تست سیستم تمام چرخ فعال کواترو از آئودى | فیلم
تست سیستم تمام چرخ فعال کواترو از آئودى علاقهمندان به خودرو حتما با سیستم چهارچرخ محرک آئودی با نام کواترو آشنایی دارند. این شرکت مطرح آلمانی را میتوان سردمدار تکنولوژی چهارچرخ محرک نامید که اکثر محصولات آن از سیستم نامبرده بهره میبرند. حال آئودی نسل جدید این سیستم را با نام کواترو با تکنولوژی فوق العاده (Quattro with Ultra Technolgy)...
تست سیستم تمام چرخ فعال کواترو از آئودى
علاقهمندان به خودرو حتما با سیستم چهارچرخ محرک آئودی با نام کواترو آشنایی دارند. این شرکت مطرح آلمانی را میتوان سردمدار تکنولوژی چهارچرخ محرک نامید که اکثر محصولات آن از سیستم نامبرده بهره میبرند. حال آئودی نسل جدید این سیستم را با نام کواترو با تکنولوژی فوق العاده (Quattro with Ultra Technolgy) رونمایی کرده که تمرکز زیادی بر افزایش عملکرد در کنار کاهش مصرف سوخت، در آن شده است.
کلاچ چندصفحهی جدید آئودی در کنار دیفرانسیل جدیدی در محور عقب به کار رفته است. این دیفرانسیل علاوه بر استفاده از چرخدندههای جدید، به کوپلینگی در کنار کلاچ پنجهای مجهز شده است. نیرو زمانی به چرخهای عقب منتقل میشود که علاوه بر شافت انتقال قدرت از پیشرانه، کوپلینگ نیز به وسیلهی کلاچ پنجهای خود درگیر شود. علت استفادهی آئودی از کوپلینگ در دیفرانسیل عقب در کنار کلاچچندصفحهای در بخش جلو این است که در صورتی که خودرو نیاز به حرکت بر محور جلو را داشته باشد، علاوه بر قطع انتقال قدرت توسط کلاچ به محور عقب، کوپلینگ نیز با رها شدن از چرخش هرز دیفرانسل و چرخدندهها جلوگیری کند تا با کاهش اصطکاک در مصرف سوخت صرفهجویی شود.
سیستم چهارچرخ با تکنولوژی فوقالعاده آئودی ۴ کیلوگرم وزن کمتری نسبت به نسل گذشتهی خود دارد. این سیستم در کنار جعبهدندهی دستی و خودکار دوکلاچهی جدید در خودروهای مجهز به پیشرانههای طولی به کار خواهد رفت.
(۶۰)