علت اعزام ناو جنگی آمریکا به خلیج فارس/ آمریکا قصد جنگ با ایران را دارد یا جنگ افروزان بر طبل جنگ می کوبند؟


علت اعزام ناو جنگی آمریکا به خلیج فارس/ آمریکا قصد جنگ با ایران را دارد یا جنگ افروزان بر طبل جنگ می کوبند؟

خبرگزاری آریا- همزمان با اقدامات تنش زای آمریکا در خلیج فارس برخی رسانه ها و جنگ افروزان در منطقه بر طبل جنگ می کوبند و از جنگ احتمالی آمریکا با ایران سخن می گویند.

علت اعزام ناو جنگی آمریکا به خلیج فارس/ آمریکا قصد جنگ با ایران را دارد یا جنگ افروزان بر طبل جنگ می کوبند؟
خبرگزاری آریا- همزمان با اقدامات تنش زای آمریکا در خلیج فارس برخی رسانه ها و جنگ افروزان در منطقه بر طبل جنگ می کوبند و از جنگ احتمالی آمریکا با ایران سخن می گویند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان در باره اقدامات تنش زای آمریکا و اعزام نیروهای نظامی از سوی آمریکا به منطقه خلیج فارس گزارش داد و نوشت: پنتاگون پس از فرستادن ناوهواپیمابر و بمب افکن `بی - 52`، اکنون از ارسال موشک های پاتریوت به منطقه خلیج فارس خبر می دهد.
این رسانه تصویری آمریکایی ادامه داد: این در حالیست که آمریکا شماره تلفنی هم به سفارت سوئیس داده که در صورت لزوم مقامات ایرانی با آن با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تماس بگیرند.
باربارا استار خبرنگار بخش پنتاگون سی ان ان در گزارشی خاطرنشان کرد، یک هفته پس از آنکه پنتاگون تصمیم به اعزام ناوهواپیما بر و بمب افکن به منطقه خلیج فارس گرفت، اکنون آمریکا موشک های پاتریوت را هم به منطقه می فرستد.
خبرنگار سی ان ان مدعی شد که موشک های پاتریوت قادر هستند دربرابر هرگونه موشک بالستیک و یا موشک کروزی که بخواهد تهدیدی برای نظامیان آمریکایی در منطقه باشد، به کار گرفته شوند.
استار افزود: آمریکا از قایق های تندرو ایرانی حامل موشک در خلیج فارس بسیار نگران است.
پیشتر جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده بود که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به همراه یک نیروی ضربت از هواپیماهای بمب افکن به منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در خلیج فارس اعزام می شوند.
شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان تاکید کرد: برغم اعزام ناوگروه و بمب افکن های آمریکا به منطقه خلیج فارس، ایران همچنان عقب ننشسته است.

ادعای مقام های آمریکا درباره جنگ احتمالی با ایران
شبکه خبری الجزیره قطر شنبه شب به نقل از منابع آمریکایی گزارش داد که ارتش این کشور بر این باور است احتمالا هرگونه حمله ایران به ناوهای امریکا با قایق های تندرو مجهز به موشک های کروز و بالستیک صورت می گیرد.
الجزیره این مطلب را به نقل از شبکه تلویزیونی «سی ان ان» آمریکا نقل کرده است.
براساس گزارش اطلاعاتی ادعایی «سی ان ان»، ایران اغلب قایق های تندرو وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در آب های خلیج فارس را به موشک های بالستیک کوتاه برد و موشک های کروز مجهز کرده است.
سی ان ان همچنین روز جمعه به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد: خطر ایران همچنان واقعی و یک امر مسلم است و ما آن را جدی می گیریم.
«پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعزام یک ناو جدید به خلیج فارس و استقرار سامانه موشکی پاتریوت در این منطقه را تایید کرده است.
آمریکا هفته گذشته به دلیل آن چه که تهدید ایران علیه نیروهای آمریکایی در منطقه خوانده بود، اعلام کرد که ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» را به همراه چهار بمب افکن به خلیج فارس اعزام می کند.
ادعای آمریکایی ها درحالی است که منبع اطلاعاتی آن ها برای تهدید ادعایی از سوی ایران، سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی بوده است.

علت اعزام ناو جنگی آمریکا به خلیج فارس
برخی مقامات آمریکایی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را مسئول شتابزدگی در اعزام ناو جنگی به منطقه خلیج فارس می‌دانند.
نشریه آمریکایی تایم فاش کرد مقامات وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع این کشور، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید را مسئول شتابزدگی در اعزام کشتی جنگی به خلیج فارس می‌دانند و مقامات سابق آمریکایی خواستار برکناری او هستند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، این نشریه آمریکایی فاش کرد مقامات پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا، جان بولتون را مسئول تصمیم شتابزده در اعزام کشتی‌های جنگی به خلیج فارس می‌دانند.
این نشریه افزود: مقامات امنیتی و اطلاعاتی آمریکا، به شدت نگران رفتار‌های بولتون هستند و تاکید می‌کنند بولتون به توصیه‌های سازمان‌های اطلاعاتی اعتماد ندارد و به این توصیه‌ها گوش نمی‌کند و برای هراس افکنی و مبالغه در مورد موضوع توافقنامه هسته‌ای ایران تلاش کرده است.
تایم خاطر نشان کرد: مقامات سابق آمریکایی خواستار برکناری جان بولتون در پی ناکامی هایش در پرونده‌های کره شمالی، ایران، ونزوئلا و معاهده منع اشاعه تسلیحات با روسیه هستند.
در همین حال روزنامه انگلیسی گاردین در باره اظهارات جدید بولتون نوشت: تغییرات در صف آرایی نظامی آمریکا روالی عادی دارد و برخی مقامات آمریکایی نیز به رغم اینکه تنها لحن بیانیه بولتون و اعلان چنین برنامه‌ای از سوی او را عجیب می‌دانند ارسال این واحدهای نظامی به منطقه را امری عادی می‌دانند.
این روزنامه افزود: گردش ناوهای جنگی هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن روالی عادی است. در حال حاضر در منطقه مقر فرماندهی نظامی آمریکا که خاورمیانه و افغانستان را در بر می‌گیرد هیچ یک از این‌ها وجود ندارد.
در همین حال الجزیره گزارش داد، تهدید اعزام ناوگروه و بمب افکن به خلیج فارس نیز زمانی توخالی بودنش فاش شد که مشخص گردید اعزام این ناوگروه مدت ها پیش تایید شده و برنامه عادی ارتش ایالات متحده است.
«ایلان گلدنبرگ» که پیشتر به عنوان رییس تیم ایران در دفتر معاون وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون بود، از پوشش اغراق آمیز اعزام ناوگروه آمریکایی به خلیج فارس انتقاد کرد.
گلدنبرگ در یادداشتی در حساب توئیتری اش نوشت: رسانه ها باید مسئولانه به گزارش اعزام های نظامی آمریکا به خاورمیانه بپردازند و از اغراق درباره جنگ احتمالی با ایران پرهیز کنند؛ این چیزی است که جنگ افروزان می خواهند.

فرمانده کل سپاه: آمریکا قدرت و جرات آغاز جنگ علیه ایران را ندارد
فرمانده کل سپاه امروز در نشست غیرغلنی مجلس عنوان کرد که اعزام ناو آمریکایی به منطقه تنها یک جنگ روانی است و آمریکا با توجه به توان نیروهای دفاعی ایران و ضعف آسیب‌پذیری ناوهای هواپیمابرش جرات و قدرت جنگ علیه ایران را ندارد.
سردار سلامی تأکید کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعزام ناو هواپیمابر از سوی آمریکا به آب‌های منطقه یک جنگ روانی بیش نیست و آمریکا با این کار خود در صدد است تا مردم و برخی از مسئولان جنگ را از وقوع جنگ بترساند.
فرمانده سپاه گفت که جنگ آمریکا علیه ایران امکانپذیر نیست و آمریکا قدرت و جرات آغاز جنگ علیه ایران را ندارد؛ چراکه از یک سو قدرت نیروی دفاعی ایران و از سوی دیگر آسیب‌پذیری ناوهای هواپیمابر مانع از این امر می‌شود و آمریکا چنین ریسکی را نمی‌پذیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط