انتشار «تقوای اقتصادی در آیات و روایات» به قلم حجت الاسلام ماندگاری


انتشار «تقوای اقتصادی در آیات و روایات» به قلم حجت الاسلام ماندگاری

کتاب «تقوای اقتصادی در آیات و روایات» به قلم حجت الاسلام ماندگاری و به همت مرکز زندگی به رنگ شهداء با موضوعاتی همچون «چرا تقوا مهم است؟» منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: «تقوای اقتصادی در آیات و روایات» عنوان جدیدترین کتاب حجت‌الاسلام «محمدمهدی ماندگاری» است که به عنوان پانزدهمین نسخه از سری کتاب‌های سوژه‌های سخن این استاد حوزه، به همت مرکز فرهنگی تبلیغی «زندگی به رنگ شهداء» منتشر شده است.

«چرا تقوا مهم است؟ سطوح و مراتب تقوا، مبانی تقوای اقتصادی، آثار تقوای اقتصادی، آداب تقوای اقتصادی و تقوا در جاده زندگی» از جمله عناوین و محورهای این کتاب است.

در مقدمه این کتاب آمده است:

در میان آیات و روایات که جستجو می‌کنیم می‌بینیم سفارشات مکرری در مسأله تقوی شده است، در ایات قرآن کریم 300 آیه در مورد تقوا و 2436 مرتبه واژه تقوا به صورت اسم، فعل و به عنوان صفت به کار رفته و 38 مرتبه با عبارت «اتَّقُوا اللَّهَ» امر به تقوا شده است. اگر زندگی‌مان را تشبیه به جاده کنیم و ما هم سوار بر مرکب زمان در این جاده در حال رانندگی باشیم چه چیزی می‌تواند ضامن این باشد که ما به سلامت به مقصد برسیم یا این که راه را گم نکنیم و از مسیر منحرف نشویم؟ آیا اصلاً چنین ضمانتی وجود دارد که سعادت ما را تضمین کند، ضمانتی که خدا آن را امضا کرده باشد.

حضرت علی (ع) در مورد اهمیت تقوی در نهج‌البلاغه می‌فرماید: «ای بندگان خدا، شما را به تقوای الهی سفارش می‌کنم؛ زیرا که تقوی بهترین چیزی است که بندگان یکدیگر را به آن سفارش می‌کنند و بهترین عاقبت کارها در پیشگاه خداوند است».

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این کتاب و سایر محصولات به سایت www.berangeshohada.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر