پرداخت 7 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ایجاد 150 هزار فرصت شغلی


پرداخت 7 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی  ایجاد 150 هزار فرصت شغلی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: از ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، حدود هفت‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان جذب شده و طبق آمار...

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: از ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، حدود هفت‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان جذب شده و طبق آمار مراکز آمار، بیش از ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

محمد امید در حاشیه سفر به استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: یکی از طرح‌های خوبی که دولت تدبیر و طبق دستور مقام معظم رهبری اجرایی شده، طرح اشتغال پایدار روستایی است که قانون مربوط به سال ۹۶ بوده و ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی افزود: این تسهیلات با نرخ ۶ درصد در سطح شکور در روستاها پرداخت شد که در نقاط مرزی نرخ سود کمتر بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: از ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، حدود هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان جذب شده و طبق آمار مراکز آمار بیش از ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

امید اضافه کرد: دغدغه‌ای که بعضا حوزه‌های نظارتی دارند، این است که اعتبارات باید حتما به سمت روستاها سوق یافته و در روستاها اشتغال ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار نظارت‌هایی که تا امروز به دست ما رسیده این است که انحرافاتی بعضا در تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وجود داشته است.

این مسئول تصریح کرد: در تخصیص مابقی تسهیلات یعنی ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سعی می‌شود اندک انحرافات از سر راه برداشته شود و مشکل انحرافات حل شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: تصور ما این است که با اختصاص بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات باقی مانده‌ای که می‌خواهد اجرایی شود حدود ۳۰۰ هزار فرصت شغلی اتفاق بیفتد.

امید ادامه داد: میانگین هر شغل در کشور از محل تسهیلات حدود ۵۰ میلیون تومان بوده و اعتبار برای راه‌اندازی هر کارگاه ایجاد شده میانگین حدود ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی اضافه کرد: تاکید دولت بر کارسازی اعتبارات باقی مانده تسهیلات اشتغال پایدار روستایی است که چهار بانک عامل در این زمینه فعال هستند و توقع مسئولان اجرایی و متولیان امور روستایی این است که تا شهریور ماه سال جاری کارسازی اعتبارات صورت گیرد و منابع برای سال جاری تامین شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همزمان با وقوع سیل در استان‌های سیل‌زده، دولت اقدامات خوب و سریعی را در دستور کار قرار داد و تسهیلات حوزه‌های مختلف کاملا تعریف شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اذعان کرد: حدود ۷۰ درصد منازل مسکونی که در استان‌های سیل‌زده آسیب دیده مسکن روستائیان است که بنیاد مسکن نسبت به آغاز ساخت و ساز اقدام کرده است.

امید افزود: برای ساخت مسکن بیشتر مردم در استان‌های سیل‌زده پرونده سازی شده و موضوع ضمانت زنجیره‌ای حل شده و بنیاد مسکن قول داده در گلستان تا آذر ماه ساخت و ساز مسکن را به اتمام برساند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت