بازسازی مساجد حیدرآباد هندوستان اولویت شهرداری شد


بازسازی مساجد حیدرآباد هندوستان اولویت شهرداری شد

تلاش جمعیت مسلمانان حیدرآباد هند برای بازسازی مساجد تخریب شده نتیجه داده است .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از هانس ایندیا، تلاش جمعیت مسلمانان حیدرآباد هند برای بازسازی مساجد تخریب شده نتیجه داده است و قرار است شهرداری برای بازسازی این مساجد بودجه اختصاص دهد. شهرداری حیدرآباد هند گفته است بیشتر بودجه از طریق منابع غیر رسمی تامین شده است.

شهرداری حیدرآباد پیش از این به بهانه قدیمی شدن ساختمان های دو مسجد و امکان فرو ریختن آنها این مساجد را تخریب کرده بود. مساجد خان و آشورخان در شهر حیدرآباد به خاطر قدیمی بودن تخریب شده بودند.

بعد از تخریب مساجد اعتراض مردم منطقه باعث شد شهرداری تصمیم بگیرد این مساجد را بازسازی کند. فعالان اجتماعی و نمایندگان مسلمانان در حیدرآباد هندوستان، از اقدام برای بازسازی مساجد تخریب شده توسط شهرداری حیدرآباد در این منطقه استقبال کردند.

محمد محمود علی وزیر کشور در ایالت تلنگانا به خاطر اینکه گفته بود قرار است مسجد تخریب شده در جای دیگری ساخته شود، با اعتراضات گسترده ای روبرو شد.

وی سپس اعلام کرد که با مسئولین شهرداری و همچنین هیات اوقاف مسلمانان صحبت کرده و قرار است که مسجد در همان مکان سابق بازسازی شود. وی ابراز امیدواری کرد که دولت هند به تمامی ادیان و اعتقادات دینی احترام بگذارد.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج