قطار مدرن گردشگری لرستان حرکت کرد


مجری طرح قطار گردشگری لرستان گفت: قطار گردشگری لرستان روزانه مسیر 74کیلومتری منطقه گردشگری از دورود شروع و تا ایستگاه کشور ادامه دارد. به گفته خلیلی قطار گردشگری لرستان در طول مسیر در 14 ایستگاه توقف می کند و گردشگران می توانند از آثار تاریخی، طبیعی و ابنیه فنی مسیر راه آهن لرستان بازدید کنند. […] نوشته قطار مدرن گردشگری لرستان حرکت کرد اولین بار...

مجری طرح قطار گردشگری لرستان گفت: قطار گردشگری لرستان روزانه مسیر ۷۴کیلومتری منطقه گردشگری از دورود شروع و تا ایستگاه کشور ادامه دارد. به گفته خلیلی قطار گردشگری لرستان در طول مسیر در ۱۴ ایستگاه توقف می کند و گردشگران می توانند از آثار تاریخی، طبیعی و ابنیه فنی مسیر راه آهن لرستان بازدید کنند. تورهای قطار گردشگری لرستان ۱تا۴ روزه است و تا پایان تعطیلات ظرفیت آن تکمیل شده است. فعالیت قطار گردشگری لرستان بعد از تعطیلات نوروز هم ادامه دارد.
قطار گردشگری لرستان شامل ریل باس مدرن با ظرفیت ۳۳۶ صندلی در چهار واگن و طی مسافت ۷۴ کیلومتر با مبدأ شهرستان دورود تا ایستگاه کشور است. مناطق آبشار بیشه، آب گرمه، عیدانه، زندگی روستایی در آب شباندر، چشمه آب درمانی گوگردی چم‌‍سنگر، صنعت حمل‌ونقل ریلی در ایستگاه سپیدشت در کنار رودخانه خروشان سزار، تونل‌ها و پل‌های راه‌آهن ثبت‌شده در فهرست آثار ملی از جمله جاذبه‌های گردشگری در مسیر حرکت قطار گردشگری لرستان است.
قطار یکی از هیجان انگیزترین وسایل حمل و نقل است و طرفداران خاص خود را دارد. قطار از اتوبوس بسیار راحت تر است و در عین حال می توانید در طول مسیر از مناظر و چشم اندازهای سفر لذت بیشتری ببرید. بحث قطارهای گردشگری یا قطارهای توریستی در سرتاسر دنیا مطرح است و قطارهای ویژه ای در مسیرهای توریستی راه اندازی شده است، البته این مقوله در ایران عمر چندانی ندارد و از سال ۱۳۹۶ و همزمان با ورود نخستین قطار گردشگری به ایران مطرح شده است.

قطار گردشگری لرستان در ایستگاه ‌های دورود، چم چیت، آبشار عیدانه، بیشه، ۵۰۱، ۵۰۳، سپیدشت، چمسنگر، کشور، ۵۳۸ و آب مامون توقف دارد و همین مسیر را به دورود و سپس اراک برمی‌ گردد. وجود آبشارهای زیبا ، منازل زیبای روستایی ، رودخانه های خروشان ، چشمه آب گوگرد کشور، تالاب ازگن و آب و هوای زیبای منطقه چشم هر بیننده ای را می نوازد. آقای رضایی یکی از بازدید کنندگان این مسیر می گوید: از دیدن مناطق زیبای این منطقه لذت بردم اگر چه در این فصل کمی سرد است اما برای عید این منطقه واقعا خوش آب و هواست .
غلامی نیز از دیگر بازدید کنندگان این مسیر ، جاذبه های مسیر را منحصر به فرد دانست و گفت: وجود طبیعت زیبا و بکر انسان را به فکر می برد و شکر گذار خداوندیم. طبیعت و انسان همواره به هم گره خورده و گاه انسان برای فرار از مشکلات روزمره، تجدید قوا و روحیه نیازمند سفر است. برنامه حرکت قطارهای گردشگری به بهانه تداخل با قطارهای مسافری و باری، تا کنون بسیار محدود بوده و حتی در برخی مسیرها موقتی اجرا شده است، اما تمایل شرکت‌های حمل و نقل ریلی و آژانس‌های مسافرتی برای اجرای تورهای ریلی، از شکل‌گیری همزمان بازار و محصولی جدید در گردشگری حکایت دارد که شاید به ارزان شدن سفر هم کمکی کند.

قطار مدرن گردشگری لرستان حرکت کرد

قطار مدرن گردشگری لرستان حرکت کرد
منبع :خبرگزاری صدا و سیمای مرکز لرستانرزرو تورهای مسافرتی در لست تورز و توریاب:
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید