موتور جستجوی گوگل به زودی امکان جست و جو در محتوای پادکست را فراهم می‌کند


موتور جستجوی گوگل به زودی امکان جست و جو در محتوای پادکست را فراهم می‌کند

با به‌روزرسانی جدید گوگل، این موتور جست‌وجو قادر خواهد بود علاوه‌بر پوشش کامل اخبار، پادکست‌ها را نیز براساس محتوایشان به کاربر پیشنهاد کند.

با به‌روزرسانی جدید موتور جستجوی گوگل امکان جستجوی پادکست و پوشش بهتر دیگر اخبار فراهم می‌شود. سوندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیرعامل گوگل که امروز صبح در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل، موسوم به Google I/O، سخنرانی می‌کرد، با اشاره به بیانیه‌ی سال گذشته‌ی گوگل در مورد امکان «پوشش کامل» اخبار، اعلام کرد این موضوع در موتور جستجوی گوگل ممکن خواهد شد. علاوه‌بر این، جستجوی گوگل قادر خواهد بود پادکست‌ها را نیز فهرست‌بندی کند.

نیوزورتیکال (News vertical) گوگل سال گذشته با بازطراحی، توسط هوش مصنوعی تقویت شده است. این طراحی مجدد شامل امکان «پوشش کامل» به منظور دستیابی به دید کلی از داستان اخبار نیز می‌شود.

مدیرعامل گوگل در Google I/O عنوان کرد:

ما با استفاده از یادگیری ماشین (machine learning)، جنبه‌های مختلف اخبار را شناسایی کرده و تصویر کاملی از داستانمان که توسط منابع وسیع و متعددی گزارش شده‌اند را به شما ارائه می‌دهیم. محتوای گسترده‌ای پوشش داده می‌شود؛ اما، در عین‌حال به شما این امکان را می‌دهد که در مورد چیزهایی که علاقه دارید عمیق شوید.

امروزه گوگل‌نیوز (Google News)، دیدی کلی از همه‌ی جنبه‌های داستان و اتفاقات پیرامون آن را به شما پیشنهاد می‌کند. تا پایان سال این ویژگی‌ها دیگر فقط مختص نیوزورتیکال نبوده و به موتور جستجوی گوگل نیز اضافه خواهد شد.

خبر بسیار جالبی که در حاشیه ماند، مربوط‌به یکی از محبوب‌ترین منابع اخبار و اطلاعات یعنی پادکست (podcast) است. گوگل پادکست‌ها را فهرست‌بندی خواهد کرد؛ بنابراین، موتور جستجور می‌تواند قسمت‌های یک برنامه‌ی داده شده به آن را براساس محتوا و نه فقط عنوان آن، پوشش دهد.

علاوه‌بر این، کاربران قادر خواهند بود در فهرست نتایج جستجوی گوگل به پادکستی گوش داده یا آن را برای بعد، ذخیره کنند (مثلا مواقعی که سر کار هستند).

غول فناوری مانتین‌ویو، جزئیات زیادی در این‌باره منتشر نکرده است؛ بنابراین، هنوز مشخص نیست که تکلیف تولیدکنندگان پادکست‌ها چه می‌شود. امروزه‌، آن‌ها برای فهمیدن اینکه شنوندگان پادکست‌ها نسبت به چه موضوعاتی علاقه نشان داده و واکنش نشان می‌دهند باید از برنامه‌های تحلیلی استفاده کنند. هنوز مشخص نیست که آیا گوگل نیز به‌عنوان بخشی از تغییراتش، سرویسی تحلیلی نیز ارائه خواهد داد یا خیر.

پیچای در پایان سخنانش در این ارتباط گفت: «این‌ها مثال‌هایی هستند از اینکه، چگونه ما جست‌وجو‌ها را برای کاربرانمان، که به‌دنبال اطلاعات درست در متن درستی هستند مفیدتر می‌کنیم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس