لزوم مدیریت مصرف سوخت در گفت و گو با قاسم ساعدی: جایگاه داران و مراکز پخش سوخت یکی از عوامل هدر رفت سوخت ها هستند/ گاهی نیاز است در امر مبارزه با قاچاق مچ گیری هم صورت بگیرد


لزوم مدیریت مصرف سوخت در گفت و گو با قاسم ساعدی: جایگاه داران و مراکز پخش سوخت یکی از عوامل هدر رفت سوخت ها هستند/ گاهی نیاز است در امر مبارزه با قاچاق مچ گیری هم صورت بگیرد

شفقنا- عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر نظارت دقیق بر جایگاه داران و مراکز پخش سوخت گفت: در این مسیر به دلیل سوء مدیریت‌ها، حیف و میل های زیادی صورت می‌گیرد که نظارت درست بر آنها می تواند در مدیریت مصرف سوخت موثر باشد. قاسم ساعدی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با وضعیت سوخت در […]

لزوم مدیریت مصرف سوخت در گفت و گو با قاسم ساعدی: جایگاه داران و مراکز پخش سوخت یکی از عوامل هدر رفت سوخت ها هستند/ گاهی نیاز است در امر مبارزه با قاچاق مچ گیری هم صورت بگیرد

شفقنا- عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر نظارت دقیق بر جایگاه داران و مراکز پخش سوخت گفت: در این مسیر به دلیل سوء مدیریت‌ها، حیف و میل های زیادی صورت می‌گیرد که نظارت درست بر آنها می تواند در مدیریت مصرف سوخت موثر باشد.

قاسم ساعدی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با وضعیت سوخت در کشور اظهار کرد: دیروز یکی از طولانی ترین جلسات غیرعلنی مجلس با محوریت سوخت برگزار شد که نمایندگان مردم بر خود واجب دیدند که باید رعایت حال مردم را داشته باشند و خصوصا با توجه به سختی معیشت و عدم امکان خرید برای دهک های پایین جامعه دولت را به صحن احضار کردند.

او در ادامه افزود: آقای نوبخت در این جلسه اعلام کردند که کسری بودجه دارند و قیمت بنزین باید بیشتر شود تا کسری بودجه تامین شود. آقای زنگنه هم گفتند که در بحث بنزین قاچاق زیادی نداریم و اگر قاچاق سوخت مطرح می‌شود بیشتر در بحث گازوئیل است و ادعای آنهایی که بر تپل قاچاق بیش از حد بنزین می زنند با حرف وزیر خنثی شد. وزیر نفت همچنین اشاره کرد که اگر بنزین را سهمیه بندی کنیم فقط مدیریت در تولید و نگهداری کرده‌ایم و این کار هیچ گونه تولید درآمد نمی‌کند. وقتی که تولید درآمد نمی‌کند پس در میزان بودجه هم تاثیری نخواهد داشت و در نهایت با توجه به آشفته بازاری که در جامعه حاکم است مجلس به اعمال کارت سوخت با همان قمیت ۱۰۰۰ تومان رأی داد و اعلام کرد هر ماشین باید یک کارت سوخت داشته باشد تا بتوانند مدیریت کنند که به طور روزانه هر ماشین چند لیتر سوخت استفاده کرده است.

قاچاق گازوئیل در کشور بیشتر از قاچاق بنزین است

نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در رابطه با راهکارهای مدیریت مصرف سوخت گفت: به نظر من در راستای مدیریت مصرف سوخت رسانه ها باید با وزارت نفت ارتباط بگیرند چراکه در ترویج فرهنگ صرفه جویی می توانند موثر واقع شوند و برای مردم تبیین کنند.

ستاد مبارزه با قاچاق کشور که زیر نظر وزارت کشور است باید فعال‌تر شود و مبادی قاچاق را ببندد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان ضمن تاکید بر فعال تر شدن ستاد مبارزه با قاچاق بیان کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کشور که زیر نظر وزارت کشور است باید فعال‌تر شود و مبادی قاچاق را ببندد. نیروهای نظامی و انتظامی و همه نهادهای امنیتی که می‌توانند در مقابل با قاچاق عمل کنند باید فعال تر شوند و دولت باید آسیب شناسی کند که چرا باید با وجود این همه ستادهای عظیم و گسترده مبارزه با قاچاق نتوانسته جلوی قاچاق سوخت را بگیرد که این نیاز به تحقیق دارد و دولت باید به جد ورود کند و واقع بین شوند که کجای کارش خلاء دارد و آنها را پر کند. حتی گاهی نیاز است که در امر مبارزه با قاچاق و مصرف سوخت مچ گیری هم صورت بگیرد.

گاهی نیاز است در امر مبارزه با قاچاق مچ گیری هم صورت بگیرد

دولت آسیب شناسی کند که چرا با وجود ستادهای عظیم و گسترده مبارزه با قاچاق نتوانسته جلوی آن را بگیرد

ساعدی اظهار کرد: ما تولید کننده این فرآورده‌ها هستیم و می‌توانیم صادرکننده هم باشیم. بنا به اعلام نظر وزیر نفت که چند ماه قبل گفتند ما در بنزین خودکفا شدیم و نه تنها خودکفا شدیم بلکه می توانیم صادرکننده هم باشیم؛ پس به نظر من نیازی به سهمیه بندی نیست. چون سهمیه بندی و افزایش قیمت ها شامل فرآورده هایی هستند که در تولید داخلی و یا در عرضه آنها مشکل داشته باشیم؛ ما نه در عرضه مشکل داریم و نه در تولید مشکل داریم پس بگذارید مردم نفس راحتی بکشند.

نه در تولید بنزین مشکلی داریم و نه در عرضه آن پس نیازی به سهمیه بندی نیست و بگذارید مردم نفس راحتی بکشند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ماشین‌های فرسوده و لزوم تعیین تکلیف آنها گفت: تعیین تکلیف ماشین‌های فرسوده می‌تواند در مدیریت مصرف سوخت تاثیرگذار باشد همچنین نظارت دقیقی باید بر جایگاه داران و مراکز پخش سوخت صورت بگیرد چراکه در این مسیر به دلیل سوء مدیریت‌ها حیف و میل های زیادی صورت می‌گیرد که نظارت درست بر آنها می تواند در مدیریت مصرف سوخت موثر باشد. البته بعضی از این سوء مدیریت ها سهوی است که اگر نظارت دقیق تری صورت بگیرد جلوی مصرف بی رویه گرفته می شود. متاسفانه گاهی نظارت‌ها به فساد کشیده می شود از این بایت که ناظر ما اگر سالم باشد و شفاف سازی کند قطعا اثرات خود را خواهد داشت.

نظارت دقیقی بر جایگاه داران و مراکز پخش سوخت صورت بگیرد/ گاهی نظارت ما به فساد کشیده می‌شود

ساعدی در پایان با انتقاد از نبود برنامه درست براش فروش سوخت کشور به همسایه ها گفت: نه وزارت نفت، نه مجلس و نه دولت هیچ کدام در این وادی نیستند که سوخت را چگونه در مرزها به فروش برسانند. برای اینکه در زمان تحریم ها و با توجه به وضعیت حاکم بر جامعه بتوانیم راهکار درستی را اتخاذ کنیم نیازمند طرح های مطالعاتی و بسترسازی‌های دقیق هستیم. باید با مطالعه دقیق به این سوال پاسخ دهیم که آیا بسترها و زمینه ها در کشورهای همسایه وجود دارد و آیا در نقاط مرزی ما نیز این بسترها آماده است یا نه و بعد از آن اقدام به فروش سوخت کنیم.

نه وزارت نفت، نه مجلس و نه دولت هیچ کدام در این وادی نیستند که سوخت را چگونه در مرزها به فروش برسانند

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش