ساخت انواع لکوموتیو با فناوری نوین در کشور انجام می شود


ساخت انواع  لکوموتیو با فناوری نوین در کشور انجام می شود

کرج - ایرنا - مدیرعامل گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو گفت: ساخت لکوموتیوهای باری ، مسافری ، برقی و مترو با استفاده از فناوری مدرن در مجموعه لکوموتیوسازی فردیس استان البرز در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، عباس علی آبادی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه کارخانه های لکوموتیو سازی شهرستان فردیس استان البرز در جمع خبرنگاران، افزود: لکوموتیو محصولی استراتژیک و راهبردی است که نبود آن می تواند چرخه زندگی و رفاه اجتماعی را با مشکل مواجه کند.
وی بیان داشت : امروز ایران اسلامی به همت مختصصان خود صاحب فناوری در زمینه لکوموتیو سازی است و می توانیم اعلام کنیم از این حیث نیاز کشور را تأمین کرده ایم.
علی آبادی گفت: در این زمینه گام های بزرگی برداشته این اما تعامل با دنیا را کنار نخواهیم گذاشت.
وی اضافه کرد: ساخت لکوموتیو های مسافری ، برقی، باری ، مترو ، تونلی و سایر محصولات مشابه در کارخانه های لکوموتیوسازی مپنا انجام می شود.
این مسئول با بیان اینکه سرمایه گذاری وسیع در صنعت لکوموتیو کشور انجام شده، اظهارداشت : در این بخش مواد اولیه و نامحدودی در کشور وجود دارد و صنایع فولاد و ماشین آلات به صورت همه جانبه پشتیبانی می کنندو این امکان فراهم شده تا این ایمنی برای تردد مردم به وجود بیاید.
وی با اشاره به اینکه در مجموعه صنعتی فردیس البرز ماهانه هشت رام لکوموتیو ساخته می شود، گفت: مکاتباتی برای توسعه خطوط تولیدی این مجموعه با دفتر ریاست جمهوری انجام شده است.
علی آبادی افزود: برنامه گسترده ای برای آغاز خط تولیدی بومی واگن های مترو انجام شد.
وی در زمینه ساخت ایستگاه های شارژ خودرو برقی در کشور اظهار داشت: برقی کردن تاکسی ها، اتوبوس ها، قطار ها و خودروهای مردم در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی مپنا تصریح کرد: برقی کردن وسایل نقلیه یک فرایند صنعتی جهانی برای کنترل گازهای گلخانه ای است که در دنیا با هدف کاهش شدت انرژی انجام می شود.
وی اضافه کرد: خطوط ریلی کشور قابلیت تبدیل شدن به فول الکتریک را دارند و مپنا برنامه ریزی را برای خط تهران - مشهد در دستور کارقرار داده است.
7413/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق