جانب دفتر مقام معظم رهبری مبلغ فطریه سال۹۸ برای هر فرد که متعاقبا اعلام می شود باید از غروب عید سعید فطر تا نهایت نماز روز عید فطر کنار گذاشته شده و به دست مستحق و شخصی که نیازمند است برسد. در صورت فراموش کردن پرداخت مبلغ فطریه، بر شما واجب است که در اولین فرصت به قصد قربت مبلغ مورد نظر را کنار گذاشته و به دسته افراد فقیر و نیازمند برسانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری