مهلا مومن زاده به فینال راه یافت


در وزن 46 - کیلوگرم مهلا مومن زاده با پیروزی مقابل حریف چینی خود و به فینال راه یافت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، مهلا مومن زاده به فینال راه یافت

مهلا مومن زاده در نخستین روز از مسابقات قهرمانی جهان 2019 در منچستر انگلیس، با کسب پنجمین پیروزی و با نتیجه ۱۱ بر ۹ حریف چینی خود را که دارنده مدال برنز گرنداِسلم 2018 بود شکست داد و به مرحله پایانی صعود کرد. بیست و چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان 2019 از صبح امروز با حضور 975 تکواندوکار از 150 کشور به میزبانی "منچستر" در انگلیس آغاز شد و این مسابقات که برای نخستین بار در انگلیس برگزار می شود، به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت. در گروه زنان، امروز در وزن 46- کیلوگرم، مهلا مومن زاده، نماینده ایران در مرحله مقدماتی، با نتیجه 21 بر یک، آینور یواشپای از قزاقستان را شکست داد؛ سپس در مرحله یک شانزدهم، با نتیجه 17 بر 7، جوردین اسمیت، ورزشکار کشور میزبان را برد که رقیب انگلیسی وی، قهرمان نوجوانان جهان در 2018 و دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا در رده بزرگسالان بود. تکواندوکار کشورمان در ادامه مسابقات امروزش، در مرحله یک هشتم، با نتیجه 23 بر 3، گالینا مدودوا از روسیه را از سر راه برداشت که رقیب روس وی، نایب قهرمان نوجوانان اروپا در سال 2018 بود. دختر شجاع ایران سپس در مرحله یک چهارم، با نتیجه 30 بر 20 از سد لنا استوجکویک از کرواسی عبور کرد که این رقیب وی نیز مدال برنز قهرمانی نوجوانان جهان را در سال 2018 و مدال برنز بازی های المپیک جوانان را در همان سال داشت.
رقابت‌های اوزان 54- و 68- کیلوگرم در مسابقات قهرمانی جهان فردا (پنجشنبه – 26 اردیبهشت‌ماه) برگزار خواهد شد و قرار بود آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی نمایندگان تکواندو کشورمان در این روز باشند اما ورزشکاران باید امروز (چهارشنبه – 25 اردیبهشت‌ماه) وزن‌کشی خود را انجام می دادند اما دولت انگلیس، روادید میرهاشم حسینی، هوگوپوش کشورمان را صادر نکرد و این قهرمان شایسته و توانمند ایران که از امیدهای قهرمانی بود، این رویداد مهم را از دست داد. روادید ارمین هادی پور نیز دیر صادر شد و در حالیکه فردا مسابقه دارد به وزن کشی نرسید و علاوه بر تحمل خستگی راه باید استرس این موضوع را تحمل کند. روادید عرفان ناظمی دیگر ملی پوش تیم تکواندو کشورمان نیز تاکنون صادر نشده است. این در حالی است که از چند روز پیش مسئولان کشورمان ضمن پیگیری موضوع ، مراتب اعتراض خود را به فدراسیون جهانی و انگلیس که میزبانی این مسابقات را بر عهده گرفته است ابراز کردند و همچنان پیگیرند .
سفیر کشورمان در انگلیس نیز با تاسف بار خواندن این ماجرا گفت: این اقدام ضمن وارد آوردن ضربه بزرگ به ورزشکارانمان که از ماهها پیش با تمرین سنگین و طاقت فرسا خود را برای رقابت در این مسابقات آماده کردند در حافظه تاریخی ملت ایران به ویژه جامعه ورزش خواهد ماند.

­

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط