آشنایی با محلول اریترومایسین، نحوه استفاده و تاثیر آن بر رفع جوش


آشنایی با محلول اریترومایسین، نحوه استفاده و تاثیر آن بر رفع جوش

داروی اریترومایسین به صورت کپسول، قرص، آمپول، و محلول وجود دارد که در برای درمان جوش صورت از محلول اریترومایسین استفاده می کنند، البته علاوه در درمان جوش کار برد های دیگری هم دارد به طور مثال برای درمان عفونت های گوشی ،بیماری های مسری جنسی،عفونت گلو و سینه هم مورد استفاده قرار می گیرد. موارد مصرف این محلول  برای درمان موضعی ولگاریس و آکنه و...

داروی اریترومایسین به صورت کپسول، قرص، آمپول، و محلول وجود دارد که در برای درمان جوش صورت از محلول اریترومایسین استفاده می کنند، البته علاوه در درمان جوش کار برد های دیگری هم دارد به طور مثال برای درمان عفونت های گوشی ،بیماری های مسری جنسی،عفونت گلو و سینه هم مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با محلول اریترومایسین، نحوه استفاده و تاثیر آن بر رفع جوش

موارد مصرف

این محلول برای درمان موضعی ولگاریس و آکنه و همچنین بهبود عفونت های سطحی و چرکی پوست استفاده می شود. البته قبل از استفاده آن برای عفونت های چرکی با پزشک مشورت کنید.

طریقه مصرف محلول اریترومایسین

برای اینکه این محلول را مصرف کنید ابتدا باید صورتتان را با آب ولرم و صابون خوب بشویید و سپس خشک کنید. بعد از آن با کمک بروشوری که داخل جعبه محصول است را با دقت بخوانید ، با استفاده از اپلیکاتوری که داخل جعبه است به اندازه یک میلی لیتر از محلول مستقیم روی محل مورد نظر بمالید .این کارا روزی دوبار انجام دهید یک مرتبه در صبح و یک مرتبه شب قبل خواب.

موارد منع مصرف

اگر بعد از استفاده از آن دچار هر گونه حساسیت شدید از ادامه استفاده از آن خودداری کنید. محلول اریترومایسین به دلیل دارا بودن الکل موجب خشکی شدید و التهابات پوستی می شود از استفاده مکرر آن در طول روز خودداری کنید. اگر دچار اسهال هستید از استفاده همزمان با محلول موضعی یا خوراکی اریترومایسین خودداری کنید. طول دوره درمان آن معمولا ۶ هفته است اگر در طی این مدت بهبود نیافتید با پزشک مشورت کنید. در صورت داشتن بیماری های کبدی از مصرف آن خودداری کنید.

آشنایی با محلول اریترومایسین، نحوه استفاده و تاثیر آن بر رفع جوش

عوارض جانبی

از شایع ترین عوارض جانی محلول اریترومایسین، پوسته پوسته شدن پوست، خارش پوست، خشکی پوست و قرمزی پوست، دردناک شدن پوست، کهیر، تحریک چشم است.

تداخلات دارویی

استفاده همزمان این محلول موضعی با دیگر داروهای درمان آکنه و محصولاتی که حاوی الکل هستند باعث تحریک پذیری پوست می شود .
استفاده همزمان کلیندامایسین با ارتیترومایسین باعث ایجاد آنتاگونیسم می شود.
آشنایی با محلول اریترومایسین، نحوه استفاده و تاثیر آن بر رفع جوش

توصیه های دارویی

مصرف این دارو فقط به صورت موضعی و خارجی می باشد. از تماس آن به چشم و دور دهان، مجاری بینی جدا خود داری کنید. استفاده از آنتی بیوتیک باعث افزایش یافتن رشد قارچ ها و باکتری های مقاوم شود که چنین شدت یافتن رشدی موجب ایجاد عفونت های ثانویه می شود. این محلول را در مکانی خشک و خنک نگهدارید و پس از هر بار استفاده درب آن را محکم ببندید. دور از دسترس کودکان نگه دارید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل