فرمول یک؛ وضعیت جدول رده‌بندی رانندگان و تیم‌ها در فصل 2019 پس از برگزاری گرندپری اسپانیا


فرمول یک؛ وضعیت جدول رده‌بندی رانندگان و تیم‌ها در فصل 2019 پس از برگزاری گرندپری اسپانیا

درخشش پیکان‌های نقره‌ای در صدر هر دو جدول رانندگان و تیم‌ها چشم‌ها را به خود خیره کرده...

طرفداری - پس از برگزاری گرندپری اسپانیا، صدر جدول رانندگان مجددا دستخوش تغییر شد، تغییری که تنها رانندگان تیم مرسدس بنز در آن شرکت داشتند.

روز یکشنبه، مسابقه فرمول یک اسپانیا در پیست بارسلونا-کاتالونیا با قهرمانی لوییس همیلتون به پایان رسید. این عنوان در حالی برای مرسدس به دست آمد که دیگر راننده این تیم یعنی والتری بوتاس به عنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد. مکس ورشتپن جلوتر از سباستین فتل و چارلز لکلرک در رده سوم قرار گرفت.

نتایج به دست آمده در گرندپری اسپانیا، بدون شک در دو جدول رده‌بندی امسال تاثیر بسزایی داشتند. لوییس همیلتون با 25 امتیازی که از قرار گرفتن در رده اول و ثبت سریعترین دور به دست آورد، مجددا در رده نخست جدول رانندگان قرار گرفت. پس از او والتری بوتاس با هفت امتیاز اختلاف در رده دوم قرار دارد تا هرچه رقابت بین مرسدس بنز و تیم‌های دیگر بی‌هیجان به نظر می‌رسد، جدال دو راننده این تیم برای دستیابی به مقام قهرمانی جهان در فصل 2019 با حرارت هرچه تمام‌تر ادامه داشته باشد. از نکات مهم جدول رانندگان می‌توان به یک پله سقوط فتل و قرار گرفتنش در مکان چهارم اشاره کرد. به جای راننده آلمانی، مکس ورشتپن جوان با دو امتیاز اختلاف نسبت به فتل در رده سوم قرار گرفت. همچنین کوین مگناسن از تیم هاس نیز با کسب شش امتیاز ارزشمند در گرندپری اسپانیا، با سه پله صعود در جدول، در رده هفتم جای گرفته است. پیر گزلی راننده سال دومی ردبول نیز رتبه ششم را از چنگ سرجیو پرز بیرون آورد.

فرمول یک؛ وضعیت جدول رده‌بندی رانندگان و تیم‌ها در فصل 2019 پس از برگزاری گرندپری اسپانیا

اما در جدول رده‌بندی تیمی تغییر چندانی حاصل نشده است. در حالی که فاصله مرسدس بنز با فراری بیشتر و بیشتر می‌شود، تیم ایتالیایی در صورت ادامه روند ناکامی‌ها ممکن است در جدول تیمی نیز جای خود را به تیم ردبول بدهد. تیم پرادعای رنو نیز با حضور در رده هشتم، به روند بسیار بد خود در فصل 2019 ادامه می‌دهد. جدول رده‌بندی تیمی مسابقات، تا این مقطع از فصل به صورت زیر است:

رتبه تیم امتیاز
1 مرسدس 217
2 فراری 121
3 ردبول 87
4 مک‌لارن 22
5 ریسنیگ پوینت 17
6 هاس 15
7 آلفا رومئو 13
8 رنو 12
9 تورو روسو 6
10 ویلیامز 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات