پرداخت غرامت هولوکاست از اموال مردم اروپا زیر نظر آمریکا


پرداخت غرامت هولوکاست از اموال مردم اروپا زیر نظر آمریکا

مردم لهستان در اعتراض به قانون بازپس گیری اموال یهودیان توسط آمریکا دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

به گزارش جام نیوز، هزاران نفر از مردم لهستان در ورشو، پایتخت این کشور به خیابا‌ن‌ها آمدند و به قانون ناعادلانه آمریکا برای بازپس‌دهی دارایی و اموال یهودیان در طی جنگ جهانی دوم اعتراض کردند.

بی بی سی فارسی گزارش داد: صدها نفر از طرفداران احزاب راست افراطی لهستان روز شنبه در ورشو، پایتخت این کشور به خیابا‌ن‌ها آمدند و به قانون یکسویه آمریکا برای بازپس‌دهی دارایی و اموال یهودیان در طی جنگ جهانی دوم اعتراض کردند.

در این گزارش بی بی سی آشکارا برای محدود نشان دادن حضور مردم لهستان از واژه"صدها نفر" استفاده کرده و برای غیرمنطقی نشان دادن حضور آنها از برچسب" افراطی" بهره گرفت.

آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن‌ها نوشته شده بود «لهستان هیچ تعهدی ندارد» راهپیمایی خود را از دفتر نخست وزیر این کشور آغاز کرده و به سمت سفارت آمریکا حرکت کردند.

ورای این اظهارات بی بی سی که نوشته"بخش اعظم جامعه یهودیان لهستان در دوران جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها از بین رفتند" واقعیت دیگری پنهان نگه داشته شده و آن اینکه لهستانی های بسیاری در طول جنگ جهانی دوم کشته شدند اما چرا باید یهودیان از چنین امتیازاتی برخوردار باشند؟

یهودیان در تحمیل خود به جهان تا آنجا پیش رفته اند که قانونی موسوم به سند ۴۴۷ تصویب کرده اند که می گویند عدالت حکم می کند خسارت بازماندگان (JUST) هولوکاست گرفته شود، آنها وزارت امور خارجه آمریکا را موظف کرده اند اموال یهودیان را بازپس گیرد.

۴۷ کشور اروپایی از جمله لهستان به این قانون در سال ۲۰۰۹ تن داده و آن را امضا کرده اند اما آیا این عادلانه است اروپایی که بطور کامل درگیر جنگ بوده و خسارت های فراوانی دیده، حالا به یهودیان خسارت دهد. آیا جنگ علیه یهودیان بوده؟ آیا یهودی کشی در کل اروپا بوده، آیا در کشتار جنگ که بالغ بر 40 میلیون نفر شده، همگی یهودی بوده اند؟

با این حال لهستانی ها معتقدند که این قانون به سازمان‌های یهودی اجازه خواهد داد ۳۰۰ میلیار دلار غرامت طلب کنند و به همین علت دولت این کشور نباید مسئولیت جبران خسارت‌های مالی آسیب‌دیدگان هولوکاست را بر عهده گیرد.

یهودیان توانسته اند کشتارهای عمومی در جنگ جهانی دوم را که از ملیت های مختلف بوده را به نام خود مصادره کنند.

در پشت این اقدام علاوه بر ملاحظات سیاسی، مشترکات اعتقادی بین آمریکا و اسرائیل بی تاثیر نبوده. جامعه آمریکا را پروتستان هایی تشکیل می دهند که معتقدند تا سرزمینی به نام اسرائیل شکل نگیرد مسیح ظهور نخواهد کرد. با این حساب آنها دست به اقدامات مشترک می زنند و هوای یکدیگر را دارند.

115

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند