عرضه قابلیت پرداخت نقدی برای اپلیکیشن‌های اندرویدی


عرضه قابلیت پرداخت نقدی برای اپلیکیشن‌های اندرویدی

گوگل برای کاهش فاصله‌ گوگل پلی با اپ استور امکان پرداخت با پول نقد برای اپلکیشن‌ها را فراهم می‌کند که در بازارهای روبه‌رشد مفید خواهد بود.

امروزه دانلود اپلیکیشن‌ها در اندروید بیشتر از iOS است، اما اپ استور اپل در بحث درآمدی هنوز بهتر از گوگل پلی عمل می‌کند. به‌همین دلیل گوگل تصمیم دارد تا فاصله‌ی خود را با هر روش ممکن با اپل کم کند و در این مسیر ابتدا روشی برای پرداخت در اپلیکیشن‌ها در بازارهای درحال‌ توسعه معرفی کرد. پرداخت با پول نقد همان روشی است که گوگل برای جذب کاربران بیشتر به اکوسیستم در دستور کار دارد.

گوگل برای بهبود فرایند پرداخت اپلیکیشن‌ها قابلیتی به‌نام pending transactions را معرفی کرد که راه‌های متعددی را به‌جز روندهای سنتی پرداخت آنلاین به کاربران ارائه می‌کند. نبود سیستم‌های پرداخت اعتباری و عدم اتصال به شبکه‌های جهانی بانکی، از دلایلی هستند که کاربران به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های رایگان روی می‌آورند یا به‌جای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، تماشای تبلیغات را ترجیح می‌دهند.

مالک سیستم‌عامل اندروید برای حل چالش‌های موجود در سال‌های گذشته هم راهکارهایی را ارائه داد که از میان آن‌ها می‌توان به کیف پول‌های الکترونیکی، سیستم UPI در هند یا پرداخت توسط اپراتورها اشاره کرد. تنها در سال گذشته ۲۰ اپراتور جدید به سرویس‌های گوگل اضافه شدند که در مجموع به ۱۷۰ اپراتور در سرتاسر جهان رسیدند. همین روش پرداخت به میلیاردها کاربر در جهان کمک می‌کند. البته پرداخت ازطریق اپراتورها روش استاندارد جهانی نیست.

عرضه قابلیت پرداخت نقدی برای اپلیکیشن‌های اندرویدی

بالاخره هنوز کاربران زیادی در جهان، پرداخت ازطریق پول نقد را ترجیح می‌دهند و گوگل باید روشی برای آن‌ها پیدا می‌کرد. آوراش مهبد مدیر بخش مهندسی در پلی استور در جریان سخنرانی Google IO به قابلیت جدید اشاره کرد و گفت:

ما می‌دانیم که بازارهای درحال رشد از اهمیت بالایی برای همه‌ی شما برخوردار هستند. به‌همین دلیل قابلیت pending transaction را برای چنین بازارهایی معرفی می‌کنیم. این روش سبکی جدید از پرداخت‌هایی همچون پول نقد، انتقال پول ازطریق بانک و کارت‌های نقدی محسوب می‌شود.

قابلیت جدید به کاربر اندرویدی امکان می‌دهد که در مرحله‌ی پرداخت برای خرید اپلیکیشن یا پرداخت درون‌برنامه‌ای، گزینه‌‌ی جدیدی برای انتخاب داشته باشد. کاربر به‌جای پرداخت هزینه با کارت اعتباری، کد پرداختی دریافت می‌کند تا با استفاده از آن پرداخت خود را به‌صورت نقد در یک فروشگاه نزدیک انجام دهد.

عرضه قابلیت پرداخت نقدی برای اپلیکیشن‌های اندرویدی

کاربر پس از مراجعه به فروشگاه کد پرداختی را نشان داده و هزینه را با پول نقد یا روش‌های رایج در کشور محل سکونت پرداخت می‌کند. پس از ۱۰ دقیقه پرداخت وارد حساب کاربری می‌شود و با ایمیلی نیز به کاربر اطلاع‌رسانی می‌شود. روش جدید برای پرداخت‌ها بسیار مفید محسوب می‌شود، اما اگر کاربر بخواهد وجه پرداختی را طبق سیاست‌های گوگل (Google) پس بگیرد، تنها می‌تواند آن را به‌صورت اعتبار حساب کاربری دریافت کند. به‌بیان دیگر در بازپرداخت‌ها پول نقد پرداخت نمی‌شود.

پرداخت‌های تأخیری یکی از قابلیت‌هایی هستند که در کتابخانه‌ی جدید گوگل برای خدمات پرداخت ارائه می‌شوند. یکی از به‌روزسانی‌های مهم دیگر به‌نام Subscribe Install به کتابخانه اضافه می‌شود که امکان ثبت‌نام رایگان محدود را در همان زمان نصب اولیه فراهم می‌کند. قابلیت مذکور اکنون تنها برای شرکای Early Access در دسترس قرار دارد و آنهایی که از این قابلیت استفاده کردند آمار ۳۴ درصد رشد ثبت‌نام پولی را گزارش می‌کنند.

کتابخانه‌ی جدید پرداختی گوگل اکنون به زبان جاوا وجود دارد، اما پشتیبانی از ++C و Kotlin نیز به‌زودی اضافه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر