به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این روزها چنان چه به سایت‌های خرید و فروش «دیوار» سر بزنید، خواهید دید افراد آزادانه در حال معامله قبر هستند این در حالی است که دفاتر خصوصی فروش قبر نیز شکل گرفته و همچون املاک ملکی‌هایی که خانه خرید و فروش می‌کنند آنها نیز قبر و خانه ابدی را می‌فروشند و می‌خرند.

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، روز 28 دی ماه سال گذشته اعلام داشت: «ادعای وجود قبرهای نجومی واقعیت ندارد و گرانترین قبری که در طول تاریخ 47 ساله بهشت زهرا فروخته شده 16 میلیون تومان بوده آن هم در قطعات 1 تا 110 بوده که قدمت آنها بیش از 30 سال است. همچنین در فاز دوم بهشت زهرا حداکثر قیمت قبور 9 میلیون تومان و در فاز سوم و قبور روز قیمت هر طبقه 750 هزار تومان است.»

ولی این روزها با نگاهی به سایت‌های فروش قبر با رقم‌های بالایی چون 700 میلیون تومان برای قبرهای بهشت زهرا مواجه می‌شویم و حتی فروشندگان از رقم‌های میلیاردی در معاملات قبر خبر می‌دهند.

خبرنگار اجتماعی برنا طی تماس با فروشندگان قبر به اطلاعاتی رسید که در ادامه این گزارش می‌خوانید:

قبر قطعه 9؛ 700 میلیون تومان/ دفاتر خصوصی قبرهای قدیمی را بیش از یک میلیارد و 300 می‌فروشند

یکی از فروشندگان قبر که در سایت دیوار آگهی فروش قبر داده در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: قبری که قصد فروش آن را داریم در قطعه 9 بهشت زهراست؛ باقدمت ۴۲سال به بالا، جای خوب. این قبر به همه جا دسترسی عالی دارد و قیمت نهایی‌اش 700 میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: کاملا هزینه را نقدی دریافت می‌کنم.

این فروشنده قبر با تاکید بر اینکه قیمتی که برای قبر گذاشته از قیمتی که در دفاتر فروش قبر مورد معامله قرار می‌گیرد رقم خیلی پایین‌تری دارد، ادعا کرد: قبل از ثبت این آگهی در سایت دیوار قیمت قبرهای قدیمی بهشت زهرا را با دفاتری که به این امر مشغول هستند مقایسه کردیم متوجه شدیم آنها تا 850 هزار تومان قبرها را معامله می‌کنند. تا آنجا که می‌دانم دو دفتر خصوصی حوالی میدان هروی خرید و فروش قبر انجام می‌دهند که در ازای کارهای اداری که برای نقل و انتقال سند قبر انجام می‌دهند از فروشنده 60 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما قبر را با قیمت کمتری در سایت گذاشتیم تا زودتر به فروش برسد گفت: دلیل دیگر این بود که متوجه شدیم اگر خودمان کارهای انتقال سند را انجام دهیم سود بیشتری خواهیم داشت.

این فروشنده قبر اضافه کرد: از دیروز برای سند مالکیت اقدام کردم.

وی در ادامه گفت: اگر قبرها با سند مالکیت تمام به فروش برسد خریدار می‌تواند مجوز سه طبقه شدن این قبرها را از بهشت زهرا دریافت کند.

این فروشنده قبر تاکید کرد: دفاتر فروش قبر برای کسب پول بیشتر هر طبقه از این قبرها را با رقم‌های نجومی به فروش می‌رسانند.

وی اضافه کرد: هر قطعه قبر های قدیمی وقتی سند مالکیت می گیرید به یک قبر سه طبقه می تواند تبدیل شود. هر یک از این سه طبقه را در بازار خرید و فروش در قطعه 92 ، 850 میلیون تومان می فروشند ولی قطعه های 1 تا 10 تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان نیز رقم فروش می رسد .

این فروشنده قبر در پاسخ به این سوال که آدرس مراکز خرید و فروش قبر کجاست؟ تاکید کرد: مراکز خرید و فروش به شما آدرس نمی‌دهند. چون از طریق تلگرام با ما در ارتباط هستند.

وی در خصوص علت گرانی قبر در میان دلالان گفت: مدیران بهشت زهرا اعلام کرد دیگر ظرفیت بهشت زهرا تکمیل شده و برنامه‌ای برای دفن متوفی‌ها در منطقه خاوران دارند و همین خبر باعث شده قیمت فروش قبر در بهشت زهرا در میان دلالان افزایش چشمگیری داشته باشد.

قبر دو طبقه را به سه طبقه تبدیل کنید

فروشنده دیگری که در سایت دیوار اقدام به فروش یکی از قبور قطعه 10 بهشت زهرا کرده گفت: قیمت این قبر 140 میلیون تومان است. تخفیف هم ندارد زیرا این قبر در قطعه 10 است. قبر در این قطعه تا 300 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

وی تاکید کرد: از این قبور می‌توان به صورت سه طبقه استفاده کرد و یک قبر را می‌توانید سه طبقه کنید. چنانچه برای یک قبر 140 میلیون پرداخت کنید پس از آن می‌توانید برای دو قبر دیگر مجوز بگیرید و برای هر یک 15 میلیون به بهشت زهرا باید بپردازید.

مزیت قبر؛ نزدیک درب اصلی و مترو است

فروشنده دیگری که قبر خود را در سایت دیوار قرار داده به نظر می‌رسد از سایرین با انصاف‌تر است و مبلغ تعیینی را 40 میلیون تومان عنوان کرد.

وی در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: قیمت قبر را 40 میلیون گذاشته‌ام؛ سند هم دارد و قابل انتقال است.

این فروشنده قبر اظهار کرد: پرداخت پول باید به صورت نقد باشد و فکر نمی‌کنم کسی قسطی بخواهد پولی دریافت کند.

وی در خصوص امکانات قبر قابل فروش خود گفت: قبر مذکور 2 طبقه در بهشت زهراست که نزدیک درب اصلی در قطعه ٦٦ و نزدیک ایستگاه مترو و ایستگاه تاکسی است. این قبر دارای سند بوده و قابلیت تبدیل به ٣طبقه نیز دارد.

این فروشنده قبر در پایان با اشاره به اینکه قصد دارد فروش فوری قبر داشته باشد عنوان کرد: سند را در محضر به نام شما می‌کنیم. یک طبقه را می‌توانید با پرداخت مبلغی به بهشت زهرا به این طبقات اضافه کنید.

خرید و فروش میلیاردی قبر در بهشت زهرا / فروش برخی قبور در دفاتر خصوصی بالا شهر تهران

خرید و فروش میلیاردی قبر در بهشت زهرا / فروش برخی قبور در دفاتر خصوصی بالا شهر تهران

خرید و فروش میلیاردی قبر در بهشت زهرا / فروش برخی قبور در دفاتر خصوصی بالا شهر تهران

خرید و فروش میلیاردی قبر در بهشت زهرا / فروش برخی قبور در دفاتر خصوصی بالا شهر تهران