به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ بهنام صفوی از سال ۱۳۹۲ دچار ضایعهٔ مغز شده بود که با پیشرفت این بیماری در صبح ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۴ مجبور به عمل جراحی شد. حال بهنام صفوی بعد از عمل در ایران بهتر شده بود و حتی آلبوم جدید خودش به نام (معجزه) را هم منتشر کرد و کنسرت‌ها و اجراهای زیادی را هم برگزار کرد. همچنین چندین تک آهنگ را هم بعد از عمل خود منتشر کرد ولی در سال ۱۳۹۶ دوباره بیماری بهنام صفوی تشدید شد و این دفعه برای درمان به آلمان سفر کرد و توسط مجید سمیعی در بیمارستان INI هانوفر آلمان تحت عمل جراحی دوباره قرار گرفت.

صفوی پس از بهبودی شرایط جسمی به ایران بازگشت، اما دی ماه ۹۷ بار دیگر علائم بیماری در وی پدیدار و در بیمارستان بستری شد و در نهایت خواننده جوان پاپ کشورمان این بار نتوانست در مقابل بیماری تاب بیاورد.

مراسم تشییع و خاکسپاری بهنام صفوی (خواننده پاپ) که صبح روز دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه در بیمارستان میلاد اصفهان دار فانی را وداع گفته بود، روز چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه ساعت 10 صبح از مقابل خانه هنرمندان شهر اصفهان برگزار شد.

در این مراسم که در بهشت معصومه شاهین شهر برگزار شد، زانیار و سیروان خسروی، مهدی مقدم، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و جمعی از طرفداران این هنرمند محبوب موسیقی حضور داشتند.

پدر بهنام صفوی در گفت و گو با خبرگزاری برنا گفت: با دیدن این جمعیت در شوک به سر می برم و زبانم قاصر است. سرانجام بهنام بعد از تحمل سال ها درد و رنج دو روز گذشته در بیمارستان میلاد به آرامش رسید. هیچ گاه باور نمی کردم بهنام را به این زودی از دست بدهم و من و مادرش هر راهی بود رفتیم اما خداوند می خواست این گل را پیش خودش ببرد و کاری از دست ما بر نمی آمد و راضی به رضای خداوند هستیم.

وی با اشاره به اینکه بهنام صفوی در بین هنرمندان و طرفدارانش به مودب بودن مشهور بوده است ابراز داشت: خوشحالیم که در تربیت مان موفق بودیم و بهنام به دور از حواشی کارش را انجام می داد. امیدوارم هر کس کدورتی و کینه ای از بهنام دارد حلالش کند تا روح پسرم در آرامش باشد.

وی با اشاره به اینکه صدای بهنام در هنر موسیقی ایران به یادگار ماند اظهار داشت: اگرچه پسرم در جوانی به دیار باقی شتافت اما همین جمعیت که از سر اشتیاق به خانه هنرمندان اصفهان آمدند نشان می دهد که بهنام صفوی برای همیشه زنده است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهنام صفوی در جان و دل مردم جا دارد گفت: جمعیت کثیری که برای وداع با بهنام صفوی به خانه هنرمندان اصفهان آمدند نشان دهنده محبوبیت و علاقه مندی مردم به این هنرمند عزیز کشورمان است. من هم به عنوان نماینده مردم شاهین شهر در این مراسم شرکت کردم تا از مردمی که در این مراسم شرکت کردند تشکر کنم. بهنام صفوی هنرمندی میهن دوست و پایبند به ارزش های ایثارگری بود. از انتخاب شایسته خانواده صفوی در خاکسپاری این هنرمند محبوب در قطعه هنرمندان شاهین شهر هم تشکر می کنم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هم با تاکید بر خوش اخلاقی و خوش صدایی بهنام صفوی ابراز کرد: بهنام صفوی هنرمند خوش اخلاق موسیقی پاپ ایران بود و مردم با آهنگ هایش خاطره ساختند. حضور علاقه مندان در این مراسم نشان دهنده محبوبیت این هنرمند مردمی است.

در ادامه این گزارش نگاهی به آثار و زندگی شخصی این خواننده در طی 36 سال زندگی داشتیم که در ادامه از نظر می گذرانید.

بهنام صفوی در سال ۱۳۸۵ قطعه «تمنا» را منتشر کرد که مورد استقبال فراوان قرارگرفت و همین انگیزه‌ای برای تولید آلبوم اولش «عشق من باش» شد. به همین ترتیب صفوی نخستین آلبومش را با نام «عشق من باش» در سال ۱۳۸۸ روانه بازار موسیقی کرد. بهنام صفوی جزء بهترین خوانندگان پاپ به‌شمار می‌آید به طوری که در کارنامه هنری خود کنسرت‌های داخلی و خارجی زیادی را برگزار کرده است.

او تاکنون آلبوم های: بگو دوستم داری (١٣٨٣)، عشق من باش (۱۳۸۸)، آرامش (۱۳۹۱)، فوق العاده (۱۳۹۳)، معجزه (۱۳۹۵) را روانه مارکت موسیقی پاپ کرده است.

همچنین در طول فعالیت خود قطعات زیر را خوانده است: بهونه، خورشید روز، پس کوچه، آشنا، خسته، بگو دوستم داری، خواهش، من و تو، ماه من، عشق من باش، خسته شدم، غرور، تمنا، رفیق نیمه راه، بی تو امشب، تبریک، بی قرار، دل خسته، دلتنگتم، دست خودم نیست، کاش خدا منو ببینه، آرامش، چه بی اندازه میخوامت، عشق بی نظیر، باور، پشیمونم ،فوق العاده ، خاطره، اولین قرار ، فهمید ، آشتی ، بگو آره ، رفیقم باش ، یادته ، چند بار عاشق شدی ، سوء تفاهم ، چقدر خوبه ، کافیه ، وقته عشقه، معجزه ، دنیامو عوض کن ، چه حال خوبیه، زیر یک سقف، شوخی ندارم، حسود، چه سودی می‌بری، دنیا به من نیومده، حیف، فرصت کمه، خدا، حواست نیست، خوشبختی (همراه با: آیهان)، الهی، دعا میکنم، ناموس، تب، ای جان، سؤال، همین حوالی، احساس عجیب، نامه عشق، وقتی تو باشی، خاک تب دار، بهترین روز خدا، تولد دوباره، سراب، مجنون، طاقت ندارم، دلگیر، اخراجی‌ها ۳ (نماهنگ اخراجی‌ها ۳)، محرم اسرار (همراه با: شهرام شکوهی)، تو نزدیکی (همراه با: علی اصحابی،فرزادفرزین)، یادگاری (همراه با: شهاب رمضان)، دیونه بازی (همراه با: شهاب رمضان)، هنوزم عاشقتم (همراه با: شهاب رمضان).

بهنام صفوی برای دیگر خوانندگان دیگر نیز مانند حمید عسگری، احسان آریا، مهدی عبدولی، حسین کشتکار، علی پوریان، افشین سپهر، گروه کودک و... تنظیم و آهنگسازی انجام داده است.

گفتنی است، روز پنجشنبه 26 اردیبهشت ماه از ساعت 9 الی 12 صبح در مسجد المهدی (عج) واقع در خیابان مرداویج اصفهان و بعد از ظهر همان روز از ساعت 16 الی 19 در مسجدامیرالمومنین واقع در خیابان جی اصفهان مجالس ترحیمی برای این هنرمند فقید برگزار خواهد شد.

خواننده محبوب رخ به خاک سپرد....

خواننده محبوب رخ به خاک سپرد....

خواننده محبوب رخ به خاک سپرد....

خواننده محبوب رخ به خاک سپرد....