استاد دانشگاه حدیده: امارات و عربستان در پی تسلط بر اراضی یمن هستند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛استاد علوم سیاسی...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ استاد علوم سیاسی دانشگاه حدیده معتقد است توجه به روند تحولات در یمن ثابت می کند سهل انگاری ها و خیانت هایی در کشور صورت می گیرد که امارات و عربستان از آن حمایت می کنند.

فیصل الحذیفی که در ارزیابی دلایل اقدام امارات در اعزام صدها نیروی موسوم به نیروهای کمربند امنیتی به جزیره سقطره یمن با الجزیره سخن می گفت، تصریح کرد امارات و عربستان وقیحانه اقدامات پشت پرده خود را در یمن علنی کرده اند. آنان شعار تلاش برای بازگرداندن دولت قانونی به قدرت را در یمن به مرحله تلاش برای تسلط بر سرزمین، مردم و سرمایه های یمن کشانده اند.

وی افزود البته در گذشته مردم یمن، کارشناسان داخلی و منطقه ای و حتی بین المللی در این زمینه تردیدهایی داشتند, اگر چه نگرانی هایی را مطرح می کردند اما سکوت دولت یمن (کابینه هوادار عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن) در برابر چنین تحرکاتی موجب شد تا امارات و عربستان طرح ها و اهدافشان را توسعه دهند و آن را علنی کنند و در پی سلطه جویی و تسلط بر سرزمین, دریاها, بنادر و فرودگاههای یمن بر آیند. می توان گفت این دو کشور بیش از آنکه هدفشان بازگرداندن دولت (کابینه هوادار عبد ربه منصور هادی) به قدرت باشد در پی تسلط بر اراضی یمن به هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط