معرفی بهترین نژاد گربه ها | از گربه پرشین تا بریتانیایی


معرفی نژاد گربه های برتر گربه یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی است که موجوداتی تمیز و کم دردسر هستند و همچنین بسیار دوست داشتنی و اهلی هستند. در این مطلب بهترین نژادهایی را که می توانید در خانه نگهداری کنید را معرفی می کنیم. گربه سیبرین «Siberian» گربه نژاد سیبری بسیار جذاب و شیرین … نوشته معرفی بهترین نژاد گربه ها | از گربه پرشین تا بریتانیایی...

معرفی بهترین نژاد گربه ها | از گربه پرشین تا بریتانیایی

در این مطلب نژادهای گربه خانگی را به شما معرفی می کنیم. گربه خانگی هم مانند سگ نژادهای مختلفی دارد که هر کدام مزایا و معایب خاصی دارند.

معرفی نژاد گربه های برتر

گربه یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی است که موجوداتی تمیز و کم دردسر هستند و همچنین بسیار دوست داشتنی و اهلی هستند. در این مطلب بهترین نژادهایی را که می توانید در خانه نگهداری کنید را معرفی می کنیم.

گربه سیبرین «Siberian»

گربه نژاد سیبری بسیار جذاب و شیرین است. موهای پرحجم و بلند چهره ای بسیار زیبا دارندو این گربه ها به شدت بغلی، فعال و بازیگوش می باشند. سیبرین همچنین به آوردن اسباب بازی پرتاب شده علاقه زیادی دارد. موهای گربه سیبرین به طور فصلی در بهار و پاییز ریزش پیدا می کند و در این زمان باید موها را بیشتر شانه کنید. هر روز دندان های گربه را مسواک کنید و ناخن ها را هر دو هفته یک بار کوتاه کنید.

معرفی بهترین نژاد گربه ها | از گربه پرشین تا بریتانیایی

این گربه گوش بزرگ دارد، چشم های تفریبا گرد و بدنی قوی دارد. آرام بودن و خونسرد بودن دیگران این گربه را خشمگین و دلخور می کند. گربه نژاد سیبری با سگ و گربه های دیگر سازگار می باشد و محیط شلوغ را دوست دارد. گربه های سیبری آب بازی را دوست دارند.

گربه رگدال «Ragdoll»

گربه رگدال تقریبا شبیه به گربه های سیامی هستند با این تفاوت که موهای بیشتر و پرحجمی دارند. گربه های سیامی شاید دوست داشتنی نباشند ولی رگدال ها بانمک هستند. رگدال گربه ای مطیع است، عاشق مردم است و هر موقع که فرصت کند به آغوش شما می آید و علاقه زیادی به باز آوردن اشیا پرتاب شده دارد. موهای بدن راگدل کت را باید دو بار در هفته شانه کنید.

معرفی بهترین نژاد گربه ها | از گربه پرشین تا بریتانیایی

باید توجه کنید ه تغییرات فصلی و نوسانات هورمونی در گربه می تواند در اندازه پوشش تاثیر بگذارد. پوشش این گربه در زمستان بلند است اگر وی را عقیم کنید اندازه پوشش او در طول سال تغییر نمی کند. هر چند هلفته یا چند ماه یک بار لازم است که این گربه را حمام کنید. دم این گبه را باید مرتب بررسی کنید تا مدفوع به آن نچسبد. همچنین باید مراقب اضافه وزن این گربه باشید.

گربه اسکاتیش فولد « Scottish Fold»

این نژاد گربه بسیار دوست‌داشتنی و جذاب اسـت و بـه این خاطر کـه اغلب گوش‌هایش را تا می کند، بـه آن Fold بـه معنی تا کردن لقب داده‌اند. چهره این نژاد گربه اغلب غمگین و گرفته اسـت و همین باعث می شود ناخواسته توجه بیشتری بـه آن نشان دهید. اسکاتیش فولد همانند قورباغه‌ها مینشیند و گربه بسیار باهوش و تقریباً فعالی اسـت. این گربه 11 تا 14 سال عمر مفید دارد.

معرفی بهترین نژاد گربه ها | از گربه پرشین تا بریتانیایی

اگر قصد نگه‌داری از این گربه را دارید توصیه می کنیم حتماً گربه دیگری نیز در خانه داشته باشید تا اسکاتیش فولد تنها نماند. مو های تن گربه فولد اسکاتلندی را باید هر هفته شانه بزنید تا مو های مرده از بین بروند و روغن پوست بطور برابر پخش شود. هم چنین لازم اسـت دندان‌های این حیوان خانگی را هرروز مسواک بزنید تا از بیماری‌های پریودنتال جلوگیری شود.

گربه پرشین اگزاتیک «Exotic Persian»

چهره این نژاد گربه پرشین مثل این اسـت کـه یک چیزی محکم بـه صورتش برخورد کرده اسـت. هم چنین حسی از ناامیدی و بی‌اعصاب بودن را هم میتوان در چهره‌اش دید. اما در عین حال با چشمان درشت و زیبای خود بامزه و دوست‌داشتنی بنظر می رسد. سر گربه اگزاتیک پهن ودر کنار آن گوش‌هایی وجوددارد کـه کوچک و خم شده اسـت.

معرفی بهترین نژاد گربه ها | از گربه پرشین تا بریتانیایی

بدن، پاها و دم این حیوان خانگی، کوتاه ودر اندازه‌ای متوسط نسبت بـه سایر گربه‌هاست. این نژاد گربه در رنگ‌های مختلفی وجوددارد. این گربه‌ها طبق معمول گربه‌هایی آرام و بی سر و صدا هستند کـه بیشتر دوست دارند با نگاه کردن با صاحب خود ارتباط برقرار کنند نه با صدا کردن و میو میو گفتن. هر گاه کـه صاحبش در جایی مینشیند دوست دارد برود در بغل او بنشیند.

این گربه‌ها عاشق بازی کردن هستند و می توانند ساعت‌ها خودرا با یک اسباب بازی سرگرم کنند. رفتار این گربه با بچه‌ها و حیوانات دیگر خیلی خوب اسـت. آراستن و تمیز کردن گربه اگزاتیک موکوتاه از نوع مو بلند خود یعنی گربه پرشین خیلی راحت تر اسـت. شـما باید هفته‌ای یک بار مو های این گربه را شانه بزنید تا مو های کوتاه او کنده نشوند و همینطور دور چشمانش رابا دستمال یا پارچه خیس تمیز کنید تا چرک نکنند.

گربه هیمالین «Himalayan»

گربه هیمالین واقعا زیبا و دوست داشتنی‌اسـت. مو های پرحجم و نرم بدنش باعث شده تا خیلی راحت بتواند خودرا در دل صاحبش جا کند. بـه نژاد هیمالین هیمی هم می گویند. این گربه در واقع یک گربه پرشین در ظاهر گربه سیامی اسـت؛ یعنی از آمیزش این دو نژاد گربه بـه وجود آمده و یک نژاد طبیعی نیست. هیمالین بسیار باهوش و مهربان اسـت.

معرفی بهترین نژاد گربه ها | از گربه پرشین تا بریتانیایی

هیمالین‌ها شیرین، فرمانبردار و آرام هستند. از نشستن روی پای صاحب خود لذت میبرند. این گربه سر بزرگ، چشمان درشت، بینی کوتاه، بدن عضلانی و پاهای کوتاه، پهن و قوی دارد. باید هرروز مو های این گربه را شانه بزنید. هرماه یک بار حمامش کنید. دندان‌هایش را مسواک بزنید. بهتر اسـت گربه هیمالین رابا هیچ حیوان خانگی دیگری همراه نکنید. محیط‌های شلوغ مناسب این نژاد نیست.

گربه مو کوتاه بریتانیایی «British Shorthair»

گربه بریتانیایی مو کوتاه، شیرین و دوست‌داشتنی بـه‌نظر میرسد. البته کمی هم چاق و مقداری گستاخ اسـت. این گربه در هر کجای خانه کـه راه بروید دنبال شـما خواهد آمد. گربه مو کوتاه بریتانیایی دوست دارد در بغل شـما مورد نوازش قرار بگیرد. نگه داری از این گربه بسیار راحت اسـت.

معرفی بهترین نژاد گربه ها | از گربه پرشین تا بریتانیایی

هفته‌ای یک بار موهایش را شانه بزنید و دو ماه یک بار حمامش کنید. البته برای جلوگیری از بیماری‌های پریودنتال لازم اسـت هرروز دندان‌هایش را مسواک بزنید. دوهفته یک بار ناخن‌هایش را کوتاه کنید. بریتانیایی مو کوتاه، پوشش ضخیم، چشم‌های گرد بزرگ و بدن گرد دارد و خیلی شبیه یک خرس عروسکی اسـت. پوشش بدن این گربه بـه رنگ‌های مختلفی دیده می شود اما خاکستری رایج ‌ترین رنگ این نژاد اسـت.

گربه پرشین «Persian»

گربه‌های پرشین با گربه‌های اگزاتیک پرشین تفاوت‌هایی دارد. پخ بودن صورت این گربه بیشتر اسـت و وادار هستند از داخل بشقاب غذا بخورند زیرا تخت بودن صورتشان اجازه نمی دهد تا از ظرف مخصوص گربه‌ها تغذیه کنند. تقریباً تمامی گربه‌های پرشین زیاد می خوابند. بنظر می رسد این نژاد بـه خوبی می داند زیباست و بهمین خاطر ناز کردن را دوست دارد اما اغلب اوقات دوست ندارد لمس شود.

معرفی بهترین نژاد گربه ها | از گربه پرشین تا بریتانیایی

گربه پرشین یک گربه اشرافی اسـت کـه نیاز بـه توجه بیشتری نسبت بـه سایر نژادهای گربه دارد. او دوست ندارد تنها بماند و حتی دنبال اعضای خانواده می رود تا از آن ها جدا نماند. البته محیط شلوغ هم مناسب این گربه نیست. گربه‌های پرشین، طبق معمول وزنی بین ۳ تا ۵٫۵ کیلو گرم دارند. باید هرروز مو های گربه پرشین را شانه کنید. حداقل ماهی یک بار موهایش را کوتاه کنید. هرروز دندان‌هایش را مسواک بزنید

مین‌کون «Maine Coon»

گربه مین کون می تواند بـه یک غول دوست‌داشتنی تبدیل شود. جثه این گربه بـه قدری زیاد اسـت کـه میتواند بـه اندازه یک سگ رشد کند. بهمین خاطر هم این نژاد شهرت و محبوبیت دارد. خوب اسـت بدانید وزن مین کون نر حدود ۶ تا ۸ کیلو گرم و ماده بین ۵ تا ۷ کیلو گرم اسـت. این نژاد گربه رنگ‌های متنوعی دارند از جمله می توان بـه چند رنگی کـه شامل قرمز، مشکی یا سفید اسـت، رنگ‌های موج‌دار اشاره کرد.

معرفی بهترین نژاد گربه ها | از گربه پرشین تا بریتانیایی

مین کون‌ها در سن ۳ تا ۵ سالگی بـه حداکثر اندازه خود می رسند. از بارزترین ویژگی‌های گربه مین کون میتوان بـه بدنی عضلانی با استخوان‌بندی درشت اشاره کرد. این گربه علیرغم داشتن جثه بزرگ، بسیار مهربان اسـت و از رفت و آمد با انسان‌ها لذت می برد و بـه خوبی می داند چگونه آن‌ها را خوشحال و مجذوب خود کند. دوبار در هفته مو های گربه را شانه کنید.

گربه مانچکین «Munchkin»

این نژاد گربه برعکس مینکون‌ها بسیار کوچک اسـت و پاهای کوتاهی دارد. این طور بنظر میرسد کـه رشدش هرگز کامل نمیشود. همین پاهای کوتاه، سر گرد با چشمان درشت باعث شده تا گربه مانچکین محبوبیت زیادی پیدا کند. این گربه شیرین، آرام و مهربان اسـت. بازیگوشی و تفریح را دوست دارد و فعال و باهوش نیز هست. طول عمر این نژاد ۱۲ تا ۱۵ سال اسـت.

معرفی بهترین نژاد گربه ها | از گربه پرشین تا بریتانیایی

باید هرروز مو های این گربه را شانه بزنید. هرماه یک بار حمامش کنید. دندان‌هایش را مسواک بزنید. در آخر هم بگوییم کـه مانچکین‌ها یکی از برترین و بهترین حیوانات خانگی شناخته شده برای خانواده‌ها هستند و بـه خوبی و اسانی با کودکان کنار می آیند.

گربه مو بلند بریتانیایی «British Longhair»

گربه بریتیش بسیار محبوب و شیرین است. این گربه موهای بلند دارد و بدن آنها نرم است. این گربه به نگهداری و مراقبت زیادی نیاز دارد. به دلیل بلند بودن موها باید هر روز موهای گربه را شانه کنید تا در هم گره نخورند.

معرفی بهترین نژاد گربه ها | از گربه پرشین تا بریتانیایی

همچنین باید در ماه یک بار مقداری از موهای این گربه را کوتاه کنید. دندان های این گربه را هر روز مسواک کنید و ناخن هایش را دو هفته یک بار کوتاه کنید. این گربه براحتی با دیگر نژادها زندگی می کند و می توانید آن را به همراه دیگر حیوانات خانگی نگهداری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد