طرز تهیه 4 نوع شیرینی میکادو خوشمزه


طرز تهیه 4 نوع شیرینی میکادو خوشمزه

شیرینی میکادو با نان میکادو و کرمی شبیه به حلوا درست می‌شود. این شیرینی را می‌توانید در چهار نوع ساده، زعفرانی، شیرینی میکادو با ارده و شیرینی میکادو با شیر خشک درست کنید.

طرز تهیه 4 نوع شیرینی میکادو خوشمزه
ستاره | سرویس آشپزی - میکادو یک شیرینی لایه‌ای است که با نان میکادو و خمیری حلوا مانند درست می‌شود. پخت این شیرینی به فر احتیاج ندارد و بسیار مناسب برای پذیرایی است. شیرینی میکادو در طعم‌های مختلفی پخته می‌شود که در این مقاله چهار نوع شیرینی میکادو را آموزش خواهیم داد.

چنانچه نوع خاصی از این شیرینی مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست زیر به موضوع دلخواه خود برسید:

۱. شیرینی میکادو ساده
۲. شیرینی میکادو زعفرانی
۳. شیرینی میکادو با ارده
۴. شیرینی میکادو با شیر خشک

۱. طرز تهیه شیرینی میکادو ساده

مواد لازم (برای ۸ نفر)
آرد قنادی ۱۵۰ گرم
آرد نخودچی ۱۰۰ گرم
روغن مایع ۱۶۰ گرم
پودر قند ۲۰۰ گرم
پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
پودر هل ۱ قاشق مربا خوری
کره ۱۰۰ گرم
نان میکادو ۴ ورق
شکلات بن ماری شده به میزان لازم
پودر نارگیل یا پودر پسته به میزان لازم برای تزئین
زمان لازم برای اماده سازی و پخت ۳ ساعت

دستور تهیه

آرد سفید را دو الی سه دفعه الک کنید و آن را در یک تابه با حرارت متوسط کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. پس از کمی تفت دادن آرد سفید، آرد نخود چی را الک و اضافه کنید و مجددا یک الی دو دقیقه هم بزنید. سپس پودر کاکائو و پودر هل را اضافه کنید و همه را با یکدیگر مخلوط کنید. روغن را آهسته آهسته به آرد‌ اضافه کنید و هم بزنید تا آرد‌ با روغن ترکیب شود و یک خمیر یکدست حاصل شود. در دقایق پایانی کره ذوب شده را اضافه کنید و شعله را خاموش کنید. پودر قند را الک کنید و به آن اضافه و مخلوط کنید. یک ورق نان میکادو را در یک سطح صاف پهن کنید و موادی که آماده کردید را روی آن بریزید و با یک پالت یا قاشق آن را پخش کنید. سپس ورق بعدی از نان میکادو را روی آن بگذارید و فشار دهید تا ورق دوم کاملا به مواد بچسبد. این کار را به قدری ادامه دهید تا مواد و نان شما تمام شود. (تعداد لایه‌های شیرینی دلخواه و به عهده خودتان است) پس از آن در لایه‌ی آخر شکلات بن ماری شده را روی آن بریزید و آن را صاف کنید. سپس شیرینی را به مدت دو ساعت دست نزنید و در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. بهتر است در این مدت یک جسم سنگین روی آن بگذارید تا خوب به هم بچسبند. سپس روی شکلات را با پودر نارگیل یا پودر پسته تزئین کنید. نهایتا میکادو را به برش‌های مساوی تقسیم کنید و در ظرفی مناسب بچینید. شیرینی میکادو ساده آماده سرو است ... نوش جان ...

طرز تهیه 4 نوع شیرینی میکادو خوشمزه

۲. طرز تهیه شیرینی میکادو زعفرانی

مواد لازم (برای ۶ نفر)
نان مخصوص میکادو ۴ عدد
آرد ۱ لیوان
زعفران دم کرده نصف فنجان
روغن جامد ۱ لیوان
پودر قند نصف لیوان
مغزیجات به دلخواه به میزان لازم برای تزئین
زمان لازم برای اماده سازی و پخت ۳ ساعت

دستور تهیه

آرد را الک کنید و در یک تابه کمی تفت دهید. سپس روغن را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. پودر قند را نیز الک و اضافه کنید. زعفران دم کرده را اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط کنید تا یک دست شوند. یک ورق میکادو را روی یک سطح صاف پهن کنید و یک لایه از مواد درست شده را روی آن بریزید و با پالت آن را یکدست کنید. سپس یک ورق دیگر نان میکادو روی آن بگذارید و دوباره روی آن مواد بریزید. این کار را به قدری ادامه دهید تا مواد و نان شما تمام شود. لایه‌ی آخر نان باشد بهتر است. شیرینی را به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. پس از اینکه خودش را گرفت کمی از پودر مغزیجات روی آن بریزید و آن را با یک چاقوی تیز برش دهید.

شیرینی میکادو زعفرانی شما آماده سرو است ... نوش جان ...

طرز تهیه 4 نوع شیرینی میکادو خوشمزه

۳. طرز تهیه شیرینی میکادو با ارده

مواد لازم (برای ۸ نفر)
آرد سفید ۱ پیمانه
برگ مخصوص میکادو ۴ ورق
روغن جامد (یا مخلوط کره و روغن) ۱ پیمانه
پودر کاکائو ۱/۵ قاشق غذاخوری
پودر قند ۱ پیمانه
ارده ۳ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل نرم یا انواع مغز‌ها ۱/۲ پیمانه
وانیل یا اسانس وانیل کمی
زمان لازم برای اماده سازی و پخت ۳ ساعت

دستور تهیه

آرد را الک کنید و در تابه تفت دهید تا بوی خامی ندهد، ولی خیلی هم روی حرارت نماند که تغییر رنگ دهد. روغن را به آرد داغ اضافه کنید و شعله را خاموش کنید، آرد و روغن را خوب با هم مخلوط کنید. پس از اینکه آرد و روغن ترکیب شدند، پودر کاکائو و پودر قند را الک و سپس اضافه کنید. خوب هم بزنید. در پایان ارده و پودر یا اسانس نارگیل را اضافه کنید. ورق میکادو را روی یک سینی بزرگ پهن کنید و یک لایه از مواد درست شده را روی سطح آن کامل پخش کنید، سپس ورق دوم میکادو را روی آن بگذارید و خوب فشار دهید تا به مواد بچسبد. مجددا یک لایه از مواد را بریزید و خوب پخش و یکدست کنید و دوباره یک میکادو روی آن بگذارید. این کار را تکرار کنید تا مواد تمام شوند و لایه‌ی آخر میکادو باشد. سپس میکادو را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا مواد و میکادو به هم بچسبند. نهایتا رو‌ی شیرینی را با پودر نارگیل تزئین کنید و آن را با یک چاقوی تیز به برش‌های مساوی تقسیم کنید.

شیرینی میکادو با ارده شما آماده سرو است ... نوش جان ...

طرز تهیه 4 نوع شیرینی میکادو خوشمزه
۴. طرز تهیه شیرینی میکادو با شیر خشک

مواد لازم
آرد قنادی ۱۵۰ گرم
شیر خشک ۲ قاشق سوپخوری
شیر ۴ قاشق سوپخوری
کره ۱۵۰ گرم
وانیل ۴/۱ قاشق چایخوری
پودر قند ۳/۱ پیمانه پر
پودر بادام کمی
نان میکادو ۴ ورق
زمان لازم برای اماده سازی و پخت ۳ ساعت

روش تهیه

آرد را دو الی سه دفعه الک کنید و آن را در یک تابه با حرارت متوسط کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. پس از کمی تفت دادن کره را اضافه کنید و مجددا یک الی دو دقیقه هم بزنید. سپس پودر قند، شیر خشک و وانیل را اضافه کنید و همه را با یکدیگر مخلوط کنید. شیر را اضافه و مخلوط کنید. یک ورق نان میکادو را در یک سطح صاف پهن کنید و موادی که آماده کردید را روی آن بریزید و با یک پالت یا قاشق آن را پخش کنید. سپس ورق بعدی از نان میکادو را روی آن بگذارید و فشار دهید تا ورق دوم کاملا به مواد بچسبد. این کار را ادامه دهید. در واقع تعداد لایه‌های شیرینی دلخواه و به عهده خودتان است. سپس شیرینی را به مدت دو ساعت دست نزنید و در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. سپس روی شکلات را با پودر نارگیل یا پودر پسته تزئین کنید. نهایتا میکادو را به برش‌های مساوی تقسیم کنید و در ظرفی مناسب بچینید.

شیرینی میکادو با شیر خشک آماده سرو است ... نوش جان ...

طرز تهیه 4 نوع شیرینی میکادو خوشمزه
نکات پایانی

نان میکادو را از مغازه‌های لوازم قنادی تهیه کنید. برای اینکه برش‌های میکادو تمیز و مرتب باشد حتما از یک چاقوی تیز استفاده کنید و بعد از هر برش تیغه چاقو را تمیز کنید و سپس برش بعدی را بزنید. برای لایه‌ی شکلاتی پایانی می‌توانید هم از شکلات قهوه‌ای و هم از شکلات سفید استفاده کنید.

بیشتر بدانید: طرز تهیه حلوای رولتی در نان میکادو

اگر شما نیز تجربه‌ای از درست کردن این شیرینی دارید یا طرز تهیه متفاوتی برای آن می‌شناسید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. می‌توانید نظرات و سوالات خود را از طریق بخش "ارسال نظر" در انتهای همین صفحه برای ما ارسال نمایید تا به سوالاتتان پاسخ داده و تجربیاتتان را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ