روز بین‌المللی خانواده 2019: نقش خانواده‌ها در تغییرات اقلیمی


روز بین‌المللی خانواده 2019: نقش خانواده‌ها در تغییرات اقلیمی

نویسنده: گروه خبر کتابک15 می 2019 برابر با 25 اردیبهشت 1398 روز بین‌المللی خانواده است. این روز از سال 1993هر سال برای پرداختن به خانواده‌ها و نقش آن‌ها در روند توسعه برگزار می‌شود. روز بین‌المللی خانواده 2019 به نقش خانواده در تغییرات اقلیمی می‌پردازد که هدف سیزدهم اهداف توسعه پایدار است. روز بین‌المللی خانواده امسال بر ارتقاء آموزش، اطلاع‌رسانی...

۱۵ می ۲۰۱۹ برابر با ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ روز بین‌المللی خانواده است. این روز از سال ۱۹۹۳هر سال برای پرداختن به خانواده‌ها و نقش آن‌ها در روند توسعه برگزار می‌شود.

روز بین‌المللی خانواده ۲۰۱۹ به نقش خانواده در تغییرات اقلیمی می‌پردازد که هدف سیزدهم اهداف توسعه پایدار است.

روز بین‌المللی خانواده امسال بر ارتقاء آموزش، اطلاع‌رسانی و ظرفیت انسانی و سازمانی در زمینه کاهش تغییرات اقلیمی، سازگاری، کاهش تاثیرات و هشداردهی زودهنگام و یکپارچه‌سازی تدابیر مربوط به تغییرات اقلیمی با سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌ریزی‌های ملی که از اهداف اصلی هدف سیزدهم از اهداف توسعه پایدار است تمرکز دارد.

از سال ۲۰۱۵ که اهداف توسعه پایدار تصویب شد، تم و موضوع روز بین‌المللی خانواده براساس آن انتخاب می‌شود. زیرا خانواده‌ها و همچنین سیاست‌ها و برنامه‌های مربوط به خانواده‌ها در دستیابی به بسیاری از این اهداف بسیار موثرند.

توصیه‌هایی برای کاهش تولید دی اکسید کربن و کند کردن روند تغییرات اقلیمی:

به جای استفاده از خودرو شخصی از وسایل نقلیه عمومی یا دوچرخه استفاده کنید. مسافت‌های کوتاه را پیاده بروید. استفاده از دوچرخه یا پیاده رفتن هر ۱۶ کیلومتر به جای استفاده از خودرو، می‌تواند سالیانه از ورود ۱،۹ تن دی اکسید کربن به اتمسفر جلوگیری کند.

تا جایی که ممکن است چیز جدیدی نخرید و آنچه که دارید را مجدد استفاده کنید. تولید محصولات جدید دی اکسید کربن زیادی تولید می‌کند. خرید محصولاتی با بسته‌بندی‌های بازیافتی هم دی اکسید کربن را منتشر می‌کند، هرچند کمتر. اگر لوازم‌تان خراب شده به جای دور ریختن آن‌ها را تعمیر کنید. لباس‌هایتان را رفو کنید. لباس‌هایتان را با آب سرد بشویید و برای خشک کردن به جای خشک‌کن روی بند خشک کنید. لوازم الکترونیکی حتی هنگام خاموش بودن هم برق مصرف می‌کنند، بنابراین وقتی از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را از پریز دربیاورید. این کار در هزینه برق شما هم تاثیر دارد. از محصولات محلی و همین طور فصلی استفاده کنید. حمل و نقل این محصولات سبب تولید دی اکسید کربن زیادی می‌شود. به جای استفاده از وسایل گرمایشی در زمستان از لباس گرم در خانه استفاده کنید و در تابستان به جای استفاده از وسایل سرمایشی پنجره‌های‌تان را باز کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش