یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)


یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)

گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که ایرانیان شش برابر بیشتر از استاندارد جهانی نان مصرف می‌کنند.با این حساب عجیب نیست که در هر محله‌ای چند نانوایی وجود داشته باشد و باز هم مردم برای خرید نان به‌ویژه نان‌های سنتی صف بکشند. نوشته یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری) اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ایرانیان شش برابر بیشتر از استاندارد جهانی نان مصرف می‌کنند. با این حساب عجیب نیست که در هر محله‌ای چند نانوایی وجود داشته باشد و باز هم مردم برای خرید نان به ویژه نان‌های سنتی صف بکشند. (عکس‌ها از شکیبا شیرازی)

یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)یک نانوایی سنگکی به طور معمول در روز بین ۷ تا ۸ کیسه آرد مصرف می‌کند که البته این میزان در صورت در نظر گرفتن موقعیت محل و تعداد مشتری‌ها می‌تواند تا ۱۴ کیسه نیز افزایش یابد.
یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)آرش به قول خودش حساب‌دار نانوایی است و بعد از مدرسه به نانوایی می‌آید و تا آخر شب سر کار است.
یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)نانوایی‌ها از کنجد به عنوان ابزاری برای افزایش قیمت استفاده می‌کنند و قیمت نان دو رو کنجد نزدیک به دو برابر بیشتر از نان معمولی است.
یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)«از بچگی به ما می‌گفتند که باید نان خود را از آتش هم که شده، بیرون بکشیم و سهم و حق خود را از زندگی بگیریم، حالا کار من بیرون آوردن نان از تنور داغ است اما زندگی‌ام نمی‌چرخد ولی باز هم خدا را شکر»؛ این جمله را «حمید»، پیشکار نانوایی سنگک ، همزمان که تلاش می‌کند با میله فلزی حدودا سه متری‌اش، نان‌های پخته‌شده را از تنور بیرون بیاورد، می‌گوید.
یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)محمود جانشین شاطر است که روزی نزدیک به ۱۰ ساعت کار می‌کند و او می‌گوید: در ماه ٢٠ ساعت هم خانواده‌ام را نمی‌بینم و به محض پیدا کردن شغل دیگر حرفه‌ام را عوض می‌کنم.
یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)محمود و حمید در حین کار از آرزو‌هایشان می‌گویند، آنها می‌خواهند روزی یک سنگکی در خارج از ایران بزنند و محمود برای رسیدن به هدفش قدم اول را به قول خودش برداشته و به کلاس زبان می‌رود.

یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)

یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)
یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)کارگران در ماه رمضان شیفت کاری دارند و حمید می‌گوید:شیفت من تقریبا نیم ساعت بعد از اذان تمام می‌شود و تا آن موقع تمام انژری‌ام تحلیل می‌رود و به سختی سر پا می‌ایستم.
یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)در ماه رمضان صف نانوایی‌های سنگکی شلوغ تر می‌شود.
یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)اکثر نانوایی‌ها برای رفاه مشتری کارت‌خوان دارند.
یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)قیمت نان از دو هزار تومان شروع می‌شود و به سه هزار تومان هم می‌رسد.
یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)نانوایی‌ها نان‌های خشک خود را جمع‌آوری می‌کنند و و آنها را می‌فروشند. این نان‌های خشک مشتریان خاص خودشان را دارند.
یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)احسان از جوانان محل است که همیشه از این نانوایی خرید می‌کند و از کیفت نان راضی است.
یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)یک روز کاری در یک نانوایی / کارگرانی که خواب ندارند اما کلاس زبان می‌روند! (گزارش تصویری)نانوایی‌ها تقریبا تا ساعت ۲۲ هر شب مشغول کار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه