دفاع از حقوق مطبوعات با اهرم‌های قانونی


دفاع از حقوق مطبوعات با اهرم‌های قانونی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، بر لزوم قانون‌مداری در تمام حوزه‌ها تأکید کرد و گفت: اعتبار ما از قانون است و با تمام اهرم‌های قانونی از حقوق مطبوعات دفاع می‌کنیم.

دفاع از حقوق مطبوعات با اهرم‌های قانونی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، عصر روز گذشته در نشست مشترک با مسئولان نمایندگی نشریات سراسری در استان اظهار کرد: ترویح فرهنگ قانون‌مداری و پایبندی به نظم و انضباط اجتماعی در تمام حوزه‌ها به‌ویژه حوزه‌ رسانه حائز اهمیت است و تبعیت از قانون به نفع‌ همه‌ است.
وی با اشاره به برخی مشکلات حوزه‌ توزیع در آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از دغدغه‌های اساسی ما در حوزه مطبوعات استانی و نمایندگی مطبوعات، سیستم توزیع است که این مشکل باید با ارائه‌ راهکار از سوی اهالی رسانه مرتفع شود و ما نیز آمادگی خود را برای همراهی و کاهش این مشکلات اعلام می‌کنیم.
محمدپور، اصحاب فرهنگ و رسانه‌ استان را توانمند توصیف کرد و افزود: نمایندگی مطبوعات در آذربایجان‌شرقی در تعامل با مطبوعات استان و با هم‌افزایی و حرکت در کنار هم می‌توانند نقش مؤثری در تقویت کیفی فضای رسانه‌ای ایفا کنند.
وی بر تبعیت کامل از آئین‌نامه‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نمایندگی مطبوعات سراسری در استان تأکید کرد و گفت: توزیع آگهی میان نمایندگی مطبوعات کاملاً مبتنی بر این آیین‌نامه خواهد بود.
محمدپور از همراهی نهادهای نظارتی برای توزیع و نشر آگهی‌های اغلب دستگاه‌های دولتی از سال ١٣٩٧ توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: سال گذشته ٢ میلیارد و ٦٠٠ میلیون تومان آگهی بین مطبوعات استانی و نمایندگی‌های مطبوعات کشوری توزیع شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: این رقم در مقایسه با سال ١٣٩٦ که افزون بر یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان بود افزایش قابل توجهی داشته و انتظار می‌رود این مبلغ در سال جاری رشد خوبی داشته باشد.
محمدپور اظهار امیدواری کرد: تمامی دستگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسه‌های دولتی یا غیردولتی که از بودجه‌ عمومی استفاده می‌کنند مطابق قانون، آگهی‌های خود را از طریق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توزیع کنند و نشر دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس