زمینه آزادی 40 زندانی جرائم غیرعمد گیلان فراهم شد


زمینه آزادی 40 زندانی جرائم غیرعمد گیلان فراهم شد

رشت - ایرنا - رئیس ستاد دیه گیلان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون، زمینه آزادی 40 زندانی جرائم غیرعمد استان از سوی نیکوکاران فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا یزدانی عصر چهارشنبه در حاشیه برگزاری جلسه هماهنگی برگزاری جشن گلریزان شهرستان رشت در فرمانداری در جمع خبرنگاران افزود: مقدمات آزادی این تعداد از زندانیان جرائم غیرعمد گیلان با برگزاری برنامه تلویزیونی شبکه استانی قبل از افطار با عنوان به وقت عاشقی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون فراهم شده است.
در برنامه به وقت عاشقی از شبکه استانی شبکه باران گیلان از نیکوکاران دعوت می شود و ضمن گفت و گو با آنان، هر یک اعلام می کنند که آزادی چه تعداد از زندانیان غیرعمد را تقبل می کنند.
یزدانی با اشاره به آزادی 19 زندانی زن در قبل از ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یک خیر با پرداخت یک میلیارد و 700 میلیون تومان این تعداد از زندانیان را به آغوش خانواده برگرداند که در مراسم استانی جشن گلریزان درباره این خیر بیشتر سخن می گویم.
رئیس ستاد دیه گیلان از برگزاری جشن گلریزان در شهرستان های مختلف استان در ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطر نشان کرد: جشن گلریزان پنجم ماه مبارک رمضان در شهرستان لاهیجان برگزار و یکصد و 20 میلیون تومان جمع آوری شده است.
وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان امشب قبل از افطار در شهرستان آستانه اشرفیه اضافه کرد: این جشن دوازدهم ماه رمضان در سیاهکل، سیزدهم رمضان در رشت، چهاردهم ماه رمضان در بندرانزلی، شانزدهم رمضان در رودبار، لنگرود و رودسر، بیست و سوم ماه رمضان در آستارا، صومعه سرا و تالش برگزار می شود.
یزدانی در جلسه هماهنگی برگزاری جشن گلریزان شهرستان رشت نیز با اشاره به آزادی 357 زندانی جرائم غیرعمد استان در سال گذشته بیان داشت: میزان کل محکومیت این تعداد بیش از یک هزار و 210 میلیارد ریال بوده که میزان نقدینگی خانواده، کمک بیمه و اعسار پذیرفته شده، بیش از 493 میلیارد و 484 میلیون ریال است.
وی اضافه کرد: میزان گذشت شاکیان، بیش از 645 میلیارد و 900 میلیون ریال و میزان مساعدت ستاد دیه (اعم از وام قرض الحسنه و بلاعوض) و کمک خیرین بیش از 70 میلیارد و 675 میلیون ریال بود.
یزدانی با بیان اینکه رسالت ستاد دیه امیدبخشی در دل انسان های نا امید است، اظهار داشت: ستاد دیه می تواند در جرائم غیرعمد و شبه عمد، دخالت و افراد را از زندان آزاد کند.
جلسه هماهنگی برگزاری جشن گلریزان رشت عصر امروز با حضور میرشمس مومنی زاده فرماندار، رئیس ستاد دیه گیلان، شهرداران، بخشداران و مدیران این شهرستان برگزار شد.
7286 / 2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر