آزادی بیش از 3 هزار زندانی به همت ستاد دیه کرمان


آزادی بیش از 3 هزار زندانی به همت ستاد دیه کرمان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: 3 هزار و 331 زندانی به همت ستاد دیه استان از ابتدای تأسیس تاکنون آزاد شده‌اند.

آزادی بیش از 3 هزار زندانی به همت ستاد دیه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، رمضان امیری، مدیرکل زندان‌های استان کرمان امروز امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در جشن گلریزان شهرستان رابراز آزادی ۳ هزار و 331 زندانی توسط ستاد دیه کرمان از ابتدای تأسیس تاکنون خبر داد و گفت: ستاد دیه کشور درسال ۱۳۶۹به همت شهیدلاجوردی راه‌انداری شد.
وی با بیان اینکه دستگاه قضا سعی دارد از ورود انسان‌هایی که بر اثر حادثه یا مشکل مالی دچار مشکل شده‌اند به زندان‌ها جلوگیری کند، افزود: در جشن‌های گلریزان یکی از خیران شکات هستند که گذشت می‌کنند.
مدیرکل زندان‌های استان کرمان بیان کرد: از این تعداد زندانی آزادشده، ۷۰۲ نفر کسانی بودند که شکات رضایت دادند، 2 هزار و ۵۹۹ نفر با مبلغ ۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون که ۱۳ میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان آن توسط خیران تامین شده و مابقی از ستاد دیه و۲۰۵ نفر نیز از طریق صندوق خسارت‌های بدنی آزاد شدند.
امیری به مؤثربودن جلسات صلح و سازش توسط مسئولان قضا اشاره کرد و گفت: طی برگزاری جلسات صلح و سازش بادعوت ازشکات حدود۲۹۰ میلیارد تومان از بدهی زندانیان کسر شده که منجر به آزادی تعدادی شده است.
وی ادامه داد: تاکنون در استان ۱۳۵جشن گلریزان برگزار و ۱۵ میلیارد تومان خیران کمک کردند و امسال هم ۳۰ جشن گلریزان در استان داریم که پنج جشن در صداوسیمای مرکز کرمان برگزار خواهد شد.
مدیرکل زندان‌های استان کرمان اظهار کرد: در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه، ۲۵ زندانی با ۶۵۰ میلیون تومان بدهی چشم به راه کمک خیران و مردم نوعدوست هستند.
امیری با بیان اینکه در شهرستان رابر یک زندانی جرائم غیرعمد داریم، تأکید کرد: مردم شهرستان رابر با توجه به قانونمندبودن نسبت به سایر شهرستان‌ها آمارپایین‌تری از زندانیان را دارند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...