مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در کرج راه اندازی می شود


مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در کرج راه اندازی می شود

کرج - ایرنا - سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان کرج اعلام کرد که نخستین مجتمع تجاری و مرکز عرضه محصولات کشاورزی به زودی در این شهرستان راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، فرشاد ایمانی روز یکشنبه در نشست بررسی طرح راه اندازی نخستین عرضه مستقیم محصولات کشاورزی با عنوان «هایپرمارکت بخش کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی »، افزود: راه اندازی این مرکز ، نقش موثری در تامین نیازهای مردم و ارتباط مستقیم بخش تولید بامصرف کنندگان دارد.
وی اظهار داشت: مجری این طرح توجیهی اقتصادی اتحادیه تعاون روستایی شهرستان کرج است که با هدف پیاده سازی طرح در قطب کشاورزی و تامین نیازهای حرفه ای کشاورزان در استان چنین پیشنهادی را ارائه داده است.
ایمانی گفت: این مجتمع شامل سه مرکز ارائه خدمات از جمله عرضه نهاده های کشاورزی و دامی، خرید و فروش محصولات کشاورزی ( خرید مستقیم از کشاورز و عرضه در بازار )، کلینیک گیاه پزشکی و 9 غرفه مجزا کارگزاری ویژه بخش کشاورزی و روستائیان است که قابلیت ارائه خدمات را دارد.
وی، میزان اشتغالزایی پیش بینی شده در این بخش را به طور مستقیم برای 15 نفر و غیر مستقیم برای 50 نفر عنوان کرد.
ایمانی در خصوص فعالیت تشکل های تعاون روستایی، گفت: وظیفه اصلی تشکل ها از سال 50 تاکنون تهیه و توزیع نهاده ها، خرید و فروش محصولات کشاورزی بوده است.
در ادامه این نشست ساریخانی، مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی شهرستان کرج ضمن استقبال از طرح مورد نظر و تشکیل جلسه در جهت هماهنگی و روند اجرای طرح گفت: اکنون که توزیع کود از طریق شرکت ها صورت نمی پذیرد پس می بایستی با ارائه اینچنین طرح ها و ایده هایی باعث رونق و پیشرفت تشکل ها شد تا هم ضمن ایجاد برند، حمایت از کشاورزان ، برای شرکت یا اتحادیه نیز درآمد زایی هم داشته باشیم.
عابدین رحیمی، معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی استان البرز نیز در ادامه هدف اصلی و کلی سازمان را حفظ منافع تشکل ها عنوان کرد و گفت: راه اندازی این هایپرمارکت توانمند سازی اتحادیه و تشکل ها و دیده شدن آن ها در تمام زمینه ها را در پی دارد.
وی در خصوص کلیت طرح، مزایا و معایب آن گزارش مبسوطی را ارائه و ضمن ابراز رضایتمندی از پیشنهاد اینگونه طرحهای کاربردی جهت ایجاد بازار کار و تهیه امکانات جهت روستائیان و کشاورزان خواستار پیگیری این طرح از سوی استان و سازمان مرکزی تا حصول نتیجه نهایی شد.
در استان البرز بیش از 70 اتحادیه و تشکل تعاون روستایی فعالیت می کنند.
6156/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر