بارداری با اسپرم خشک، احتمال دارد؟


بارداری با اسپرم خشک، احتمال دارد؟

ممکن است برای شما این سوال مطرح شده باشد که آیا احتمال بارداری با اسپرم خشک شده وجود دارد یا خیر؟

ممکن است برای شما این سوال مطرح شده باشد که آیا احتمال بارداری با اسپرم خشک شده وجود دارد یا خیر؟ همان‌گونه که می‌دانید برای تشکیل جنین وجود اسپرم و تخمک الزامی است. اما بیشتر افراد اطلاعات صحیح و کافی درباره این فرایند ندارند و موجب می‌شود که تصورات نادرستی از نحوه باروری در ذهنشان شکل بگیرد. به ویژه در مواردی که زوج‌های جوان تمایلی به باروری ندارند، قرار گرفتن در موقعیت‌هایی آن‌ها را سر در گم می‌کند.

آیا احتمال بارداری با اسپرم خشک شده وجود دارد؟
خیر. احتمال بارداری با اسپرم خشک شده وجود ندارد. زیرا اسپرم خشک شده مرده به حساب می آید و توانایی بارور کردن ندارد. برای آگاهی بیشتر از طول عمر اسپرم و شرایط باروری، پرسش و پاسخ‌های زیر را مورد مطالعه قرار دهید.

پرسش‌های متداول
۱. طول عمر اسپرم در هوای آزاد چقدر است؟
پاسخ: پاسخ این پرسش به چندین عامل بستگی دارد، اما مهمترین آن مکان اسپرم است. بر روی یک سطح خشک، مانند لباس یا ملحفه، زمانی که مایع منی خشک می‌شود، اسپرم‌ها نیز از بین می‌روند. در آب، مانند یک وان آبگرم و یا حمام، طول عمر آن‌ها طولانی‌تر است، زیرا اسپرم در مکان‌های گرم و مرطوب رشد می‌کند. اما احتمال اینکه اسپرم از یک وان آب به درون بدن زن راه پیدا کند و او را باردار کند، بسیار اندک است. اسپرم در بدن زنان می‌تواند تا ۵ روز زنده بماند؛ بنابراین اگرچند روز پیش از تخمک گذاری نیز برای بارداری اقدام کرده باشید، احتمال بارداری وجود دارد.
۲. چه تعداد اسپرم برای بارداری نیاز است؟
پاسخ: فقط یک اسپرم کافی است تا تخمک را بارور کند. با این حال، در نظر داشته باشید که به ازای هر اسپرمی که به تخمک می‌رسد، میلیون‌ها اسپرم دیگر ناکام می‌مانند.
به طور متوسط، در هر بار که انزال، تقریبا ۱۰۰ میلیون اسپرم را آزاد می‌شود. اسپرم‌ها باید از واژن به سمت لوله‌های فالوپ حرکت کنند، که سفر دشواری است و تنها چند اسپرم ممکن است موفق به اتمام این مسیر شوند. کارشناسان بر این باورند که این فرایند یک انتخاب طبیعی است تا سالم‌ترین اسپرم به تخمک برسد و آن را بارور کند. بدین ترتیب جنینی سالم تشکیل می‌شود.
۳. آیا پیشاب موجب بارداری می‌شود؟
پاسخ: پیشاب (مایع پیش از انزال) مایعی است که در هنگام رابطه جنسی از آلت تناسلی خارج می‌شود. بیشتر مردان حتی متوجه تخلیه پیشاب در هنگام رابطه جنسی نمی‌شوند و هیچ نظارتی بر آن ندارند. تحقیقات نشان داده که بیشتر حجم پیشاب بدون اسپرم یا دارای اسپرم‌های مرده است. اما امکان حضور اسپرم زنده در آن وجود دارد.
پس آیا پیشاب موجب بارداری می‌شود؟ بطور معمول این اتفاق نمی‌افتد، اما موارد اندکی از بارداری با پیشاب گزارش شده است، بنابراین نمی‌توان احتمال آن را نادیده گرفت.
توصیه ما این است که اگر تصمیم به باردار شدن ندارید، در روابطی که دخول انجام می‌شود، حتما از کاندوم استفاده کنید.
۴. آیا احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد؟
پاسخ: احتمال بارداری بدون دخول وجود ندارد، اما اگر به نحوی مایع منی با واژن در تماس باشد، احتمال ضعیفی وجود دارد که اسپرم بتواند به تخمک رسیده و آن را بارور کند.
احتمال این اتفاق بسیار بعید است، اما از لحاظ فنی امکان پذیر است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یکی از زوجین لایه‌ای از لباس به تن داشته باشد (برای مهار کردن مایعات دارای اسپرم) و یا در تمام مدت زمانی که تماس جنسی وجود دارد، از کاندوم استفاده کند.
۵. احتمال بارداری با پیشاب خشک شده چقدر است؟
پاسخ: پیشاب در موارد نادر دارای اسپرم است و اگر پیشاب کاملا خشک شده باشد، به هیچ وجه احتمال بارداری وجود ندارد.
۶. قدرت باروری اسپرم خشک شده چقدر است؟
پاسخ: اسپرم خشک شده، مرده به حساب می‌آید و قدرت باروری ندارد.
۷. آیا احتمال بارداری با دست آلوده به پیشاب وجود دارد؟
پاسخ: پیشاب ممکن است دارای اسپرم زنده باشد، اگر دست آلوده به پیشاب، وارد مجرای واژن شود، از لحاظ فنی احتمال باروری وجود دارد، هرچند بسیار بعید به نظر می‌رسد.
۸. آیا احتمال بارداری با دستمال آغشته به اسپرم وجود دارد؟
پاسخ: اگر دستمال هنوز از مایع منی خیس باشد و در تماس مستقیم با واژن قرار بگیرد، احتمال بسیار ضعیفی برای بارداری وجود دارد. در صورت خشک شدن دستمال، احتمال بارداری وجود ندارد.
۹. اگر دخول تنها برای چند ثانیه طول بکشد، آیا احتمال بارداری وجود دارد؟
پاسخ: هر زمانی که آلت تناسلی مردانه در واژن قرار بگیرد، احتمال بارداری وجود دارد. اگرچه هنگامی که انزال صورت نگیرد، این احتمال بسیار اندک است.
۱۰. آیا با رابطه جنسی از روی لباس، احتمال بارداری وجود دارد؟
پاسخ: خیر، اسپرم تنها در محیط مایع امکان حرکت دارد و توانایی عبور از لباس و ورود به واژن را ندارد.
۱۱. آیا در صورت عدم ارگاسم زن احتمال بارداری وجود دارد؟
پاسخ: بله، بارداری حتی زمانی که زن به ارگاسم نرسد نیز اتفاق می‌افتد. بارداری تنها به حضور تخمک بالغ در بدن زن نیاز دارد و ارگاسم در این بین نقشی ایفا نمی‌کند.

حقایقی در مورد بارداری
خوب است بدانید:
-کیسه پلاستیکی و یا کاور، نقش کاندوم را ایفا نمی‌کنند.
-بالا و پایین پریدن بعد از رابطه جنسی، مانع از بارداری نمی‌شود.
-انجام رابطه جنسی در حالات خاصی، از بارداری جلوگیری نمی‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟