سقط جنین با زعفران، چقدر طول میکشد؟


سقط جنین با زعفران، چقدر طول میکشد؟

یکی از راهکارهای خانگی برای سقط جنین استفاده از زعفران یا دارچین می باشد.

یکی از راهکارهای خانگی برای سقط جنین استفاده از زعفران یا دارچین می باشد.اطلاعات و آمار دقیقی در مورد میزان سقط جنین و احتمال دقیق سقط جنین با زعفران و دارچین و یا چای زعفران و دارچین وجود ندارد زیرا بدن خانم ها و پاسخگویی بدنشان به ابن روش با یکدیگر فرق دارد حتی نمی توان گفت سقط جنین با زعفران چقدر طول می کشد در تجربه های شخصی بانوان ، تجریه شخصی هر خانم با خانم دیگر در رابطه با اینکه سقط جنین با زعفران چقدر طول می کشد متفاوت است.این روش ها راهکارهایی خانگی هستند که معمولا در آمار و ارقام علمی جای نمی گیرند و اما برخی پزشکان معتقدند که احتمال سقط جنین با زعفران و دارچین و گلاب حدود 87 درصد می باشد.حتی نشانه های سقط جنین با زعفران در بانوان با هم متفاوت است .در برخی بانوان سقط جنین با زعفران ، دارچین یا گلاب سه هفته الی 6 ماه طول می کشد اما دربرخی ممکن است سه ماه زمان ببرد.میزان پاسخگویی بدن هرخانم با یکدیگر با توجه به متفاوت بودن وضعیت جسمانی هر خانم متفاوت است و نشانه ها و عوارش و مدت زمانی که طول می کشد تا جنین سقط شود باهم بسیار فرق دارد.

سقط جنین چیست؟
دفع جنین قبل از هفته ی بیستم بارداری از رحم مادر را سقط جنین می گویند.حدود پانزده تا بیست درصد از حاملگی ها معمولا به سقط منتهی می شوند و از این 20 درصد ، 80 درصدشان تا قبل از هفته 12ام اتفاق می افتد.
معمولا اکثر سقط ها در سه ماه اول به دلیل مسایل ژنتیکی و مشکلات وراثتی اتفاق می افتد .
توجه داشته باشید که سقط جنین فقط به زمان قبل از 20 هفتگی اطلاق می شود و در صورتی که بعد از هفته بیستم دفع صورت بگیرد به آن مرده زایی می گویند.
در بسیار از موارد حدود 30 تا 50 درصد موارد تخمک بارور قبل ازاینکه متوجه بارداری شوید از بین می رود و با خون پریودی در موقع مقرر خارج می شود.(از سقط جنین بیشتر بدانید)

چه چیز باعث سقط جنین می‌شود؟
1.اولین دلیل سقط جنین در سه ماه اول بارداری بین 50 تا 70 درصد از موارد به دلیل ناهنجاری ها کروموزومی می باشد.سقط ها در سه ماهه اول بارداری به این معناست که تخمک یا اسپرم کروموزوم های نادرستی داشته اند و تخمک بارور نتوانسته به شکل نرمالی رشد کند.
2.یکی دیگر از علت های سقط جنین می تواند در نتیجه فرایند پیچیده رشد نخستین باشد.برای مثال تخمک به درستی در رحم القا نشود و یا جنین نقص ساختاری داشته باشد .اما در بسیاری از موارد به این علت که بررسی های بعد از سقط جنین به درستی و دقیق انجام نمی شود معمولا علت سقط ناشناخته می ماند .
3.زمانی که تخم بارور مشکلات کروموزومی دارد، دچار وضعیتی می شود که به آن نقص باروری ابتدایی می گویند.در این حالت تخم بارور در رحم القا می‌شود و جفت و کیسه‌ی رشد می کنند، اما جنین از رشد باز می‌ماند یا اصلا تشکیل نمی‌شود.از آنجا که جفت شروع به ترشح هورمون می‌کند، تست حاملگی شما مثبت می‌شود و نشانه‌های ابتدایی حاملگی را خواهید داشت، اما آزمایش آلتراسوند کیسه‌ی جنینی را خالی نمایش می‌دهد.
4.در موارد دیگر جنین هنگام رشد نقص دارد و همه ی اندام هایش به یک اندازه رشد نمیکنند و یا بعضی از اندام ها تشکیل نمی شوند و یا ناقص تشکیل می شوند.زمانی که کودک ضربان قلبش شنیده می شود احتمال سقط خیلی پایین می آید.
اما در مواردی وجود دارد که مادر خود به دلایلی در هفته های اول تمایل دارد که جنین را سقط کند.در چنین شرایطی یا زیر نظر پزشک این کار را انجام می دهد و یا ترجیح می دهد با خوردن داورها و یا مواد غذایی جنین خود را سقط کند.یکی از مواد غذایی که می توان با آن جنین را سقط کرد خوردن زعفران است.اما این سوال پیش می آید که ...

آیا زعفران واقعا باعث سقط جنین می شود؟
بله، مصرف زعفران در سه ماهه اول بارداری، که اندام های جنین در حال شکل گیری است، موجب آسیب وسقط جنین می شود.
اما نه مصرف عادی زعفران در غذاها.وجود زعفران به مقدار خیلی کم در حد نرمال و برای عطر و طعم غذا به هیچ عنوان باعث سقط جنین نمی شود.زعفران را باید غلیظ مصرف کنید تا بتواند بر جنین اثر منفی بگذارد و باعث سقط شود.مصرف زعفران غلیط در سه ماه اول بارداری می تواند باعث سقط جنین شود.اما بعد از سه ماه اول به راحتی می توانید زعفران بیشتری مصرف کند و حتی برای زایمان راحت و آسان بهتر است.به طور کل مصرف غلیظ زعفران در سه ماه اول بارداری باعث افزایش پروستاگلاندین در رحم و در نتیجه احتمال سقط را افزایش می دهد.

برای سقط جنین چه میزان زعفران باید مصرف شود؟
5 گرم زعفران را در 200 میلی گرم آب گرم حل کنید و اجازه دهید دم بیاید و 6-8 بار در روز به میزان 3تا6 قاشق چایخوری در روز مصرف کنید.زعفران با این غلظت یک عصاره سرخ رنگ است که مصرف آن در سه ماه اول بارداری می تواند باعث سقط شود.
توجه داشته باشید زعفران موجود در غذا که برای عطر و طعم و زیبایی استفاده می شود نمی تواند باعث سقط شود و هیچگونه ضرری در دوران بارداری ندارد.
نکته:مصرف بیش تر از 2 گرم در روز زعفران بسیار مضر می باشد.

ترکیب عسل و زرشک باعث سقط می شود؟
بله زرشک خود به تنهایی باعث سقط جنین می شود و مصرف آن در دوزهای بالا این اثر را دارد .در نتیجه مصرف آن در کنار زعفران دم کرده غلیظ اثر بخشی آن را دو چندان و در نتیجه باعث سقط جنین می شود.

بهترین زمان مصرف زعفران برای زنان باردار چه موقع است؟
بهترین زمان مصرف زعفران برای سقط جنین همان سه ماه اول بارداری می باشد و هرچه به هفته های اول نزدیک تر باشد سقط راحت تر و سریع تری دارید.
اما در صورتی که باردار هستید بهترین زمان مصرف زعفران در 3 ماه دوم می باشد که نه تنها مضر بلکه بسیار مفید می باشد و برای لطافت پوست نوزاد، افزایش آهن و خواب راحت نوزاد بسیار موثر است.
فراموش نکنید که:
سقط جنین در اسلام حرام است , و حکم قتل یک انسان را دارد و به شدت انجام این عمل هم از نظر شرعی و هم از نظر اخلاقی و اجتماعی ممنوع است و باعث اثرات روحی و روانی برای مادر خواهد بود.

بعد از سقط جنین با زعفران چه می‌شود؟
بعد از سقط جنین به مدت یک یا چند روز دردهای انقباضی احساس می شود و این دردها شبیه به دردهای قاعدگی می باشند و به مدت یک یا دو هفته خونریزی دارید.در این شرایط اصلا از تامپون استفاده نکنید و برای تسکین دردتان مسکن مصرف کنید.در شرایط سقط از آمیزش جنسی ، ورزش کردن ، شنا کردن و استفاده از داروهای واژنی به مدت یک یا دو هفته پرهیز کنید.

میزان خونریزی بعد از سقط جنین با زعفران چقدر است؟
خونی که بر اثر سقط می آید نسبتا زیاد است و در عرض یک ساعت نوار بهداشتی کاملا خیس می شود و در صورتی که دچار تب شدید و یا درد بسیار و بی حالی داشتید شما دچار عفونت شده اید و حتما به پزشک مراجعه کنید و اگر خونریزی شما شدید بود و دچار ضعف و بی حالی شدید بودید حتما اورژانسی به بیمارستان مراجعه کنید.

بعد از مصرف زعفران چه مدت طول می کشد تا سقط صورت گیرد؟
به طور کلی ممکن است مصرف زعفران برای سقط جنین اثر سقط نداشته باشد و روی جنین اثرات جانبی وناهنجاری هایی در جنین ایجاد کند و در بعضی مواقع مصرف بیش از 12 گرم زعفران قبل از سقط جنین و تاثیر بر جنین می تواند باعث مسمومیت مادر شود و مشکلاتی را برای مادر ایجاد کند .بعد از مصرف زعفران احساس خستگی، تهوع ، اسهال به وجود می آید.
زمانی که زعفران غلیظ مصرف می کنید حس درد در شما ایجاد می شود اینکه سقط جنین چه زمانی بعد از مصرف زعفران صورت گیرد به توانایی مادر و شرایط جنین بستگی دارد.در بعضی افراد بعد از دو روز مصرف نتیجه حاصل می شود اما در برخی دیگر ممکن است بعد از یک هفته نتیجه حاصل شود.
به طور کلی پزشکان توصیه می کنند بهتر است برای سقط جنین در 3 ماه اول بارداری از قرص های مخصوص، زیر نظر پزشک استفاده شود تا نتیجه ی صددرصدی بدون عوارض جانبی حاصل شود.

نظر تجربی مادران در رابطه با مصرف زعفران برای سقط جنین
بسیاری از کاربران با توجه به تجربه شخصی بیان کرده اند که سقط جنین به وسیله ی زعفران اثری نداشته است و بیشتر از اینکه بتواند باعث سقط جنین شود باعث آسیب به خودشان و جنینشان شده است.
اما در مواردی مصرف زعفران دم کرده قبل از 20 روز شدن نتیجه ی سقط را حاصل کرده است و طبق تجربه ی شخصی سقط جنین صورت گرفته است.اما باز هم تاکید می شود بهتر است زیر نظر پزشک و با استفاده از دارو و قرص سقط جنین صورت گیرد و سرخود کاری انجام داده نشود.

چه چیزهایی ممکن است زن را در معرض خطر سقط جنین قرار بدهد؟
اگرچه احتمال سقط جنین برای هر زنی وجود دارد، برخی بیشتر از دیگران احتمال سقط جنین دارند. در اینجا چند فاکتور خطرساز سقط جنین را می‌ آوریم:
عوامل احتمالی سقط جنین
-سن مادر
یکی ازعوامل بسیار مهم و تاثیرگذار روی سقط جنین سن مادر می باشد و هرچقدر سن مادر بیشتر باشد احتمال سقط جنین بیشتر می شود.در سنین بالای 40 سال احتمال سقط جنین دوبرابر می شود.در سن بالای 40 سال احتمال ناهنجاری های کروموزومی بیشتر می شود. خطر سقط جنین در زنان 35 تا 39 سال حدود 20 درصد افزایش می یابد و خطر سقط جنین در زنان 40تا44 سال حدود 35 درصد و در زنان 45 سال به 50 درصد می رسد.
-سابقه‌ی سقط جنین
زنانی که یکبار سقط جنین داشته اند بیشتر از زنان دیگر در معرض سقط جنین های بعدی قرار دارند .
-اختلالات یا بیمارهای مزمن خاص
یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث سقط جنین شود بیماری های مزمن و بیماری های کنترل نشده می باشد.بیماری هایی مانند دیابت بالا، فشار خون بالا، اختلالات وراثتی در انعقاد خون ، نقص های خود ایمنی مشخص و اختلالات هورمونی خاص می تواند باعث سقط جنین شود.(آزمایش غربالگری دیابت) (فشار خون بارداری)(مشکلات بارداری در سن بالا)
-مشکلات رحمی یا گردنه‌ی رحمی
مشکلات واختلالاتی در رحم ، دهانه ی رحم و تخمدان ها می تواند باعث سقط جنین شود.
-سابقه نقص تولد یا مشکلات ژنتیکی
خانواده هایی که سابقه تولد نوزادان با نقض عضو و مشکلات ژنتیکی دارند احتمال سقط در میانشان بیشتر است.
-عفونت ها
بیماری های مقاربتی ، عفونت های حاد دهانه رحم و رحم و بیماری هایی مانند سرخک ، سوزاک ، اچ آی وی ، می توانند موجب سقط شوند.
-مواد مخدر
استفاده از مواد مخدر ، مشروبات الکلی و سیگار کشیدن می تواند باعث سقط جنین ( سیگار کشیدن در دوران بارداری)شود.همچنین نوشیدن بیش از حد قهوه در طول روز می تواند باعث سقط جنین شود.
-محیط آلوده
قرار گرفتن در محیط های آلوده به سموم و محیط های صنعتی آلوده می تواند احتمال سقط را افزایش دهد.محیط هایی که به آرسنیک ، سرب و برخی مواد شیمیایی مثل بنزن و اکسیداتیلن آلوده باشند برای زنان باردار بسیار خطرناک می باشد.
داروهای خاص: استفاده از داروهای بخصوص بدون مجوز پزشک می تواند بسیار خطرناک باشد و موجب سقط شود.

8 ماده خوراکی که موجب سقط جنین می شوند
1.کنجد
کنجد یک دانه ی گیاهی بسیار مفید با روغن بسیار مفید می باشد اما مصرف همین دانه گیاهی در دوران بارداری می تواند موجب سقط جنین شود.دانه کنجد یک ماده طبیعی و بی خطر برای سقط جنین می باشد.برای سقط جنین با کنجد می توانید مقدار زیادی دانه های کنجد را مستقیم مصرف کنید و یا مقداری کنجد را در لیوان آب بریزید و شب تا صبح نگه دارید و آب باقیمانده از این دانه ی گیاهی را صبح مصرف کنید.
2.چای بابونه در سقط جنین
بسیاری از پزشکان مصرف چای بابونه را در دوران بارداری توصیه می کنند اما برای اینکه اثر عکس بگیرید و موجب سقط جنین شود باید میزان مصرفان را افزایش دهید.برای سقط جنین به وسیله چای بابونه باید روزی چند فنجان چای بابونه مصرف کنید.
3.برگ سبز جعفری
برگ سبز جعفری در کنار خوشمزگی و عطر و طعم خوبش می تواند موجب سقط جنین شود.این گیاه تنظیم کننده ی دوره قاعدگی می باشد و می تواند موجب سقط جنین شود.
دو روش برای استفاده از جعفری برای سقط جنین وجود دارد.اول اینکه می توانید مقداری جعفری خشک را دم کنید و عصاره ی آن را روزی چند فنجان بنوشید.و روش دیگر می توانید جعفری سبز و تازه را مخلوط کنید و عصاره ی آن را بگیرید و روزی چند فنجان بنوشید تا نتیجه حاصل شود.
روش دیگر این است که چند برگ جعفری را درون واژن خود قرار دهید و شب تا صبح با آن بحواید و برای نتیجه ی بهتر آن را چند بار عوض کنید.
4. رابطه جنسی مکرر
داشتن رابطه ی جنسی مکر و پی در پی در طول روز و ارگاسم های مکرر در ماه های اول و دوم بارداری می تواند موجب سقط جنین شود.
5. سنبل ختایی برای سقط جنین
این گیاه دارویی یک گیاه بسیار مفید برای کنترل قاعدگی می باشد و در صورتی که بیشتر مصرف شود می تواند موجب سقط جنین به صورت طبیعی و بی خطر شود.این گیاه را با آب ولرکچم دهید و روزی 4 بار مصرف کنید.
6. گیاه دارویی توت مار «کوهوش سیاه»
این گیاه را روزانه مصرف کنید تا نتیجه دلخواه را بگیرید.در واقع این گیاه یکی از گیاه های بی خطر برای سقط جنین می باشد.ابتدا باید کوهوش سیاه را مصرف کنید و بعد کوهوش قرمز را مصرف کنید تا نتیجه حاصل شود و بدانید مصرف کوهوش سیاه به تنهایی نتیجه ای ندارد.کوهوش سیاه خطری ندارد اما گزارشاتی در پی اثرات جانبی آن داده شده است.
7. قرص آسپرین c
قرص آسپیرین در ماه های اول بارداری موجب سقط جنین نمی شود اما برای سقط جنین باید 5 یا 6 عدد قرص آسپیرین را همزمان مصرف کنید تا نتیجه حاصل شود.در صورتی که قرص آسپیرین به تنهایی نتواند باعث سقط شود باید روش های دیگررا کنار این روش استفاده کنید.
8. دوز بالا ویتامین
مصرف عادی و روزانه ی میوه ها و مرکبات حاوی ویتامین c موجب سقط جنین نمی شود اما برای سقط جنین باید میزان دوز مصرفی ویتامین c را افزایش دهید و از مکمل های ویتامین c استفاده کنید.برای اینکه سقط جنین صورت بگیرد باید بین 500 تا 1200 میلی گرم میزان ویتامین c را افزایش دهید.افزایش تدریجی دوز ان منجر به افزایش سطح استروژن در بدن خواهد شد. علاوه بر این، افزایش سطح استروژن سبب کاهش سطح پروژسترون نیز می شود – هورمونی که برای رشد سالم جنین ضروری است. بنابر این، کاهش پروژسترون که ناشی از افزایش مصرف ویتامین C است، سبب وقوع سقط جنین فاقد هر گونه خطری می شود.(اقدام به بارداری بعد از قطع قرص جلوگیری از بارداری)

سقط جنین با دارچین
دارچین در صورتی که در مقادیر زیاد مصرف شود می تواند موجب سقط جنین شود.دارچین مقادیر زیادی ویتامین c ، ویتامین e، نیاسین ، اسیدهای چرب و کربوهیدرات ، پروتیین ، کولین ، روی ، آهن و دی ساکارید می باشد.علت اینکه چرا دارجین می تواند موجب سقط جنین شود هنوز مشخص نشده است .یکی از علت های اصلی سقط جنین انقباضات رحمی می باشد و در دارچین می تواند موجب انقباضات رحمی شود و موجبات سقط را فراهم آورد.
برای سقط جنین با دارچین می توان آن را به صورت پودر خام یا به صورت نوشیدنی مصرف کرد و یا در غیر این صورت از مکمل های دارویی دارچین که مطمین تر و دوز مناسبی دارند استفاده کنید.
اما در صورتی که می خواهید از دارچین در خانه استفاده کنید 3تا4 قاشق پودر دارچین را با آب خوب مخلوط کنید و بنوشید.توجه داشته باشید که هرگز از دوز بالای دارچین استفاده نکنید که می تواند عوارض جانبی داشته باشد و مصرف بیش از حد آن موجب التهاب پوست می شود.
مصرف نوشیدنی دارچین را تا زمانی که سقط اتفاق بی افتد ادامه دهید.

از روی چه نشانه هایی می‌توانید بفهمید که سقط جنین داشته اید؟
یکی از اولین نشانه های سقط جنین خونریزی مهبلی می باشد.البتته توجه داشته باشید لکه بینی در همه مواقه نشانه ای از سقط نمی باشد.از هر چهار زن یک نفرشان در اوایل بارداریشان لکه بینی دارند پس هر لکه بینی نشان سقط نمی باشد.
ممکن از دردهای شکمی مانند درد قاعدگی هم داشته باشید و این احسای درد مدام شدید و خفیف شود.ممکن است درد و خونریزی را همراه هم داشته باشید و اگراین دو همراه هم باشند احتمال سقط خیلی بیشتر است. اگر هرکدام از این نشانه ها را داشتید، بلافاصله با دکتر یا ماما تماس بگیرید تا تشخیص دهد که مشکل بالقوه‌ای ای هست که نیاز به درمان فوری دارد یا خیر. همچنین، اگر RH خون شما منفی است، شاید تا دو سه روز بعد از اولین خونریزی نیاز به تزریقِ گلوبولین مصونیت RH داشته باشید، مگر آن که پدر فرزندتان هم RH منفی باشد.
کارشانس تغذیه در بارداری دررابطه با این که سقط جنین با زعفران چقدر طول میکشد؟ و تاثیر زعفران دم کرده و زرشک برروی چگونگی تاثیر بر روی سقط جنین زنان باردار یا عدم سقط جنین بانوان باردار مصاحبه زیر را داشته است که می توانید در ویدیو زیر مشاهده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403