بهزاد نوشادی، کارشناس بدنسازی: تمرینات بدنسازی استقلال برای قهرمانی طراحی نشده بود


بهزاد نوشادی، کارشناس بدنسازی: تمرینات بدنسازی استقلال برای قهرمانی طراحی نشده بود

تمرینات استقلال برای تحمل فشار قهرمانی طراحی نشده بود.

طرفداری- استقلال تهران فصل موفقی را پشت سر نگذاشت و در جام حذفی حذف شد، در لیگ قهرمانان آسیا موفق به صعود از گروهش نشد و در لیگ برتر نیز تنها به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا راضی شد.

بهزاد نوشادی، مربی بدنساز سابق استقلال، نفت تهران و ذوب آهن مشکلات استقلال را ناشی از بدنسازی این تیم می داند. وی در یادداشتی که برای طرفداری نوشته است درخصوص بدنسازی این فصل استقلال گفت:

استقلال در 3 فصل گذشته، چوب اردوهای پیش فصل و تمرینات بعدی نامناسب در طول فصل را خورده است. میراثی که در فصل قبل از زمان آقای منصوریان با بدنسازی نامطلوب و مداخله گری میک درموت در اردوی ارمنستان در شروع فصل با آسیب های فراوان بازیکنان شروع شد و تا آخر فصل با عدم شرایط آمادگی جسمانی در بازی های پرفشار فشرده برای تیم بزرگی مثل استقلال، رقم خورد و منجر به تغییر کادر فنی شد، در زمان آقای شفر هم ادامه پیدا کرد.

با توجه به اینکه تیم استقلال از نظر مهره ای به خصوص تنوع در خط حمله و نیمکت، نسبت به رقیب سنتی خود، کامل تر به نظر می رسید ولی در کورس قهرمانی در وضعیت ادامه شرایط پرفشار بازی های پی در پی نسبت به رقیب بالای جدول، با مشکل مواجه شد.

بدنسازی و تمرینات توپی استقلال شیک بود ولی برای بازی های پرفشار 5 روز یک بازی اواخر فصل، کافی نبود و به نوعی محافظه کاری در نوع تمرینات حاکم بود و برای قهرمانی طراحی دیده نشده بود. مسافت دویدن به تنهایی در تمرین، مهم نیست بلکه کیفیت و شدت تمرین 7 الی 8 کیلومتر در هر جلسه تمرین با میانگین در زون 4 الی6 با ضربان میانگین 175 در هر تمرین مهم است که ظاهراً استقلال کمتر به این سطح از فشار در تمرینات می رسید.

مونیتورینگ با GPS و پایش سطح لاکتیک خون تا مرز خستگی در پیک تمرینی استقلال، رعایت نمی شد و اگر کادر پزشکی حرفه ای و با تجربه کنار تیم نبود، چه بسا یک لشکر مصدوم هم هر هفته روی دست تیم می ماند.

ظاهراً جناب آقای شفر با توجه به کهولت سن، از تحقیق و مطالعه فوتبال مدرن و علمی آلمان و روز دنیا عقب مانده بود.

به هر حال با توجه به شوک وارده به موقع در خصوص دادن سکان رهبری به کادر جوان و با انگیزه در آخر فصل، روح تازه ای برای شادابی تیم با میانگین سن جوان استقلال تزریق شده است.

دکتر بهزاد نوشادی

عضو انجمن بدنسازان آمریکا و انگلیس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟