پینترست (Pinterest) چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟


پینترست (Pinterest) چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

سرویس پینترست (Pinterest) چیست؟ چه کارهایی با این شبکه‌ی اجتماعی می‌توان انجام داد و چه تفاوت‌هایی با اینستاگرام خواهد داشت؟ در این مقاله به طور کامل شما را با این سرویس و چگونگی کار با آن آشنا خواهیم کرد. احتمالا نام پینترست بارها به گوشتان خورده است. پینترست یک شبکه اجتماعی محبوب در جهان است... نوشته پینترست (Pinterest) چیست و چگونه باید از...

سرویس پینترست (Pinterest) چیست؟ چه کارهایی با این شبکه‌ی اجتماعی می‌توان انجام داد و چه تفاوت‌هایی با اینستاگرام خواهد داشت؟ در این مقاله به طور کامل شما را با این سرویس و چگونگی کار با آن آشنا خواهیم کرد.

احتمالا نام پینترست بارها به گوشتان خورده است. پینترست یک شبکه اجتماعی محبوب در جهان است که به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر مربوط به پروژه، کالا و خدمات را به اشتراک بگذارند و از طریق جستجو و مشاهده تصاویری که دیگران به اشتراک گذاشته‌اند، علایق جدیدی پیدا کنند.

تصور کنید که پینترست چیزی مثل یک پین بورد مجازی یا یک تابلوی اعلانات پر از تصویر است، اما قابلیت‌های سازمانی بیشتری دارد. همچنین می‌توان از آن به عنوان ابزار نشانه گذاری (bookmarking tool) نیز استفاده کرد.

افراد معمولا تصاویری را که در اینترنت (یا در خود پینترست) پیدا می‌کنند، بر روی بردهای پینترست پین (سنجاق کردن) یا ذخیره می‌کنند. بسیاری از تصاویر ذخیره شده در پینترست قابل کلیک کردن هستند و با کلیک روی آن‌ها می‌توانید وارد صفحه اصلی مربوط به آن تصویر شوید.

به عنوان مثال پینترست یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای پیدا کردن دستور پخت انواع غذاها است. افراد می‌توانند از طریق کلیک بر روی تصویر غذایی که خوشمزه بنظر می‌رسد، دستور پخت آن را مطالعه کنند. همچنین می‌توانند آن را روی برد دستور پخت‌ها ذخیره کرده تا بعدا از آن استفاده کنند.

پینترست یک شبکه اجتماعی است که در آن کاربران از طریق لایک کردن، نظر گذاشتن، ذخیره کردن پست‌ها و ارسال پیام خصوصی با یکدیگر در تعامل‌اند.

اگر کار با پینترست را شروع کرده‌اید، اسلایدهای زیر را بررسی کنید تا نحوه استفاده از پینترست را بیاموزید.

اکانت رایگان پینترست خود را بسازید

پینترست (Pinterest) چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

پینترست کاملا رایگان است، اما مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، برای استفاده از آن نیاز به ساخت یک حساب کاربری دارید. می‌توانید ایمیل و رمز عبور خود را در Pinterest.com وارد کنید و یک اکانت رایگان بسازید یا اینکه از طریق فیسبوک یا اکانت گوگول خود اقدام کنید.

سپس لازم است تا جزئیاتی مانند نام، سن، جنسیت، زبان و کشور خود را وارد کنید و بعد حداقل 5 دسته از موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا پینترست پین‌های مربوط به موضوعات مورد نظرتان را نشان دهد.

خودتان را از طریق پروفایل معرفی کنید

پینترست (Pinterest) چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

در قسمت بالای سمت راست تصویر، یک منو با چندین گزینه مختلف را مشاهده می‌کنید:

Home: اینجا جایی است که تمام پین‌های جدید افرادی که دنبال می‌کنید را می توانید مشاهده کنید و همچنین پیشنهادات جدید را بر اساس چیزهایی که قبلا ذخیره کرده‌اید را پیدا خواهید کرد.

Following: اگر می‌خواهید پین کسانی که دنبال می‌کنید را ببینید، به این قسمت بروید.

Explore: برای پیدا کردن ایده‌های جدید در مورد چیزهایی که به آن‌ها علاقه دارید و دنبال کردن کاربران دیگر از Explore استفاده کنید.

اسم و عکس پروفایلتان: هر بار که می‌خواهید نمایه یا پروفایل خود را ببینید، به این قسمت بروید. (اگر هنوز عکسی برای پروفایل خود انتخاب نکرده‌اید، می‌توانید روی سه نقطه سمت راست بالا کلیک کنید و سپس گزینه edite setting را از منوی پایین انتخاب کنید.)

Messages: این قسمت با یک آیکون گفتگو مشخص شده است. در این قسمت می‌توانید پیام‌های شخصی کسانی که دنبال می‌کنید و آن‌ها شما را دنبال می کنند را دریافت و ارسال کنید.

Notifications: این قسمت با آیکون زنگ نشان داده شده است. تعاملات و پیشنهادات در این قسمت نشان داده می‌شوند.

Setting: این قسمت با سه نقطه مشخص شده است. برای تغییر تنظیمات و به روز رسانی اکانت خود به این قسمت بروید.

نزدیک پروفایلتان نیز 4 زبانه را مشاهده خواهید کرد:

Boards: تمام پین برد‌هایی که ایجاد کرده‌اید را نمایش می‌دهد.

Pins: همه‌ی چیزهایی که اخیرا پین (سنجاق کردن) کرده‌اید را نشان می‌‌دهد.

Tries: تمام پین‌هایی که باز کرده‌اید و پیامی در آن گذاشته‌اید را اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

Topics: موضوعات پیشنهادی که بر اساس علایقتان می‌توانید دنبال کنید.

برد ایجاد کرده و پین کنید

پینترست (Pinterest) چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

حالا که زمان صرف ساختن اکانت شخصی خود کرده‌اید و نحوه کار با پینترست را تا حدودی یاد گرفته‌اید، می‌توانید پین‌هایی را در برد قرار دهید. دو روش برای اینکار وجود دارد:

گزینه 1: پین‌هایی که پیدا کرده‌اید را ذخیره کنید.

برای ذخیره کردن پین‌هایی که در پینترست پیدا کرده‌اید، نشانه‌گر ماوس خود را بالای پین قرار داده و روی دکمه قرمز save کلیک کنید. سپس از شما خواسته می‌شود که آن را در برد مورد نظر خود ذخیره کنید.

گزینه 2: پین‌هایی که در کامپیوتر خود دارید یا در اینترنت پیدا کرده‌اید را ذخیره کنید.

به نمایه یا پروفایل خود بروید روی زبانه Pin یا Boards کلیک کنید و در سمت چپ آن‌ها گزینه Create Pin یا Create Board را جستجو کنید.

Create Pin: اگر تصویر در کامپیوترتان است، پس می‌توانید آن را در وب آپلود کنید. با این حال اگر آن چیزی‌ که شما می‌خواهید پین کنید در وب است، URL مستقیم را در قسمت خواسته شده کپی پیست کنید و سپس تصویر مورد نظر را انتخاب نمایید.

Create Board: از این گزینه برای ایجاد بردهای مختلف و سازماندهی پین‌ها استفاده کنید. نامی برای برد خود انتخاب کنید و در صورت تمایل آن را شخصی کنید.

گزینه 3: مستقیما پین را از وب ذخیره کنید.

نکته: اگر مایلید به صورت تصادفی تصاویر مورد نظر خود را در پینترست ذخیره کنید، باید Pinterest’s browser button را روی مرورگر خود نصب کنید تا به سادگی با دوبار کلیک کردن تصویر را در برد موردنظرتان ذخیره نمایید.

دنبال کردن کاربران یا بردهایشان

پینترست (Pinterest) چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

اگر به بردها و پین‌های بعضی کاربران علاقه‌مند شدید، می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید، به این ترتیب پین آن‌ها در صفحه Home شخصی شما نشان داده می‌شود. (هرگاه که وارد پینترست می‌شوید)

به سادگی با کلیک روی نام کاربری هر کاربر پینترست گزینه follow در بالای پروفایلش را انتخاب کنید تا بردها و پین‌هایش را دنبال کنید یا اینکه می‌توانید بعضی بردهای آن کاربر را با کلیک کردن بر روی follow در زیر هر برد دنبال کنید.

با کاربران دیگر در تعامل باشید

پینترست (Pinterest) چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

پلتفرم پینترست برقراری رابطه با افراد دیگر و اشتراک گذاری مطالب را بسیار ساده کرده است. می‌توانید به روش‌های زیر در پینترست تعامل داشته باشید.

Save: با استفاده از این گزینه پین‌ها را در برد های خود ذخیره کنید.

Send: پین موردنظرتان را به سایر کاربران بفرستید یا اینکه در دیگر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

Comment: می‌توانید نظرتان را درباره پین بگویید.

عکس یا نوشته اضافه کنید: اگر می‌خواهید چیزهایی (مثل دستور پخت یک غذا، مهارت و …) پین کنید. می‌توانید عکس مورد نظرتان را آپلود کنید و نظر خود را درباره‌ی چیزهایی که دوست دارید یا دوست ندارید، اضافه کنید.)

اپلیکیشن پینترست را دانلود کنید

پینترست (Pinterest) چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

پینترست برای استفاده در رایانه بسیار مفید است اما می‌توانید آن را برای تلفن همراه هوشمند خود در نسخه‌های iOS و Android نیز دریافت کنید.

پین های جدید را شناسایی کنید، آن‌ها را ذخیره نمایید و بعداً وقتی به آنها نیاز داشتید آنها را بیابید و هیچ چیز راحتر از داشتن یک نرم افزار موبایل برای اینکار نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس