رونق تولید با توسعه توانمند سازی و کار آفرینی در پهنه غرب پایتخت


رونق تولید با توسعه توانمند سازی و کار آفرینی در پهنه غرب پایتخت

ایرانیان_اولین نشست تخصصی کار آفرینی با نگاه ویژه به توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی و خانواده های کودکان کار و خیابان در منطقه 5 برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، در این جلسه حسین دلبری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، آمادگی برای گسترش برنامه های توانمند سازی وکار آفرینی با استفاده از ظرفیت های موجود منطقه به ویژه استارت آپ ها و موسسات مردم نهاد اعلام کرد و زیر ساخت های مناسب را از ویژگی های برجسته منطقه دانست.

همچنین لطفی معاون توانمند سازی وکار آفرینی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، از منطقه 5 به عنوان یکی از برترین مناطق شهرداری تهران در پنج سال گذشته در این زمینه یاد و از مدیریت گذشته و کنونی منطقه برای اجرایی شدن برنامه های ابلاغی تشکر کرد.

قشقایی مدیر مرکز خدمات اجتماعی منطقه، ضمن ارائه گزارش از روند فعالیت های کار آفرینی، طرح حرکت را در قالب کار ویژه منطقه تشریح کرد و آن را برنامه ای مناسب در حوزه مشاغل خانگی خواند.

وی افزود: پس از ثبت نام متقاضیان، سازمان خدمات اجتماعی با مشارکت سازمان فنی حرفه ای و اداره کل تعاون، نسبت به معرفی مشاور و مربیان متخصص اقدام کرده و افراد پس از گذراندن دوره های تعریف شده و اخذ گواهی نامه در صورت نیاز، برای اخذ وام های کار آفرینی به بانک های عامل معرفی می شوند.

در این جلسه به طرح آموزش های فنی حرفه ای در سامانه کارگران فصلی وساختمانی منطقه به عنوان یکی از دیگر برنامه های سال 98 اشاره شد.

همچنین به پیشنهاد معاونت توانمند سازی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، منطقه 5 به عنوان منطقه پایلوت یکی از مراکز توانمند سازی خانواده های آسیب دیده اجتماعی خصوصا خانواده های کودکان کار و خیابان سطح پهنه غرب مشخص شد.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403