زیرساخت های بین المللی در جهت توانمندسازی زنان فراهم شده است


زیرساخت های بین المللی در جهت توانمندسازی زنان فراهم شده است

تهران- ایرنا- مدیرکل امور بین الملل معاونت زنان ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت توانمندسازی زنان در عرصه های بین المللی گفت: امور بین الملل معاونت زنان، در تبادل و تعامل با برخی کشورهای جهان، زیر ساخت های لازم جهت توانمندسازی و توسعه کارآفرینی زنان در عرصه های بین المللی را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لیلا فلاحتی در نشست تخصصی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری که به میزبانی امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن برگزار شد، افزود: یکی از برنامه‌هایی که معاونت زنان به صورت ثابت و در عرصه بین الملل در سال 98 انجام خواهد داد ادامه روند همکاری با دولت ژاپن در زمینه توانمندسازی زنان است که در سال سوم انجام آن قرار داریم.
وی توضیح داد: ژاپن یکی از کشورهایی است که از نظر بافت فرهنگی و محورهای خانواده بسیار شبیه کشور ایران است. به همین دلیل در سه سال گذشته برنامه سالیانه با دولت ژاپن در حوزه توانمندسازی زنان با محوریت آموزش و کارآفرینی زنان برگزار کردیم و در این برنامه که 160 زن کارآفرین ایرانی و 300 زن کارآفرین ژاپنی شرکت داشتند ، نتایج توانمند سازی آنان مورد بررسی و ارزشیابی و تبادل نظر میان دو کشور قرار گرفت.
وی تصریح کرد: همچنین فایل جدیدی در ادامه همکاری با کشور ژاپن در حوزه هنر و صنایع دستی باز کردیم چرا که زنان نقش خیلی مهمی در تولید صنایع دستی در هر دو کشور دارند. بر همین مبنا، با همکاری سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی کشور ژاپن، نشست تخصصی در تیرماه امسال خواهیم داشت و دو کشور در زمینه تولید صنایع دستی و بازاریابی و کارآفرینی زنان در آن گفت وگو خواهند کرد.
مدیرکل امور بین الملل معاونت زنان ریاست جمهوری درباره برنامه سال 98 این معاونت خاطرنشان کرد: امسال بنا داریم بخش فنی این برنامه یعنی به نقش آی سی تی در توانمندسازی زنان بپردازیم. آی سی تی یعنی زنان همزمان با مسوولیت های خانوادگی می توانند کارآفرین باشند و مشاغل دورکاری همانند آنچه امروزه در کشورهای شرق آسیا انجام می شود از طریق آی سی تی به مرحله اجرا خواهد رسید.
فلاحتی، تفاهم‌نامه همکاری با کشور اندونزی در حوزه های مختلف را از دیگر برنامه های این معاونت در جهت توانمندسازی زنان عنوان کرد و گفت: امسال هیاتی را در فروردین ماه امسال به اندونزی اعزام کردیم تا در زمینه مشاغل خانگی، تجربیات خود را تبادل کنند.
وی افزود: در ادامه این دیدارها، شهریورماه امسال، معاونت امور زنان میزبان هیاتی از کشور اندونزی خواهد بود تا دستاوردها و اقدامات جمهوری اسلامی در زمینه آی سی تی که شامل حمایت از حقوق کودکان و امن کردن فضای اینترنتی برای آنان است ارایه و تبادل شود.
فلاحتی درباره دوره آموزشی جهت آمادگی زنان برای حضور در مجامع بین المللی که از سوی معاونت زنان و خانواده صورت می گیرد هم توضیح داد: امسال از 100 زن توانمند در محدوده جنوب غرب کشور برای حضور در این دوره آموزشی دعوت می کنیم تا با توانمندسازی زنان در عرصه های بین المللی، دیپلماسی جمهوری اسلامی برای حضور در مجامع بین المللی جامه عمل بپوشد.
اجتمام **9294 ** 1095

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد