از بن سلمان، بن زاید و نتانیاهو تا پمپئو/ نشریه آمریکایی دست سگ های جنگی ترامپ را رو کرد + کارتون


از بن سلمان، بن زاید و نتانیاهو تا پمپئو/ نشریه آمریکایی دست  سگ های جنگی  ترامپ را رو کرد + کارتون

کاملا مشخص است که واشنگتن نه تنها قصد خروج از برجام و خرابکاری جایگاه آن را دارد، بلکه دولت هایی که تمایل خود در مورد مداخله نظامی آمریکا علیه تهران را مخفی نکرده اند را بسیار مورد تشویق قرار می دهد. افسارهای بسیار زیادی وجود دارد که ترامپ از آنها استفاده می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ نشریه آمریکایی لوبلاگ، نوشت: این کاریکاتوری است که ویرایش بین المللی نیویورک تایمز حداقل در رابطه با سیاست آمریکا نسبت به ایران باید اجرا کند.

از بن سلمان، بن زاید و نتانیاهو تا پمپئو/ نشریه آمریکایی دست "سگ های جنگی" ترامپ را رو کرد + کارتون

از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در ژانویه سال 2016، نشریه آمریکایی لوبلاگ علیرغم نفرت ظاهری ترامپ به ایده مشارکت نیروهای آمریکا در جنگ دیگری در خاورمیانه ی بزرگ، بارها با جدیت اظهارات کارشناسان سیاست خارجه و منطقه ای مبنی بر هشدار درگیری نظامی احتمالی با ایران را به طور برجسته نشان داده است. یکی از آنها نوشته پاول پیلار با عنوان "جنگ بولتون" بود.

14 ماه قبل، زمانی که تیم جان بولتون و مایک پمپئو منصوب شد و به ویژه از زمان خروج "جیمز ماتیس" وزیر دفاع سابق آمریکا در پایان سال گذشته (2018)، کاملا مشخص بود که واشنگتن نه تنها قصد خروج از برجام و خرابکاری جایگاه آن را دارد، بلکه دولت هایی که تمایل خود در مورد مداخله نظامی آمریکا علیه تهران را مخفی نکرده اند را بسیار مورد تشویق قرار می دهد.

این دولت ها شامل؛ عربستان سعودی به رهبری شاهزاده محمد بن سلمان، امارات متحده عربی به رهبری شاهزاده محمد بن زاید آل نهیان و رژیم صهیونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو است. البته بحرین نیز در این ائتلاف است، اما افسارهای بسیار زیادی وجود دارد که ترامپ از آنها استفاده می کند.

تمام این کشورها با حمایت قوی واشنگتن به عنوان یک قطب ضد ایرانی بالفعل آشکارا در جستجوی اطلاعات و حتی همکاری نظامی نزدیک تر با آمریکا هستند.

البته، حوزه های داخلی به ویژه ائتلاف جمهوری خواهان یهودی (RJC) در آمریکا وجود دارند که از مواجهه نظامی با ایران پشتیبانی می کنند. ائتلاف مذکور که از سوی "شلدون آدلسون" تاجر میلیاردر یهودی حمایت می شود، بزرگترین اهدا کننده فردی به دولت آمریکا در چرخه انتخاباتی سال 2018 و کمپین انتخاباتی ترامپ در سال 2016 که مشهورترین و ننگین ترین انتخابات ها هستند، بود.

جان بولتون موقعیت خود را مدیون آدلسون است. آدلسون در بهار سال 2016 زمانی که آنها از کاندیداتوری ریاست جمهوری ترامپ حمایت می کردند، جایگاه ارشد سیاست خارجه را برای بولتون ترویج کرده بود. اکثر رهبران پروتستانی بواسطه تفسیر عجیب و غریب قرن شانزدهم انگلستان از کتاب وحی از سرسپردگان اسرائیلی هستند و آنان که به دلایل الهی صهیونیست های تندرو هستند به طور سیستماتیک تجاوز نتانیاهو را حمایت و ایران را تهدید کرده اند.

پمپئو که مذهب پروتستانی خود را اعلام کرده، به وضوح گروهی که هسته حوزه انتخاباتی ترامپ را تشکیل می دهد را معرفی می کند. اما مانند بحرین، آنها نیز به دلایل زیبایی شناختی از کاریکاتور حذف شدند.

هنرمندی که این کاریکاتور را کشید "جونا لوب" است.

معصومه میرحسینی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟