«معلمی»؛ عاشقانه ای که می تواند زمینه ساز ظهور شود


«معلمی»؛ عاشقانه ای  که می تواند زمینه ساز ظهور شود

حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه معلمی عاشقانه ای است کاری، گفت: معلم نقشی مهم در تربیت نسل مهدی شناس، مهدی دوست، مهدی باور و نهایتاً مهدی یاور دارد. می توان گفت مهمترین کار در زمینه سازی برای ظهور بر عهده معلمان است.

حجت الاسلام «عبداللهی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان درباره نقش معلم در آشنایی و انس دانش آموزان با امام زمان(عج)، اظهار کرد: معلمی کاری است عاشقانه یا بهتر است بگوییم عاشقانه ای کاری؛ بهترین، کامل ترین و نهایی ترین معلم خود خدا است و پس از او ائمه معصوم علیهم السلام. و هر کسی امر آموزش را در مسیر الهی در پیش بگیرد کاری خدایی را بر عهده دارد.

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: اگر معلمی صرفاً بر امر آموزش تاکید داشته باشد و آن را دنبال کند نمی تواند فضای انس و ارتباط دانش آموزان با امام زمان(عج) را ایجاد کند، اما اگر روی مباحث انسان سازی و تربیتی کار کند مسیر تربیت یک نسل پرتوان و پرامید برای آینده و ظهور حضرت حجت(عج) را آماده کرده است.

وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که فرمودند: «خود را برای خروج (ظهور) حضرت مهدی(عج) آماده کنید، اگرچه به اندازه ساخت یک تیر باشد»، اضافه کرد: بنابر این روایت می توان دریافت از کوچکترین کار برای زمینه سازی ظهور نباید دریغ کرد. معلمان که بزرگ ترین کار را می توانند در این باره انجام دهند.

حجت الاسلام عبداللهی در ادامه بیان کرد: معلمان می توانند به عنوان مربی مسیر علمی تربیتی تربیت نسل زمینه ساز و مهدی باور و مهدی یاور را فراهم کنند. اگر معلمی دغدغه امام زمانی داشته باشد عشق و میل دانش آموزان را به سوی امام عصر(عج) سوق می دهد.

این کارشناس مهدوی تاکید کرد: یک بعد و شاخه کوچک از این درخت تنومند، انتقال معارف مهدوی به دانش آموزان است که می تواند به طرق مختلف انجام شود و اگر این فضا بر ذهن و فکر دانش آموزان حاکم شود دیگر هدف تحصیل کسب مدرک و شغل نیست بلکه زمینه سازی برای ظهور خواهد بود.

وی با بیان اینکه به اذعان اندیشمندان علم روانشناسی اثرگذارترین تربیت، تربیت بر مدار عشق است، ابراز کرد: معلمی که خود اهل مطالعات مهدوی است، دانش آموزان را برای انس با امام زمان(عج) به طرق مختلف تشویق می کند، ابزارهای انگیزشی مثل مسابقات کتابخوانی و ... را در پیش می گیرد، می تواند به تربیت مهدوی باوران و مهدوی یاوران کمکی شایان کند.

حجت الاسلام عبداللهی در ادامه گفت: معلم باید خانواده دانش آموزان را هم درگیر دغدغه های مهدوی و امام زمانی کند چون تا وقتی که خانواده همراه با معلم و نظام آموزشی نباشد، تلاش ها به موفقیت ختم نمی شود.

وی با اشاره به تلاش هایی که غرب برای نمایش آینده تاریک و سیاهِ مدنظر خود درباره جهان به بشریت دارد، تصریح کرد: در مقابل این همه سیاهی و ناامیدی اسلام سه بشارت بزرگ ظهور، قیامت و بهشت جاودان را برای آینده به ما می دهد که معلم می تواند با معرفی صحیح و اصولی این آینده هم آن سمپاشی ها را خنثی کند و هم دانش آموزان را به آینده روشن و موعود جهان دلگرم و امیدوار سازد.

این کارشناس مهدوی تاکید کرد: معلم نقشی مهم در تربیت نسل مهدی شناس، مهدی دوست، مهدی باور و نهایتاً مهدی یاور دارد.

وی درباره نقش معلم در ترغیب دانش آموزان به مطالعات مهدوی، بیان کرد: بنابر آمارها مطالعه سرانه ما ایرانی ها بسیار پایین است چراکه هدفی زیبا برای مطالعات مان ترسیم نکرده ایم، لذا اگر معلمی بتواند در قالب هایی همچون استندآپ، جاذبه های مهدویت را برای دانش آموزان بیان و ذهن آنها را درگیر کند و سپس آنها را برای گره گشایی های ذهن به کتاب های معتبر ارجاع دهد، قطعا سرانه مطالعات مهدوی در فضای دانش آموزی افزایش می یابد.

حجت الاسلام عبداللهی ابراز کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی و حل جدول، تشویق دانش آموزان به نویسندگی درباره امام زمان(عج) که نوعی حس خودنمایی و استقلال طلبی دانش آموز را هم تامین می کند، نیز از راه هایی است که معلمان با آنها می توانند مباحث و معارف مهدوی را بیان کرده و برای دانش آموز جا بیندازند.

وی با ابراز تاسف از وسعت یافتن محیطِ دریافت های اطلاعاتی دانش آموزان، گفت: فضای مجازی، پیام رسان ها، ماهواره ها و ... دنیای تاثیرپذیری و دریافت ها را غیرقابل کنترل کرده است، در چنین شرایطی معلم وقتی می تواند در انتخاب سبک زندگی منتظرانه توسط دانش آموز نقش آفرین باشد که علاوه بر دغدغه مندی، به روز هم باشد و بتواند جذاب تر از پیام رسان ها و فضای مجازی تاثیر بگذارد.

حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه محبوبیت نخستین اصل تربیتی است، تاکید کرد: در گذشته این محبوبیت به سهولت به دست می آمد و دانش آموزان از معلم تبعیت محض داشتند اما امروز به دلیل تکثر عوامل اثرگذار دیگر، معلم باید 10 برابر گذشته وقت بگذارد تا بتواند دانش آموزان را جذب و در مسیر مهدی باوری و مهدی یاوری با خود همراه کند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!