ساخت مرکز درمانی ویژه کودکان سرطانی در مشهد کلید خورد


ساخت مرکز درمانی ویژه کودکان سرطانی در مشهد کلید خورد

همزمان با ماه مبارک رمضان تفاهمنامه ساخت مرکز درمانی ویژه کودکان مبتلا به سرطان با 120 تخت بستری بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان رضوی به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ثامن پرس، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم سالگرد تأسیس مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و آیین معنوی مراسم افطار به یادبود بانوی نیکوکار طراح اولیه این مؤسسه «معصومه شریفی سرابی» که با حضور جمعی از بانوان نیک‌اندیش و خیر شهرمان برگزار شد، در سخنانی خاطرنشان کرد: امروز با شرایط تحریم‌ها و... بزرگ‌ترین ضربه‌های تحریم را بیماران بخصوص کودکان بیمار می‌بینند، زیرا علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری باید با مشکل تهیه دارو و کمبود امکانات درمانی هم دست‌وپنجه نرم کنند بویژه کودکان مبتلا به سرطان که نیاز به درمان‌های طولانی دارند.

دکتر محمدحسین بحرینی گفت: از این رو دانشگاه علوم پزشکی، خیران و همه ما برحسب وظیفه انسانی باید برای رفع مشکل این بیماران معصوم به طور جدی تلاش کنیم. وی با بیان اینکه ایجاد یک بیمارستان خاص برای کودکان مبتلا به سرطان از جمله اولویت‌های شهر مشهد باوجود بیمارانی که از شهرها و استان‌های مجاور به قصد درمان و زیارت و شفا به این شهر می‌آیند است، تصریح کرد: به خاطر فضای محدود در بیمارستان دکتر شیخ (۳۵ تخت موجود و مراجعه 7۰-6۰ بیمار هر روز) با مشارکت جمعی از خیران ازجمله برادران علیزاده بنیان‌گذاران بیمارستان اکبر، سرور و... پیش‌بینی برای ۱۲۰ تخت بستری در یک بخش الحاقی به بیمارستان کودکان اکبر شده تا کودکان مبتلا به سرطان برای دریافت خدمات درمانی با مشکلات فعلی روبه‌رو نشوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه یادآور شد: مشارکت در ساخت بخش الحاقی بیمارستان اکبر ویژه کودکان مبتلا به سرطان در شهر مشهد وظیفه همه انسان‌های شریف و نیک‌اندیش و همجواران امام رضا(ع) است و باید هرچه زودتر برای ساخت بخش ویژه با ۱۲۰ تخت بستری برای کودکان سرطانی اقدام کنیم.

در ادامه رئیس هیئت مدیره مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان به تشریح وضعیت این مؤسسه پرداخت و گفت: در حال حاضر 1340 کودک مبتلا به سرطان تحت پوشش این مؤسسه قرار دارند که از خدمات دارو، درمان، آزمایشگاه، مددکاری، پشتیبانی، لباس، لوازم‌التحریر، آموزش و... برخوردار می‌شوند که تنها در سال گذشته ۲ میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه دارو، درمان و هزینه‌های جانبی این کودکان بیمار بوده که با کمک مؤسسه محک و خیران محقق شده است. یزدان پناه افزود: با توجه به افزایش تعداد کودکان مبتلا به سرطان و گران شدن قیمت دارو و خدمات پزشکی پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۸ شمار بیماران تحت پوشش مؤسسه به ۱۵۵۰ نفر برسد که خدمات به آنان حدود

۴ میلیارد تومان هزینه در پی دارد. در بخش دیگری از این مراسم خانم قدس، مسئول مؤسسه محک تهران همدلی، همبستگی و مشارکت مردم نیکوکار مشهد و خراسان را ستود و اظهار داشت: رسانه‌های غرب باید به جهانیان بگویند که دل‌های عاشق ایرانیان در برابر یاوه‌گویی‌ها و دشمنان قسم‌خورده خود می‌ایستند و با وجود تمام مشکلات بازهم به بیماران کمک می‌کنند. در پایان، مراسم گلریزان به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های بیش از 1300 کودک مبتلا به سرطان تحت پوشش مؤسسه برگزار شد و کمک‌های شایانی توسط نیک‌اندیشان برای کمک به تأمین هزینه‌های درمان کودکان سرطانی جمع‌آوری شد.

به نقل از روزنامه قدس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور