در مورد فواید علف گربه چه می دانید؟ هدف گربه از خوردن چمن، دریافت ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم های سالم است، اما گربه های داخل ساختمان به چمن ها دسترسی ندارند. خوشبختانه، تولید علف گربه بسیار آسان است به طوری که در داخل خانه می تواند رشد کند، بنابراین شما می توانید تغذیه مورد نیاز گربه خود را فراهم کنید. علف گربه معمولا ترکیبی از گندم، جو، یا چاودار است و می تواند در خاک یا با یک لایه آب رشد کند. هنگامی که این چمن را تولید کنید، گربه شما می تواند هر وقت که بخواهد آن را بخورد! در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام به بررسی طرز کشت علف گربه می پردازیم.

روش 1: طرز کشت علف گربه – جوانه زنی دانه در خاک

1- گلدان را با خاک کاشت تا 2 اینچ (5.1 سانتی متر) از لبه پر کنید. از یک خاک گلدان آلی استفاده کنید، یک گلدان رو باز انتخاب کنید تا چمن رشد کند. از مصرف کودهای موجود در گلدان خود اجتناب کنید زیرا علف گربه در عرض چند ماه از بین می رود.

علف گربه؛ طریقه کاشت و نگهداری گیاه علف گربه

2- دانه های پراکنده را در گلدان بپوشانید و روی آنها را با یک لایه نازک از خاک های روان قرار دهید. دانه ها را به طور مرتب در خاک پخش کنید تا کاملا پوشیده شوند. همپوشانی بین بذرها از زمانی که ریشه گیاهان به اندازه کافی بزرگ نمی شوند، پدید می آیند. هنگامی که دانه های شما در گلدان قرار می گیرند، آنها را در حدود 4/1 اینچ (0.64 سانتی متر) در خاک قرار دهید.

بسته های دانه گرده چمن را می توان از فروشگاه حیوان خانگی، مرکز باغبانی و یا حتی آنلاین خریداری کرد. شما می توانید دانه ها را در یک کاسه یک روز قبل از کاشت آن ها به منظور سرعت دادن به جوانه زدن خیس کنید. دانه ها آب را جذب می کنند و احتمالا در عرض چند روز رشد می کنند.

3- خاک را مرطوب نگه دارید. آب را در یک بطری اسپری بگذارید و سطح خاک را به آرامی خیس کنید. آب پاش را روی خاک بگذارید تا احساس نمناکی لمس شود. هر آب راکد را بر روی سطح قرار ندهید و یا دانه های دیگر را رشد ندهید. آب را مستقیما به گلدان نزنید زیرا ممکن است دانه ها را از بین ببرد و از رشد جلوگیری کند.

4- ظرف را به مدت 2-3 روز با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید و آن را در یک مکان سرد و تاریک نگه دارید. بسته بندی پلاستیکی به حفظ محیط مرطوب کمک می کند و باعث می شود که چمن شما به سرعت رشد کند. پس از پوشاندن گلدان، از یک خمیر دندان استفاده کنید تا چند سوراخ را به صورت پلاستیکی بچرخانید تا هوا پخش شود. گلدان را در یک مکان سرد و تاریک مانند کابینت آشپزخانه یا گنجه نگهداری کنید. پس از سه روز یا هنگام کاشت، قطعه پلاستیکی را بردارید.

5- گلدان را به جایی که نور طبیعی دارد انتقال دهید و ده روز طول می کشد تا جوانه ها رشد کنند. گلدان را در ناحیه ای از خانه قرار دهید تا نور خورشید مستقیم و غیر مستقیم را در طول روز دریافت کند، مانند پنجره. پس از حدود ده روز، چمن به طور کامل رشد می کند و آماده است تا غذای گربه شود.

روش 2- طرز کشت علف گربه – راه اندازی گودال علفی بدون خاک

1- یک کاسه شیشه ای یا شیشه دو سوم پر از سنگ های را پر کنید. سنگ های رشد در بسیاری از سیستم های هیدروپونیک استفاده می شوند و به خوبی برای تامین مواد مغذی به آب کار می کنند. از یک کاسه شیشه ای کوچک یا شیشه استفاده کنید و سنگ را داخل آن قرار دهید.

علف گربه؛ طریقه کاشت و نگهداری گیاه علف گربه

شما می توانید از سنگ های گیاهی به صورت آنلاین یا از فروشگاه باغبانی محلی خود خریداری کنید.

2- یک حوله کاغذی یا فیلتر قهوه را در بالای سنگ قرار دهید و بذر خود را گسترش دهید. فیلتر حوله کاغذ یا قهوه به عنوان یک مانع بین سنگ های رشد و دانه ها عمل می کند. پس از قرار دادن فیلتر در داخل، یک لایه نازک از دانه ها را در بالای آن گسترش دهید. دانه ها با هم همپوشانی دارند و یا در بالای یکدیگر قرار می گیرند.

اطمینان حاصل کنید که حوله کاغذی یا فیلتر مورد استفاده شما بی رنگ است و یا نمی تواند به دانه های شما آسیب برساند.

3- آب را در کاسه بریزید یا به حوله کاغذی بمالید. به آرامی آب را به ظرف اضافه کنید، بنابراین دانه ها پخش نمی شوند. ظرف را از آب پر کنید تا از فیلتر خارج شود. این فیلتر آب را جذب می کند و دانه های خود را مرطوب نگه می دارد تا بتوانند جوانه بزنند.

اگر متوجه شدید سطح آب تا نیمه کاهش یافته است، ظرف دوباره به فیلتر اضافه کنید.

روش 3 – نگهداری علف گربه

1- گلدان را در ناحیه خانه خود با نور طبیعی نگه دارید. گلدان را روی یک پنجره یا کف در نزدیکی یک درب شیشه ای نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که در جایی است که گربه شما اغلب به آنجا می رود.

علف گربه؛ طریقه کاشت و نگهداری گیاه علف گربه

2- به علف به طور مرتب آب بریزید تا مرطوب شود. اگر یک بستر خاک دارید، خاک روان را احساس کنید تا ببینید که مرطوب است یا نه. اگر نه، از بطری اسپری خود استفاده کنید تا مرطوب شود، اما نه خیلی زیاد که استخر شود!! اگر از سنگ های تزیینی استفاده می کنید، سطح آب را درون ظرف خود بررسی کنید. اگر کمتر از نصف باشد، آن را با آب پر کنید تا درست زیر فیلتر باشد.

مراقب باشید که به علف خود بیش از حد آب ندهید چون از بین می رود.

3- حدود 4 تا 6 اینچ (10-15 سانتیمتر) چمن را کوتاه کنید اگر خیلی بلند شد. اگر علف خود را بیش از حد کوتاه کنید، گربه شما ممکن است گلدان علفی را از بین ببرد. برای تزیین علف تا جایی که 4-6 اینچ (10-15 سانتیمتر) قد بلند است، از یک جفت گیره باغبانی استفاده کنید.

4- وقتی که علف شروع به زرد شدن یا پلاسیده شدن می کند، بذر های تازه ای را پخش کنید. علف گربه برای بیش از 2-3 ماه باقی نمی ماند. هنگامی که می بینید چمن خود را به زرد یا پژمرده شدن می رود، آن را از گلدان خارج کنید و آن را با دانه های جدید جایگزین کنید. طی چند روز، شما یک گلدان جدید که در حال رشد چمن سالم است خواهید داشت!

پس از اینکه گربه چمن را خورد، نیازی به تولید مجدد چمن نیست، زیرا از زمانی که چمن شروع به از بین رفتن می کند، چمن به سرعت رشد می کند.

آیا تا به حال این گیاه را تهیه کرده اید؟ آیا گربه شما این گیاه را دوست داشت؟ تجربیات و نظرات خود را با دیگر کاربران دکتر سلام به اشتراک بگذارید. حتما این گیاه را برای گربه خانگی خود تهیه کنید زیرا مزایای سلامتی زیادی برایش دارد.