جان کری در انتظار زندان!!!


رئیس جمهور یاوه گوی آمریکا، جان کری وزیر خارجه پیشین این کشور را متهم کرد بر خلاف قانون لوگان بارها با مقامات ایرانی تماس داشته است

جان کری در انتظار زندان!!!به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، دکتر حسن عابدینی تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی در صفحه اینستاگرام نوشت: ‌دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا ، جان کری وزیر خارجه پیشین را متهم کرد، برخلاف قانون لوگان بارها با مقامهای ایرانی حضوری یا تلفنی صحبت کرده است.
ترامپ بصراحت گفته است که " جان کری به آنها می‌گوید چه کار کنند. این برخلاف قانون لوگان است و می‌توان او را تحت تعقیب قرار داد. "
قانون لوگان ( (Logan Act پیشینه ای افزون بر 220 ساله دارد. جورج لوگان از حقوقدان های ایالت پنسیلوانا در سال ۱۷۹۹ میلادی، پیشنهادی برای جلوگیری از دخالت مقام های غیرمسئول در مسائل بین‌المللی ارائه کرد که در کنگره تصویب شد.
این پیشنهاد در زمان جان ادامز که دومین رئیس جمهور امریکا بود مطرح شد که بحران بین ایالات متحده امریکا و فرانسه ( ۱۷۹۸) بالا گرفت.
در این دوره مذاکراتی بین امریکا و فرانسه شروع شد اما مداخله برخی از افراد موجب شد تا تنش میان دو کشور افزایش یافت.
بر اساس قانون لوگان هرشهروند ( مقام غیرمسئول) امریکایی ،بدون اجازه مقام های ایالات متحده اگر با کشور متخاصم رابطه برقرار کند (در سیاست خارجی دخالت کند)، مجرم محسوب می شود.
قاضی دادگاه می‌تواند فرد خاطی را به پرداخت ۵ هزار دلار جریمه تا حداکثر ۳ سال زندان محکوم کند.
سناتور جمهوری خواه مارکو روبیو پیشتر در نامه ای به وزارت دادگستری خواسته است بررسی شود ایا دیدارها و مکالمات تلفنی جان کری ناقض قوانین فدرال بوده است یا خیر؟
به نظر می رسد ترامپ کوشش خواهد کرد از این موضوع برای صدمه زدن به حیثیت دمکراتها نزد افکار عمومی بهره برداری کند.
ترامپ در دوران رقابت های انتخاباتی هم به هیلاری کلینتون گفته بود به علت استفاده از ایمیل های شخصی برای انجام دادن امور اداری باید زندانی شود.
حال باید دید رییس جمهور پر حرف امریکا ایا توان انداختن جان کری را به پشت میله های زندان دارد یا مانند بقیه حرفهایش فقط بلوف می زند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد