به گزارش برنا، سید هادی احمدی روئینی، مدیر کل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی در جریان بازدید از پروژه‌های در حال بازسازی و مرمت استان اردبیل گفت: جنبش تشیع از اردبیل آغاز شده و به همین علت کشور ما اقتدار منطقه‌ای خود را مدیون اردبیل و صفویه است که از این حیث استان اردبیل متفاوت‌تر از سایر استان‌ها می‌باشد.
وی افزود: استان اردبیل به لحاظ میراث فرهنگی و تاریخی از استان‌های غنی کشور می‌باشد و کار‌های خوبی در این حوزه در طول این یکسال در اردبیل انجام گرفته است.
مدیر کل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: بیشتر گردشگران خارجی و داخلی به خاطر بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی به مناطق مختلف سفر می‌کنند و گردشگری طبیعی در جایگاه دوم قرار دارد که استان اردبیل از این لحاظ بسیار غنی می‌باشد.
احمدی رویینی تصریح کرد: در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، غرفه استان اردبیل از استان‌های برتری بود که توانست با ایجاد غرفه‌های تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی در معرفی استان به بازدید کنندگان بیشترین اثر گذاری را داشته باشد.
وی اضافه کرد: توجه استاندار اردبیل به مقوله گردشگری و میراث فرهنگی نشان دهنده عمق نگاه وی به مسایل کلان استان و باور به حوزه گردشگری به عنوان یک صنعت سودآور است