بی‌مهری برخی ادارات در برگزاری نمایشگاه قرآن چهارمحال و بختیاری


بی‌مهری برخی ادارات در برگزاری نمایشگاه قرآن چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت‌های بسیاری از جمله مکاتبه با ادارات از جمله آموزش و پرورش، ستاد برگزاری نمازجمعه، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مکاتبه و... انجام شد تا استقبال بیشتری از نمایشگاه قرآن در استان صورت گیرد اما متأسفانه همکاری‌های لازم با اداره ارشاد از سمت برخی از ادارات انجام...

بی‌مهری برخی ادارات در برگزاری نمایشگاه قرآن چهارمحال و بختیاریبه گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سیدحسین نژادحسینی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در بازدید از غرفه ایکنا که در نمایشگاه ‌بزرگ قرآن استان که در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برپا شده است، با تقدیر از حضور فعال ایکنا در این نمایشگاه در خصوص علت نام‌گذاری شعار امسال نمایشگاه قرآن استان با عنوان «قرآن روح جانبخش زندگی»، اظهار کرد: روح و جان انسان در مسیر پرتلاطم و ناهمواری‌های زندگی در راستای میل و دست‌یابی به کمال نیازمند بهره‌مندی از معنویت است که قرآن مهمترین منبعی است که می‌تواند انسان را برای رسیدن به این مسیر هدایت و همراهی کند.

وی ادامه داد: افرادی که در زندگی به درک و مفاهم قرآن دقت بیشتری دارند و به صید گوهرهای ناب از این اقیانوس بی‌کران می‌پردازند زندگی نورانی‌تر و موفقی خواهند داشت پس قرآن روح جانبخشی برای زندگی‌ها است.

نژادحسینی به نحوه جان‌بخشی قرآن در زندگی‌ اشاره و اظهار کرد: زندگی همواره پویا است و پویایی که همراه با معنویت باشد ارزشمند است لذا چیزی که می‌تواند به زندگی جان ببخشد همین معنویتی است که از قرآن گرفته می‌شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رابطه با علت انتخاب فرهنگسرای شهرکرد برای برپایی نمایشگاه قرآن بیان کرد: مکان‌هایی که در سطح استان می‌توانستیم از آن‌ها استفاده کنیم مصلی، محل نمایشگاه‌ بین‌المللی و فرهنگسرا بود اما از آنجایی که در این فصل با توجه به شرایط جوی نمی‌توانستیم این نمایشگاه را در محیطی باز مانند حیاط مصلی برگزار کنیم این گزینه را کنار گذاشتیم البته مصلی فضای بزرگی دارد و بخاطر فضای معنوی که دارد برای نمایشگاه مناسب بود اما شرایط جوی مناسب نبود.

وی ادامه داد: محل نمایشگاه بین‌المللی نیز یک فضای بزرگی دارد که مناسب این نمایشگاه نبود و از آنجایی که تعداد غرفه‌ها کم بود و محیط فرهنگسرا نیز آماده و قابلیت بیشتری داشت بنابراین این مکان را برای برپایی نمایشگاه قرآنی انتخاب کردیم.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رابطه با تبلیغات نمایشگاهی تصریح کرد: تیزرهایی برای پخش از شبکه استان آماده شد، ترکت‌ها و پوسترهایی نیز در اتوبوس‌ها و نمازجمعه توزیع شد، مکاتباتی نیز با اداراتی از جمله آموزش و پرورش، ستاد برگزاری نمازجمعه، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مکاتبه با ادارات قرآنی برای حضور در نمایشگاه و ... انجام شد تا استقبال بیشتری از نمایشگاه داشته باشیم. اما متأسفانه همکاری‌های لازم با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از سمت برخی از ادارات انجام نشد البته که ما تلاش کردیم تا نمایشگاه را به بهترین نحوه ممکن برپا کنیم.

نژادحسینی بیان کرد: همه افرادی که در نمایشگاه حاضر شدند آثار برجسته و فاخری را عرضه کرده‌اند که از همه هنرمندان و مسئولان قرآنی که در نماشگاه حاضر شدند به دلیل تلاش و حضورشان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی در پایان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان علاوه بر برپایی نمایشگاه قرآن در همه شهرستان‌ها و برخی از بخش‌ها محافل انس با قرآن نیز برگزار کرده است همچنین نیاز سنجی در ادارات انجام شد و برنامه‌های مناسب با ماه رمضان برای آن‌ها طراحی شد که اکنون در حال اجرا است و حتی با کمک گرفتن از فعالیت‌های انجمن‌های ادبی و هنری توانستیم زمینه را برای جریان‌سازی فرهنگی آماده کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان