عراقچی: شاید مجبور شویم از افغانی ها بخواهیم ایران را ترک کنند


عراقچی: شاید مجبور شویم از افغانی ها بخواهیم ایران را ترک کنند

عراقچی گفت: هم اکنون 468 هزار دانش آموز افغان که رایگان در مدارس ایران تحصیل می کنند؛ در حالی که هر کدامشان سالانه 600 یورو هزینه دارند.

عراقچی: شاید مجبور شویم از افغانی ها بخواهیم ایران را ترک کنند
سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در چهل سال گذشته میزبان آوارگان از کشورهای همسایه بوده ایم، افزود: هم اکنون بیش از سه میلیون افغانستانی در ایران هستند که دو میلیون فرصت شغلی را اشغال کرده اند و سالانه سه تا پنج میلیارد یورو از ایران خارج می کنند.

به گزارش صدای ایران از آخرین خبر، عراقچی گفت: هم اکنون 468 هزار دانش آموز افغان که رایگان در مدارس ایران تحصیل می کنند؛ در حالی که هر کدامشان سالانه 600 یورو هزینه دارند.

وی افزود: هم اکنون 23 هزار دانشجوی افغان در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند؛ در حالی که سالانه 15 هزار یورو برای هر کدام از آنان هزینه می شود.

عراقچی با بیان اینکه آوارگان در مجموع هشت میلیارد دلار برای کشورمان هزینه دارند، گفت: اگر تحریم ها اثر کند و فروش نفتمان به صفر برسد، جمهوری اسلامی ایران مجبور است سیاست ویژه ای را برای اقتصاد خود در نظر بگیرد و ممکن است نتوانیم به این شکل ادامه دهیم و از برادران و خواهران افغانستانی مان بخواهیم ایران را ترک کنند.

وی با بیان اینکه از لحاظ انسانی نمی خواهیم چنین اتفاقی بیفتد، افزود: اگر مجبور شویم چنین خواهیم کرد و تبعاتش بر عهده آمریکاست؛ همان کشوری که افغانستان را به بحران کشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر