تعبیر خواب قبر و گور: 35 معنی و تعبیر دیدن قبر و قبرستان در خواب


... نوشته تعبیر خواب قبر و گور: 35 معنی و تعبیر دیدن قبر و قبرستان در خواب اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

بدون تردید دیدن قبر و گور و قبرستان در خواب ترس و وحشت بسیار زیادی را برای شما به همراه دارد. قبرستان اگرچه برای بعضی از افراد مکانی وحشتناک به شمار می‌رود اما تعبیر خواب قبر و گور می تواند بسیار مثبت باشد. دیدن قبرستان در خواب به این مفهوم است که خواب بیننده عمری طولانی خواهد داشت، شاد و سالم خواهد بود و در کسب و کارش به موفقیت خواهد رسید. با ما همراه باشید تا رایج‌ترین نمونه‌های خواب قبرستان و تعابیر آنها را با هم بخوانیم.

تعبیر خواب قبر و گور: 35 معنی و تعبیر دیدن قبر و قبرستان در خواب

تعبیر خواب قبر و گور

۱. تعبیر خواب قبر به طور کلی

تصویر قبر در خواب معمولا نشان دهنده خبرهایی ناخوشایند است. بطور کلی، قبر نمادی از مشکلات جسمی یا بیماری هایی است که به سراغ شما می‌آید. به سلامت و وضعیت جسمانی خود خوب دقت کنید تا به این ترتیب از بیماری‌های دردسرساز احتمالی پیشگیری کنید.

بعلاوه، این خواب می‌تواند نمادی از مشکلات و چالش هایی باشد که پیش روی شما است. شاید به زودی روند آرام زندگی شما دستخوش ماجراها و گرفتاری هایی شده و اوضاع زندگی تان متلاطم شود.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب حیوانات: ۳۱ تعبیر دیدن جانوران و حیوانات در خواب

۲. تعبیر خواب خواندن نوشته‌های سنگ قبر

اگر در خواب ببینید که در حال خواندن نوشته‌های روی سنگ قبرها هستید، تعبیر آن است که در طول عمر خود مجموعه گسترده‌ای از دوستان و اطرافیان را دور خودتان دارید.

۳. تعبیر خواب قبری که تازه کنده شده است

دیدن قبری که به تازگی کنده شده است در خواب پیام‌های شوم و بدیمنی را به همراه دارد. این خواب معمولا از مشکلات و رنج‌های قریب الوقوعی خبر می‌دهد که در نتیجه منافع شخصی و فریبکاری به وجود می‌آید. فردی که به او اعتماد داشته‌اید به شما خیانتی می‌کند یا هنگامی که به کمک او نیاز دارید پشتش را به شما می‌کند. بعلاوه این خواب می‌تواند نشان دهنده تصادف‌ها یا تهدیدهایی برای سلامتی تان باشد پس مراقب خودتان باشید.

۴. تعبیر خواب راه رفتن در میان قبرها

اگر در خواب ببینید که در میان قبرها راه می‌روید یا در حیاط قبرستان پرسه می‌زنید، تعبیر آن است که احتمالا به زودی چیزی شما را ناراحت و دلسرد می‌کند. شاید تلاش‌های شما برای ابراز عشق و علاقه به فردی با شکست روبه‌رو می‌شود یا ترفیع رتبه‌ای که مدت‌ها چشم شما دنبالش بوده است به فرد دیگری داده می‌شود. این ماجراهای تلخ و ناکام‌کننده احساس ناامیدی و بدبینی نسبت به زندگی را در شما به وجود می‌آورند.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب جواهرات: ۳۸ نماد و تعبیر دیدن جواهرات در خواب

۵. تعبیر خواب قبر خالی

دیدن قبر خالی یا نگاه کردن به درون قبر خالی در خواب پیامی شوم و ناخوشایند به همراه دارد. شاید یکی از دوستان نزدیک یا خویشاوندان شما در اثر مرگ ناگهانی از دنیا برود. از طرف دیگر، شاید قبر خالی در خواب نشان دهنده از بین رفتن یک رابطه دوستی یا شکست عشقی باشد. یک اختلاف نظر اساسی در نهایت به شکستی قریب الوقوع منتهی خواهد شد.

۶. تعبیر خواب یک نفر داخل قبر

اگر در خواب یکی از آشنایان خود را داخل قبر ببینید، این خواب می‌تواند هشداری برای شما باشد. شاید این فرد در معرض خطر روبه‌رو شدن با تهدیدی قرار دارد یا ممکن است در موقعیت خطرناکی قرار بگیرد. شاید احساس کرده باشید که این فرد در واقعیت با سختی هایی روبه‌رو شده است و به همین دلیل ذهن شما از این طریق به شما هشدار می‌دهد که حساس تر و دقیق تر باشید. شاید بهتر است شما به این فرد هشدار بدهید و از او بخواهید که محتاط تر از قبل باشد یا حتی در مواقع نیاز دست یاری به سمت او دراز کنید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب گوشواره: ۱۹ تعبیر دیدن گوشواره در خواب

۷. تعبیر خواب قبر خودتان

دیدن قبر خودتان در خواب به این مفهوم است که دشمنان شما نقشه‌ای جدی و شوم علیه شما می‌کشند. شاید هدف آنها تضعیف توانایی‌ها و مهارت هایتان یا لکه دار کردن شهرت و آوازه شما است تا به این ترتیب فرصت هایی که در دسترس شما قرار دارد را از شما بربایند.

اگر در خواب خود را در حال کندن قبرتان ببینید، تعبیر آن است که به زودی کسی به شما حمله می‌کند و ضربه‌ای از جانب کسی می‌خورید پس مراقب باشید. از طرف دیگر، اگر در خواب ببینید که قبرتان را کنده‌اید و کارتان تمام شده است، تعبیر آن است که به احتمال بسیار زیاد می‌توانید از خودتان در برابر معترضان و کسانی که به شما حمله کرده‌اند دفاع کنید.

۸. تعبیر خواب قبر بدون جنازه

اگر در خواب قبری بدون جنازه ببینید یا در خواب جنازه‌ای گمشده را ببینید، این خواب نشانه‌ای شوم است. جنازه گمشده در خواب از وقوع اتفاقی ناخوشایند خبر می‌دهد. احتمالا خبرهایی تکان دهنده و مصیبت بار در رابطه با یکی از نزدیکان و عزیزان شما به گوشتان می‌رسد و پذیرش این خبر تاسف بار برای شما بسیار سخت خواهد بود. این حقیقت که جسد هیچ جایی نیست که بتوانید آن را پیدا کنید استعاره‌ای از احساس فقدان و اندوهی است که ممکن است در نتیجه شنیدن خبرهای ناخوشایند در دنیای واقعی آن را تجربه خواهید کرد.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب کرم: ۱۱ نشانه و تعبیر دیدن کرم در خواب

۹. تعبیر خواب خوابیدن در قبری سرگشوده

اگر در خواب ببینید که داخل قبری باز و سرگشوده خوابیده اید، این خواب خبرهای خوبی برای روابط و تعاملات اجتماعی شما ندارد. شاید با یکی از دوستان نزدیک یا محرمان خود اختلاف نظر یا مشکلاتی دارید. این درگیری و اختلاف نظر- در صورتیکه به درستی مدیریت نشود- می‌تواند به مشکلی جدی تبدیل شود. اگر مراقب نباشید، حتی اگر رابطه و دوستی شما قطع نشود خسارتی جبران ناپذیر به آن وارد خواهد شد. از طرف دیگر، این خواب می‌تواند نشان دهنده مسائل و مشکلاتی باشد که در محیط کار یا در ارتباط با مشتریان خود با آنها روبه‌رو می‌شوید. مراقب باشید وقتی حال و احوال خوبی ندارید با دیگران مخالفت یا دشمنی نکنید.

۱۰. تعبیر خواب قبر قدیمی و ویران

اگر در خواب ببینید که با قبری قدیمی و مخروبه روبه‌رو می‌شوید یا بالای چنین قبری ایستاده اید، این خواب نمادی از بیماری است. نشانه‌های ویرانی و خرابی در این خواب به شما هشدار می‌دهد که سلامتی یک نفر در معرض خطر قرار دارد. به یاد داشته باشید که قبر چه کسی را در خواب دیده بودید تا به این ترتیب بتوانید در خصوص عادت‌های غیر سالم آن فرد به او هشدار بدهید. بعلاوه این هشدار می‌تواند با اوضاع مالی و آشفتگی‌ها و نابسامانی‌های فردی در ارتباط باشد. به هر صورت، ذهن ناخودآگاه شما از طریق این خواب به شما اعلام می‌کند که به نیازهای دیگران حساس تر باشید تا در زمان لازم کمک و حمایت خود را در اختیار آنها قرار بدهید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب مهمانی: ۱۵ تعبیر دیدن مهمانی رفتن و گرفتن در خواب

۱۱. تعبیر خواب وارسی کردن سنگ قبر

اگر در خواب خود را ببینید که سنگ قبرها را با دقت وارسی می‌کنید، این خواب نمادی از مسئولیت هایی است که در آینده بر عهده می‌گیرید. فرقی نمی‌کند که نام کسانی که روی سنگ قبرها نوشته شده است را می‌خوانید یا تاریخ فوت آنها را؛ این خواب بیانگر آن است کاری که در واقعیت مجبور به انجام آن می‌شوید هم به گونه‌ای مشابه ماهیتی خسته‌کننده و طاقت فرسا خواهد داشت. شاید مجبور می‌شوید که برای جلوگیری از اشتباهات غیرضروری محتاط تر و متمرکزتر از قبل باشید. برای مثال، شاید وظیفه انجام تحقیقات گسترده روی پروژه ای، درگیر شدن در فرآیند پیچیده دادگاهی یا مراقبت از سلامت بیماران به شما داده می‌شود.

۱۲. تعبیر خواب چندین قبر

اگر در خواب با چند قبر یا بیش از یک قبر روبه‌رو شوید، این خواب دربردارنده پیامی بدیمن است و تعبیر آن است که در دنیای واقعی مجبور می‌شوید با مجموعه‌ای از بدشانسی‌ها یا شرایط نامساعد روبه‌رو شوید و آنها را مدیریت کنید. این گروه از حوادث ناخوشایند به سرعت یکی پس از دیگری ظاهر می‌شوند. بنابراین مراقب باشید تا زیر فشار استرس ناشی از این حوادث از سلامت خود غافل نشوید. شاید متوسل شدن به دعا و نیایش و بهره‌مند شدن از حمایت و حضور دوستان و عزیزان در این شرایط به شما کمک می‌کند تا انگیزه و قدرت کافی برای مقابله با این دوران سخت را در خود حفظ کنید.

۱۳. تعبیر خواب قبری متروکه و بی‌نام

دیدن یک قبر متروکه و بی‌نام در خواب نشان دهنده خسارت ها، از دست دادن‌ها و شکست هایی است که با آنها روبه‌رو می‌شوید. علی رغم تمام تلاش هایی که برای داشتن بهترین برنامه‌ریزی و تعیین مسیر می‌کنید، این احتمال وجود دارد که ناتوانی شما در رسیدن به اهداف و آرزوهایتان ناامیدی و دلسردی بسیار زیادی را در شما موجب شود. خوشبختانه، روی دیگر سکه چندان هم ناراحت‌کننده نیست. دیدار با فردی عاقل و سخاوتمند می‌تواند اوضاع را به نفع شما برگرداند. به این ترتیب، مثبت نگری و نیروی عزم و اراده خود را باز خواهید یافت و بار دیگر توان لازم برای دنبال کردن اهداف و آرزوهای خود را به‌دست می‌آورید. این بار، شما خرد و تجربه کافی دارید و اشتباهات مشابه قبل را مرتکب نمی‌شوید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب شنا کردن: ۲۸ تعبیر دیدن شنا در دریا،رودخانه و استخر در خواب

۱۴. تعبیر خواب قبر کسی را کندن

اگر در خواب خود را در حال کندن قبر برای کسی ببینید، این خواب نشان دهنده از دست دادن مال یا چیزی است که برای شما ارزش عاطفی قابل توجهی دارد. اگر در خواب ببینید که در حال کندن قبر یکی از آشنایان خود هستید، تعبیر آن است که احتمالا این فرد را در معرض خطر قرار می‌دهید. اما اگر خود را در حال کندن قبر یک غریبه ببینید، این خواب به شما یادآوری می‌کند و هشدار می‌دهد که شما نسبت به احساسات و سلامت دیگران بی‌توجه و غافل هستید. بهتر است کمی ملاحظه کار تر رفتار کنید.

۱۵. تعبیر خواب قبر پوشیده نشده

قبر پوشیده نشده در خواب نمادی شوم و بدیمن است. فرقی نمی‌کند که جنازه در قبر وجود داشته باشد یا این قبر کاملا خالی باشد؛ این قطعه زمین خالی یا همان قبر پوشیده نشده در خواب استعاره‌ای از خبرهای ناخوشایند و غیرمنتظره است. شاید به زودی خبرهایی تکان دهنده و شگفت‌انگیز در مورد یکی از نزدیکان خود در بیداری به گوش شما برسد. بعلاوه، قبر پوشیده نشده در خواب می‌تواند به برملا شدن یک راز یا اطلاعاتی پریشان‌کننده اشاره کند.

۱۶. تعبیر خواب زنده‌ای که در قبر دفن شده است

اگر در خواب ببینید که در قبر دفن شده‌اید در حالیکه زنده هستید، این خواب در بردارنده پیامی خوشایند است. این خواب به ویژه برای افرادی که با ورشکستگی مالی روبه‌رو شده‌اند خبرهای بسیار خوشی دارد و نشان دهنده دورانی از زندگی است که موفقیت‌های مالی و حرفه‌ای بسیار زیادی در آن به چشم می‌خورد. هرچه لایه ضخیم تری از خاک روی شما را گرفته باشد، پیشرفت مالی بزرگ تری را در این دوره تجربه خواهید کرد. بعلاوه ممکن است ارثی بعید و غیرمحتمل به شما برسد. شاید یکی از اقوام یا یک فرد خیرخواه و ثروتمند بخشی از دارایی‌های خودش را در وصیت نامه‌ای که از او به جای مانده به شما بخشیده است.

۱۷. تعبیر خواب خاک ریختن روی قبر

اگر در خواب ببینید که شما یا فرد دیگری روی قبری که تازه کنده شده است خاک می‌ریزید، این خواب دربردارنده تعبیری مثبت است. در صورتیکه پیش از این به دلیل برخی مسائل مالی گوناگون در زندگی واقعی خود نگران، آشفته و پریشان شده اید، این خواب به این معناست که همه آن سختی‌ها و مشکلات را پشت سر می‌گذارید. در چنین خواب مبارکی آنچه که زیر این قبر دفن شده است همه احساسات ناخوشایند و مشکلاتی است که اخیرا شما را از پای در آورده بوده است.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب چاقو: ۲۳ معنا و تعبیر دیدن چاقو در خواب

۱۸. تعبیر خواب هتک حرمت به قبر

اگر در خواب ببینید که ناگهان با قبری که به آن هتک حرمت شده یا تخریب شده است روبه‌رو می‌شوید، این خواب نشان دهنده تواضع و فروتنی خواب بیینده در برابر یک گناه یا تقصیر است. سادگی و بی‌آلایش بودن شما در برابر تقریبا هر چیزی موجب برانگیختن عشق و احترام دیگران نسبت به شما می‌شود. با این وجود، شخصیت متواضع شما نقاط ضعفی هم در خود دارد. عده‌ای از افراد بی‌پروا و بی‌خرد هستند که از این ویژگی اخلاقی شما سوءاستفاده می‌کنند. شاید در اثر همین ویژگی اخلاقی نه تنها در موقعیت‌های اجتماعی مورد بی‌احترامی یا غفلت دیگران قرار می‌گیرید بلکه در نهایت مشاهده می‌کنید که در دایره روابط اجتماعی تان هیچ فردی وجود ندارد که محرم برخی اسرار شما باشد.

۱۹. تعبیر خواب قبری پوشیده شده با گیاهان

اگر در خواب قبری را ببینید که با علف‌ها و گیاهان پوشیده شده است و گیاهان روی آن رشد و نمو کرده اند، تعبیر آن است که در یکی از روابط اجتماعی خود چیزی برای شما واضح و شفاف خواهد شد. شاید برایتان آشکار می‌شود کسی که فکر می‌کردید ممکن است با شما قدری دشمنی داشته باشد درواقع یکی از دشمنان یا رقیبان اصلی شما است. هرچه گیاهانی که در خواب دیده‌اید شاداب تر و پرپشت تر باشند، احتمال احساسی که به این فرد دارید در عالم واقعیت دورتر و بعیدتر خواهد بود. درحقیقت، تصویر ذهنی شما از اینکه این فرد با شما خصومت یا دشمنی دارد مخالف با احساس واقعی آن فرد نسبت به شما خواهد بود.

۲۰. تعبیر خواب قبر دسته جمعی

دیدن یک خاکسپاری دسته جمعی یا قبر دسته جمعی در خواب نمادی از طبیعت زودباور و ساده لوح شما است. شاید بخاطر آنکه اوضاع به نفع خودتان باشد بیش از اندازه به دیگران اعتماد می‌کنید. بعلاوه، ممکن است فردی چندان سخت کوش نباشید، از بررسی کردن حقایق و تحقیق کردن در مورد اطلاعات مورد نیاز شانه خالی می‌کنید و به همین دلیل بیشتر تمایل دارید که شایعات واخبار غیرموثق را باور کنید. اما باید بدانید که اگر بدون استفاده از هوش و فراست خود نقشی موثر در شایعه پراکنی و گسترش اطلاعات غلط داشته باشید، اعتبار شما زیر سوال خواهد رفت و فاجعه‌ای غیرقابل جبران به بار خواهد آمد.

۲۱. تعبیر خواب انتخاب کردن سنگ قبر برای قبر خودتان

اگر در خواب ببینید که سنگ قبری برای قبر خودتان انتخاب می‌کنید، این خواب تعبیری مثبت دارد و به پیشرفت‌های احتمالی در وضعیت فعلی شما اشاره می‌کند. این خواب به این مفهوم است که شما انتخاب‌ها و تصمیم‌های خودتان را عمیقا بررسی می‌کنید و می‌خواهید که پیشرفت کنید و گامی رو به جلو بردارید.

همچنین اگر در خواب ببینید که در میان سنگ قبرها راه می‌روید یا در قبرستان به سنگ قبری بر می‌خورید که به شما احساس آرامش و اطمینان می‌دهد، این خواب هم تعبیری مشابه با آنچه که در بالا گفته شد دارد.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب خودکشی: ۱۹ تعبیر دیدن خودکشی در خواب

۲۲. تعبیر خواب سنگ قبر شکسته

دیدن سنگ قبر ترک خورده یا شکسته در خواب نشان دهنده پیامی ناخوشایند است و تعبیر آن است که مسیر سختی در انتظارتان است. مشکلات و دشواری هایی که در آینده نزدیک تجربه می‌کنید می‌تواند نتیجه مستقیم اشتباهاتی باشد که در گذشته مرتکب شده‌اید یا به دلیل ناتوانی شما در دنبال کردن اهداف و برنامه‌های خودتان در مسیر زندگی شما قرار می‌گیرند. این دوران سخت و طاقت فرسا اعتماد به نفس شما را تحلیل می‌برد و شما را به فردی بدبین تر تبدیل می‌کند.

۲۳. تعبیر خواب قبری که مقبره دارد

اگر در خواب قبری را ببینید که مقبره یا مجسمه‌ای روی آن قرار گرفته است، تعبیر آن است که شما با فردی هم مسیر می‌شوید که شخصیتی سودمند و اثرگذار در زندگی شما خواهد بود. این فرد می‌تواند همان کسی باشد که با او رابطه‌ای عاشقانه برقرار می‌کنید یا هر فرد دیگری که می‌توانید به او اعتماد کنید. اگرچه در ابتدای رابطه اینگونه به نظر نمی‌رسد اما با گذشت زمان خواهید دید که او فردی باملاحظه، سخاوتمند و حمایتگر است.

۲۴. دیدن قبر یکی از اقوام و بستگان

دیدن قبر یکی از اقوام و بستگان در خواب نشانه‌ای بدیمن است. اگر این فرد همچنان در قید حیات است و در صحت و سلامت به سر می‌برد، تعبیر آن است که احتمالا شما به بیماری خاصی مبتلا می‌شوید یا یک بیماری جدی شما را از پای در می‌آورد. اگر فردی که قبر او را در خواب دیده‌اید از بیماری رنج می‌برد، این خواب نشان دهنده آن است که اوضاع بیماری او وخیم تر می‌شود و حتی ممکن است منجر به فوت او شود. بهترین کار این است که در کنار این فرد باشید و در صورت وخیم تر شدن اوضاع از او مراقبت کنید. همچنین مراقب وضعیت سلامتی خودتان هم باشید- بخصوص اگر با یک بیماری ژنتیکی یا واگیردار دست و پنجه نرم می‌کنید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب پیاز: ۱۴ نشانه و تعبیر دیدن پیاز در خواب

۲۵. تعبیر خواب سر قبر کسی رفتن

اگر در خواب ببینید که سر قبر کسی می‌روید، این خواب نشان دهنده موقعیتی قابل توجه و ارزشمند است- بویژه اگر آن فرد در عالم واقع یکی از دوستان یا عزیزان شما به شمار می‌رود. شاید فردی که در خواب در قبر دیده‌اید خبرهایی را در مورد مرحله مهمی در زندگی فردی به شما می‌دهد یا شما را به رویداد مهمی مثل جشن عروسی یا جشن موفقیت‌های حرفه‌ای و کاری دعوت می‌کند.

۲۶. تعبیر خواب پریدن داخل قبر

اگر در خواب ببینید که داخل قبری می‌پرید، این خواب نشانه‌ای شوم است. احتمالا وارد فعالیت‌های غیرمشروع می‌شوید و به دنبال آن دستگیر و زندانی می‌شوید. ذهن ناخودآگاه شما در برابر این کارها که ریشه در بی‌فکری و بی‌پروایی شما دارند به شما هشدار می‌دهد زیرا این گونه اقدامات عواقبی شوم و ترسناک به دنبال دارند. بعلاوه، اگر در خواب ببینید که در اثر پریدن به درون قبری مصدوم می‌شوید یا جان خود را از دست می‌دهید، تعبیر آن است که احتمالا تاوان سنگینی در ازای اشتباهات خود پرداخت خواهید کرد. حتی ممکن است سال‌های باقی مانده از عمر خود را در زندان سپری کنید.

۲۷. تعبیر خواب دری به درون قبر

اگر در خواب دری را ببینید که به قبری منتهی می‌شود یا به قبری باز می‌شود، این خواب نشانه‌ای مبارک است و اغلب نمادی از فرصت‌های جدید و نعمت هایی است که سر راه شما قرار خواهد گرفت. باید بدانید که پس از روبه‌رو شدن با ناکامی‌ها و شکست ها، بخت مساعد شما از راه می‌رسد. در هفته‌ها و ماه‌های آینده منتظر معاملات و پروژه‌های سودآور باشید. این معاملات اوضاع مالی فعلی شما را بهبود می‌بخشند.

۲۸. تعبیر خواب قبر و نور

مقدار نوری که داخل و اطراف قبری که در خواب دیده‌اید مشاهده می‌شود تاثیر قابل توجهی بر تعبیر این خواب دارد. برای مثال اگر در خواب ببینید که نوری از قبر بیرون می‌آید، این خواب نشانه خوشبختی و بخت و اقبال مساعد است. تعبیر این خواب آن است که در انتهای این راه تاریک نور و روشنی در انتظار شما ایستاده است و به این ترتیب پس از پشت سر گذاشتن دوران سختی نعمت‌ها و موهبت‌های بسیار زیادی دریافت خواهید کرد.

از طرف دیگر، قبری که غرق در تاریکی و تیرگی است نمادی از سختی‌ها و موانعی است که سر راه خواب بیننده قرار خواهد گرفت.

۲۹. تعبیر خواب درختی روی یک قبر

اگر در خواب درختی را ببینید که روی قبری یا نزدیک آن روییده است، این خواب نمادی از پیدا کردن شادی، رضایت و خوشحالی در زندگی خواب بیننده است. شما از تجربه‌ها و روابط گذشته خود خرد و روشنی را کسب می‌کنید. از طرف دیگر، اگر درختی که کنار یا روی قبر دیده‌اید شکسته یا از هم گسیخته باشد، این خواب نمادی از سختی‌ها و دوران طاقت فرسایی است که در انتظارتان است. شاید شما همچنان اشتباهات و الگوهای ذهنی قدیمی را تکرار می‌کنید و این وضعیت منجر به مشکلات بیشتری در زمان حال و آینده می‌شود.

۳۰. گل هایی که روی قبر شکوفه داده اند

دیدن گل‌ها و شکوفه‌های آنها که روی قبری جوانه زده‌اند در خواب دربردارنده پیامی بسیار مبارک است. این خواب به این مفهوم است که شما به رضایت و خوشحالی در زندگی خود دست خواهید یافت. شما احتمالا با گروهی از افراد حمایتگر، خوش بین و مثبت اندیش به معاشرت خواهید پرداخت. این افراد با عشق و علاقه در مواقع ضروری دست یاری خود را به سوی شما دراز می‌کنند و شما نیز در مقابل این لطف آنها را جبران خواهید کرد. این اعتماد و احترام متقابل از سمت شما و دایره دوستان نزدیک و عزیزانتان آرامش، رضایت و مهربانی بیشتری را وارد زندگی شما می‌کند.

۳۱. تعبیر خواب بیرون آمدن تابوت از قبر

اگر در خواب تابوتی را ببینید که از قبر بیرون می‌آید- صحنه‌ای که معمولا در فیلم‌های ترسناک دیده می‌شود- این خواب نشانه‌ای مثبت برای خواب بیننده به شمار می‌رود و تعبیر آن است که خواب بیننده در آستانه تجربه کردن دورانی شاد و رضایتبخش قرار گرفته است. فرقی نمی‌کند که تا این لحظه چه سختی هایی کشیده‌اید و چه مصیبت هایی را پشت سر گذاشته اید. اکنون زمان خارج شدن ابرهای تیره و تار از آسمان زندگی شما فرا رسیده است. شما در میان گروهی از معاشرین عالی، دوستانی بی‌نظیر و عزیزانی دوست داشتنی قرار می‌گیرید که شما را در جهت ساختن آینده‌ای نویدبخش و خوشایند هدایت و همراهی می‌کنند.

۳۲. قبری که از آن دود بیرون می‌آید

اگر در خواب ببینید که دود از قبری بلند می‌شود، این خواب نشان دهنده دریافت خبرهایی ناخوشایند و ناامیدکننده است که به شدت شما را نگران و ناراحت می‌کنند. علت این درد و رنج با دودی که در خواب دیده‌اید در ارتباط است. دود نشان دهنده ناراحتی و اندوهی است که از سمت عزیزانتان به شما می‌رسد. شاید به زودی خود را در موقعیتی بیابید که در آن یکی از دوستان شما به شما خیانت کرده و از اعتماد یا ارزش‌های اخلاقی شما سوءاستفاده می‌کند. به این ترتیب شما در وضعیتی قرار می‌گیرید که باید دوباره این رابطه را مورد بررسی قرار دهید و این وضعیت منجر به درگیری‌های عاطفی برای شما خواهد شد.

۳۳. تعبیر خواب قبرکندن خانوادگی

اگر در خواب خانواده تان را ببینید که مشغول کندن قبر برای شما هستند، این خواب نشان دهنده رنجش و خشم شما از عزیزانتان است. شما می‌خواهید که راه خودتان را در زندگی جدا کنید و با این وجود احساس می‌کنید که خانواده در این مسیر از شما حمایت نمی‌کند و همین مسئله عزت نفس شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آشنایانی که در مراسم خاکسپاری خودتان در خواب می‌بینید نمادی از انتظارات بالا و استانداردهای سفت و سختی هستند که برای رسیدن به آنها می‌جنگید. اگر سخت تلاش می‌کنید تا خانواده را از خودتان راضی نگه دارید، کاری می‌کنید که آنها به شما افتخار کنند و به جای انجام دادن کاری که خودتان دوست دارید کاری را انجام می‌دهید تا تایید یا احترام آنها را به‌دست آورید، باید بدانید که در نهایت چیزی جز احساس بدبختی و ندامت برای شما باقی نمی‌ماند.

۳۴. تعبیر خواب قبر پدرتان که با آب پر شده است

قبر کسی را کندن در خواب معمولا نشان دهنده از دست دادن پول یا چیزی است که از نظر عاطفی برای خواب بیننده از ارزش بالایی برخوردار است. اگر در خواب ببینید که قبر پدرتان را می‌کنید، این خواب نمادی از احساس گناه یا پشیمانی درونی شما است. شما به‌تدریج ارتباط خود را با پدرتان از دست می‌دهید و این وضعیت احساس ناخوشایندی را در شما به وجود می‌آورد. در صورتیکه پدرتان در بیداری از دنیا رفته است، بخشی از وجود شما خودش را مسئول مرگ او می‌داند. بعلاوه شاید شما در حال کند و کاو کردن و شیرجه زدن در مسائل و موضوعات گذشته خود هستید و رو به جلو حرکت کردن برای شما کاری سخت و دشوار است.

اگر در خواب ببینید که داخل قبری با آب پر شده است، تعبیر آن است که شاید همچنان در گذشته زندگی می‌کنید و در غم و اندوه آن دوران غرق شده اید. شما باید خطاها و اشتباهات گذشته خود را بپذیرید و آرامش خود را بازیابید زیرا همین خطاها و اشتباهات است که مانع از ساختن آینده‌ای بهتر و روشن تر می‌شود.

۳۵. قبر ویرانه و مخروبه یک کودک

قبر مخروبه و ویرانه در خواب نمادی از تواضع و فروتنی است. اگرچه تواضع و فروتنی یک ویژگی اخلاقی مثبت به شمار می‌رود اما معایب و اشکالاتی هم در خود دارد. برای مثال، اگر شما فردی متواضع باشید، افراد دغل باز و متقلب از اعتبار کاری شما سوءاستفاده می‌کنند یا شما را به گونه‌ای تضعیف می‌کنند تا به این ترتیب بتوانند تصویری قدرتمند از خودشان ارائه بدهند.

دیدن قبر متروکه و ویرانه در خواب که به کودکی تعلق دارد نشان دهنده آن است که شما خودتان ذاتا تمایل دارید که فردی ساده لوح، زودباور و معصوم باشید. این معصومیت و بی‌گناهی در کنار تواضع و فروتنی تان شما را به هدفی سهل الوصول تبدیل می‌کند. در نهایت باید بدانید که دیدن چنین خوابی در واقع به مثابه نوعی هشدار برای شما به شمار می‌رود: مصمم تر باشید و اعتماد به نفس بیشتری از خودتان نشان دهید. شما می‌توانید تواضع و فروتنی خود را حفظ کنید و در عین حال به کسی اجازه ندهید که بر شما مسلط شده یا شما را تحت کنترل و اختیار خودش در آورد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه یحیی

منبع:dreamlandia

تعبیر خواب قبر و گور: ۳۵ معنی و تعبیر دیدن قبر و قبرستان در خواب

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش