مذاکرات دولت ترزا می‌ با مخالفان حزب کارگر بر سر برکسیت در آستانه شکست


مذاکرات دولت ترزا می‌ با مخالفان حزب کارگر بر سر برکسیت در آستانه شکست

مذاکرات دولت انگلیس با حزب مخالف کارگر برای از بن‌بست خارج کردن برکسیت در آستانه شکست است.

مذاکرات دولت ترزا می‌ با مخالفان حزب کارگر بر سر برکسیت در آستانه شکستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سردبیر سیاسی شبکه تلویزیونی «آی تی‌ وی» از شکست قریب‌الوقوع مذاکرات دولت انگلیس با حزب کارگر بر سر برکسیت خبر داد.

رابرت پستون، سردبیر سیاسی شبکه تلویزیونی «آی تی‌ وی» امروز (چهارشنبه) اعلام کرد مذاکرات دولت ترزا می‌ با حزب مخالف کارگر برای خروج برکسیت از بن بست در آستانه شکست است.

بنابر گزارش پستون، کسانی که در این مذاکرات حضور دارند گفتند انتظار پیشرفت چشمگیری در این گفتگو‌ها وجود ندارند و شکست مذاکرات احتمالا بعدازظهر چهارشنبه اعلام خواهد شد.

با انتشار این خبر ارزش پوند انگلیس به پایین‌ترین سطح خود (یک دلار و ۳۰۰ سنت) رسید.

پیش از این نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده بود دولت او در حال تلاش برای رسیدن به توافق با مخالفان حزب کارگر است تا بتواند حمایت پارلمان این کشور را به دست آورد.

نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس تاکنون سه بار در تصویب توافق نامه برکسیت در مجلس عوام ناکام مانده است. ترزا می‌ این توافق نامه را نوامبر گذشته با سران اروپا امضا کرد. دولت انگلیس از آن زمان با احزاب مخالف به رهبری حزب کارگر مذاکره می‌کند تا با جلب حمایت آن‌ها به بن‌بستی که در پرونده برکسیت به وجود آمده است، پایان دهد.

ناظران با اشاره به آشکار شدن پیامد‌های برکسیت به ویژه درعرصه‌های اقتصادی و اجتماعی معتقدند اکنون بیشتر مردم انگلیس خواهان ماندن در اتحادیه اروپا هستند، اما دو حزب اصلی به این خواست عمومی بی‌توجه‌اند و به همین علت در انتخابات شورا‌ها حزب حاکم محافظه‌کار حدود هزار و دویست کرسی و حزب کارگر دومین حزب بزرگ انگلیس نیز حدود هشتاد کرسی را از دست داده است و در عوض آرای مردم به طور چشمگیری به سود حزب لیبرال دموکرات که طرفدار ماندن در اتحادیه اروپاست به صندوق‌ها ریخته شد.

نابسامانی‌های ناشی از برکسیت علاوه بر بی‌ثباتی‌های اقتصادی و مشکلات اجتماعی موجب چند پارگی انگلیس شده است. به گونه‌ای که چند روز پیش، همزمان با آنچه که بی توجهی دولت به خواست مردم اسکاتلند در روند اجرای برکسیت عنوان شده بود هزاران نفر در خیابان‌های مرکز اسکاتلند با برپایی تظاهرات، استقلال این منطقه از انگلیس را خواستار شدند.

در همه‌پرسی ژوئیه ۲۰۱۶، در مجموع نزدیک به ۵۲ درصد مردم بریتانیا شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روش‌های نوین مقابله با آلودگی صوتی در شهرها؛ از فواره‌های صوتی تا کاشت درخت